pexels-maegan-white-981682

Revolucionarni eksperiment: Europom bi uskoro mogao zaživjeti samovozeći javni prijevoz

GREEN_300_listici_sredina

Održiva inovativna rješenja

Da vam netko kaže da vašim gradom upravlja samovozeći prijevoz pomislili biste da se radi o nekom scenariju za futuristički film, no ovog biste se puta prevarili. Naime, u Firenci se trenutno odvija projekt u sklopu poboljšanja mobilnosti i održivosti kojim bi se dao jasan uvid u to kako bi europski gradovi u bliskoj budućnosti trebali izgledati ako njime upravljaju ekološka samovozeća vozila.

Pametni tramvaji bez nadzora vozača zauzeli su centar Firence. Naime, riječ je o projektu, odnosno eksperimentu u sklopu poboljšanja mobilnosti i održivosti u ovom talijanskom gradu te u svrhu istraživanja kako bi gradovi i promet mogli izgledati u budućnosti. Novi tramvaji u toskanskoj prijestolnici dio su projekta ELASTIC kojeg financira Europska unija, a koji rade na sustavima kako bi pružili poboljšane informacije o lokaciji u stvarnom vremenu i otkrivanju opasnosti.


Tri su takva tramvaja opremljena senzorima, uključujući kamere, inercijalne mjerne jedinice koje mjere brzinu i orijentaciju vozila i tzv. LIDAR, koji mjeri blizinu određenog objekta. Osim tramvaja i tramvajske stanice, njih tri u gradu također su opremljene uređajima za prikupljanje podataka, komunikaciju i računarstvo kako bi se osigurao protok točnih podataka. Cilj projekta je dati ranu naznaku kako bi pametni gradovi budućnosti mogli funkcionirati, s ciljem održivosti i smanjenja zagađenja. Cilj Eduarda Quiñonesa, koordinatora ELASTIC-a i višeg istraživača u superračunalnom centru Barcelona, je ponuditi budućim stanovnicima gradova alternativu vožnje u privatnim samovozećim vozilima. “Užurbani urbani prostori trebaju inovativna prometna rješenja i aplikacije pametnih gradova”, izjavio je.

Da bi se to postiglo, tvrdi da je bitno učiniti prijevoz agilnijim po fleksibilnijim rutama, ovisno o potrebama pojedinaca i onoga što se događa u gradu. Eksperiment koji se trenutno odvija u Firenci radi na stvaranju takozvanih pametnih zona, kombinirajući podatke s tramvajskih linija, gradskih ulica i pješačkih prijelaza. U središtu ovog projekta je učiniti gradove održivijima, no postavlja se pitanje kako to učiniti? Glavno je rješenje tvrde čelni ljudi projekta, smanjiti upotrebu privatnih automobila jer čak i električna vozila imaju utjecaj na okoliš, zbog materijala od kojih su izrađene njihove baterije. Tim stručnjaka koji stoji iza projekta se također nada da će zagađenje ograničiti i na drugi način, čineći računala koja pokreću inteligentne transportne sustave učinkovitijim. Sljedeći korak za ELASTIC je stvoriti pametni tramvajski sustav koji zna gdje su tramvaji, postoje li prepreke na liniji ili na stajalištima, te praćenje kretanja ljudi i vozila. No, decentralizirana priroda sustava stvara probleme.”Postoje različiti računalni čvorovi koji se moraju koordinirati kako bi proizveli zajednički odgovor. To je izazov kojem se tehnologija mora pozabaviti. Nužno je imati podatke u stvarnom vremenu”, rekao je Quiñones.
ELASTIC želi ujedno i smanjiti broj nesreća povezanih s tramvajem u Firenci za četvrtinu, poboljšati protok gradskog prometa za pet posto i smanjiti troškove održavanja transportnog sustava za 30 posto, a pokaže li se projekt uspješnim mnogi bi europski gradovi u budućnosti mogli prijeći na ovakav održivi i za okoliš pametan sustav.

PHOTOS BY: elastic-project.eu; Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.