WX47C8 Car is refuelled with diesel at the filling station, symbolic image diesel driving bans, diesel gate. Image shot 01/2019. Exact date unknown.

Službeno odzvonilo ‘dizelašima i benzincima’, ali postoji jedan izuzetak

GREEN_300_listici_sredina

Ukidanje prodaje novih automobila

Kasna intervencija Njemačke, nakon što su zemlje EU-a i zakonodavci već dogovorili postupno ukidanje, razljutila je neke diplomate EU i potaknula zabrinutost da bi vlade ubuduće mogle pokušati blokirati druge pomno ispregovarane sporazume o klimatskim politikama.

Zemlje članice Europske unije u utorak su dale konačno odobrenje za zakon o ukidanju prodaje novih automobila koji ispuštaju CO2 nakon 2035. godine. Kako navodi Reuters, odluka dolazi nakon što je Njemačka izborila izuzeće za automobile na e-goriva.

Podsjetimo, promet čini gotovo četvrtinu emisija na području Europske unije.

Odobrenje ministara energetike zemalja EU znači da glavna europska klimatska politika za automobile sada može stupiti na snagu – nakon nekoliko tjedana odgode uzrokovane protivljenjem Njemačke u posljednjem trenutku.

Konkretnije, prema novom zakon svi novi prodani automobili moraju imati nultu emisiju CO2 od 2035. godine te 55 posto manje emisija CO2 od 2030. u odnosu na razine iz 2021. godine. Ciljevi su osmišljeni kako bi potaknuli brzu dekarbonizaciju Europe.

Klimatska neutralnost 

Njemački ministar prometa, Volker Wissing, rekao je da će sporazum “otvoriti važne mogućnosti za stanovništvo prema klimatski neutralnoj i pristupačnoj mobilnosti”.

“Smjer kretanja je jasan: 2035. godine novi automobili i kombiji moraju imati nultu emisiju”, rekao je šef EU-a za klimatsku politiku, Frans Timmermans.

E-goriva se smatraju ugljično neutralnim jer se proizvode pomoću uhvaćenih emisija CO2 – za koje zagovornici kažu da uravnotežuje emisije koje se oslobađaju kada gorivo izgara u motoru. Poljska je glasala protiv zakona, dok su Italija, Bugarska i Rumunjska bile suzdržane.

‘Nije fer’ 

Porsche i Ferrari su među pristašama e-goriva, što vide kao način da izbjegnu da njihova vozila budu opterećena teškim baterijama. Drugi proizvođači automobila, uključujući Volkswagen, Mercedes-Benz i Ford, klade se na dekarbonizaciju vozila na električni pogon.

Odzvonilo dizelašima i benzincima

Kasna intervencija Njemačke, nakon što su zemlje EU-a i zakonodavci već dogovorili postupno ukidanje, razljutila je neke diplomate EU i potaknula zabrinutost da bi vlade ubuduće mogle pokušati blokirati druge pomno ispregovarane sporazume o klimatskim politikama.

“U principu, ne sviđa nam se ovaj pristup. Mislimo da nije fer”, rekla je španjolska ministrica energetike Teresa Ribera o kasnom odbijanju, dodajući da trenutne procjene pokazuju da su e-goriva preskupa da bi postala široka upotreba.

 

 

PHOTOS BY: Unsplash, Pexels, Guliver image / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.