Hrvatica i Austrijanac koji su zaljubljeni u prirodu i jedno u drugo

GREEN_300_listici_sredina

Upoznajte zero waste brend Earth Wind Desire

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Priroda je vječna i ponavljajuća inspiracija umjetnika. Kao odgovor na ljepotu i raznovrsnost prirode nastao je brend Earth Wind Desire, iza kojeg stoje arhitektica Larisa i skulptor iz Graza Daniel, koji stvaraju predivne komade za dom s idejom da se ništa ne odbacuje, nego prenamjenjuje

Mladi brend Earth Wind Desire nastao je kao odgovor na zero waste život arhitektice Larise Čišić i skulptora Daniela Poelzla, mladog kreativnog para, zaljubljenika u prirodu, inovatora i istraživača. Kako se istraživanje uklapa u kreativnost? Proučavajući prirodu koja sama odbaci komade drva, kamena i inog, Larisa i Daniel kreiraju predivne lifestyle predmete poput lampi, držača za nakit, dasaka za rezanje, stolova… Za Green.hr mladi par je otkrio više o zanimljivom konceptu kojeg stvaraju.

Otkrijte nam priču iza imena Earth Wind Desire!

EWD: Ideja za ime proizašla je iz trenutka inspiracije slušajući vinile s našom prijateljicom Lorenom, kojoj je Earth, Wind & Fire omiljeni bend i koja nam je od samog početka velika podrška.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by earthwindesire (@earthwindesire) on


Kako ste se upoznali i kako ste krenuli s pričom o kreiranju i brendiranju proizvoda?

Larisa: Upoznali smo se online. Daniel, koji je rodom iz Graza, u to je vrijeme živio putujući Europom zbog posla. Nakon prvog spoja u Zagrebu, shvatio je da naša kultura puno bolje od austrijske odgovara njegovom spontanom i opuštenom karakteru (inače je rodom iz Graza). U isto smo vrijeme shvatili kako imamo isti umjetnički senzibilitet i ljubav prema prirodi, tako da se ideja o osnivanju brenda rodila instinktivno. Nekoliko mjeseci kasnije, tražeći mjesto gdje ćemo stanovati, pronašli smo malu kuću u Samoboru koja je u podrumu imala radionu za rad s drvetom. Kako se Daniel od 15.godine bavi obradom drveta, a ja sam po struci arhitektica, zero waste brend za umjetnost življenja bio je logičan slijed događaja.

Kako počinje proces izrade pojedinačnih predmeta? Možete li iz prve pretpostaviti što će postati komad drveta? Hoće li bit lampa, daska za rezanje, posudica za nakit ili nešto drugo?

EWD: Proces nastajanja svakog predmeta uvijek započinje negdje u prirodi, u zajedničkoj potrazi za otpadnim materijalima, najčešće drvetom. Uvijek odabiremo samo komade posebnog oblika koji su konzervirani stajanjem u vodi ili zemlji. Potrebno je dobro poznavati građu kako bismo izbjegli komade koji nisu dovoljno čvrsti, ili su postali nastamba nametnika te će u budućnosti istrunuti. Konačan oblik i namjena predmeta uvijek je određena samim komadom, a obrada podrazumijeva uklanjanje kore, brušenje, poliranje i premaz lanenim uljem.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by earthwindesire (@earthwindesire) on


I ambalaža je zero waste. Možete li nam reći nešto više o tome?

EWD: Zbilja nam je stalo do toga da ne proizvodimo otpad, već zero waste umjetnine, a kako su naši kupci uglavnom stranci, željeli smo im, prilikom slanja paketa, omogućiti da stignu čitave, ali bez dodatne proizvodnje ambalaže. Zato smo kao ambalažu počeli koristiti višak kartona koji pronalazimo u šoping centrima, ručno oblikovati kutije te na njih pomoću šablone aplicirati logo.

S obzirom da je brand EWD u potpunosti posvećen ljubiteljima prirode, sami živite u Samoboru koji je dreamland za ljubitelje prirode, možemo li pretpostaviti da težite zero waste životu?

EWD: Istina je kako težimo zero waste životu, a u Samoboru smo pronašli sve što nam je potrebno za razvoj našeg brenda: prirodu iz koje crpimo inspiraciju i direktno otpadni materijal, kreativno i izuzetno poticajno okruženje Kluba poduzetnica Samobora te prijatelje i susjede koji prepoznaju našu strast te nam sami nude otpadne materijale. 🙂

Kako uspijevate proizvesti proizvode koji iza sebe ne ostavljaju smeće? Kako uspijevate obraditi proizvod bez viska materijala?

EWD: Proces nastajanja jednog predmeta je dugotrajan (ponekad uključuje i po nekoliko mjeseci sušenja materijala), ali ono što nam je cilj je poticaj na slow living promjenu prema zero waste načinu života. Iznimno nas veseli kada čujemo da smo uspjeli probuditi takve emocije uživanja u malim stvarima jer @earthwindesire nisu samo predmeti, već način života. Instagram nam omogućava da to i dijelimo te se jako dobro povezemo s ljudima kojima se sviđa to sto radimo, i na tome smo zahvalni.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by earthwindesire (@earthwindesire) on


Možete li nam otkriti nešto više o svom aktivizmu i workshopovima?

EWD: Ne smatramo se aktivistima, već u želji za promjenom jednostavno krećemo od sebe. Nastojimo se uključiti u akcije pošumljavanja dijelom prihoda od prodaje, kada smo u mogućnosti, skupimo plastiku prilikom obilaska šuma ili obale. U cilju nam je u budućnosti otvoriti svoj showroom otvorenog tipa, gdje bismo održavali razne workshopove i predavanja na temu obrade materijala, zero waste načina života te zelene gradnje.

Kako se držite nekih zelenih ciljeva u komercijalizirnom fast living društvu?

EWD: Hm, na stranu našeg brenda, sto se tiče vođenja kućanstva, u kupaonici nam dosta dobro uspijeva biti bez otpada (dio zasluge ide našim dragim susjedama koje imaju brend prirodne kozmetike, pa nas opskrbljuju proizvodima bez ambalaže). Trudimo se općenito kupovati malo, obožavamo Hrelić i second hand modu. S druge strane, u kuhinji kiksamo po pitanju zero wastea i voljeli bismo kada bi naše tržište bilo osvještenije po pitanju jednokratne plastike, koja je toliko često nepotrebna. No, ono sto nas zbilja ljuti je građevinski materijal i otpad kojeg su naše šume krcate. Takva neosviještenost je jedna od vrlo loših strana naše kulture, naročito kada je usporedimo s Austrijom gdje je takvo sto nezamislivo i kazne su rigorozne.

I za kraj, što ste spoznali u ovoj pandemijskoj godini, kako je ona utjecala na smjer vašeg brenda?

EWD: U pandemijskoj smo godini spoznali kako će nam pandemija, nažalost, donijeti puno više jednokratne plastike, ali i kako smo na dobrom putu jer sve više ljudi utočište pronalazi u prirodi i prirodnim materijalima. U vrijeme lockdowna, iako odsječeni od Zagreba, bili smo naročito zahvali na tome što živimo u kontaktu s prirodom i što smo mogli normalno nastaviti raditi proizvodeći umjetnost bez proizvodnje ?

PHOTOS BY: Privatno vlasništvo / Sva prava pridržana

Nemoj pozeleniti, jer je stigao još jedan mail.

Prijavi se na ovaj newsletter i okreni novi list! 

Vezani članci

Više sa Green.hr

Ovom odlukom IKEA želi nadahnuti kupce koji često koriste baterije da prijeđu na punjive.
Prvi Festival zdravlja održava se 3. listopada u Maksimiru.
Posljednjih 7 godina brend ALDO ulaže napore u stvaranje proizvoda koji nisu štetni za okoliš
Zalažu se za povećanje svjetske zajednice ljudi zainteresiranih za održiv način života i odgovorna putovanja.

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2020 © Sva prava pridržana GREEN.HR
cookies

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti