Savršena STAŠA žena nosi ekološki održivu odjeću

GREEN_300_listici_sredina

Intervju s dizajnericom i vlasnicom modnog branda Stašom Randall

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Hrvatsku adresu prije nekoliko godina je zamijenila londonskom, a svoje modne kreacije koje poštuju pravila slow fashiona je prikazivala i na Fashion.hr-u. Upoznajte modnu dizajnericu Stašu Randall i istoimeni brend

Hrvatska dizajnerica s londonskom adresom već sezonama kreira prekrasnu modu – održivu, ekološki prihvatljivu i koja uz sve to ima jaku socijalnu crtu. O svome brandu i trendovima u modi za Green.hr progovara Staša Randall:

Kako je započela priča o brendu, možeš li nam reći nešto više o odluci o nastanku brenda i konačnom pokretanju?

Oduvijek sam bila okružena modom uz majku kostimografkinju. Sjećam se kako sam uz nju učila šivati za svoje lutkice. Upravo kroz stalnu izloženost tekstilu i samom zanatu zaljubila sam se u modni dizajn te sam već tada bila sigurna kako ću se jednog dana baviti modnim dizajnom. Vlastiti brand STAŠA pokrenula sam još kao studentica Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu 2013. godine kao odgovor na brojna potraživanja klijenata nakon uspješne prezentacije prve kolekcije “Triangle” na Young Balkan Designers u Beogradu. Iste godine u Puli sam dobila i prvi stocklist a prezentacijom na London Fashion Week 2015. godine brend počinje prezentirati kolekcije sezonski na što sam iznimno ponosna. Biti mali neovisni brend i pratiti neopisivo brzi ritam modne industrije je izniman uspjeh. Posebno bih se zahvalila klijentima i ljudima koji me podupiru jer radi njih brend opstaje i danas u nevjerojatno konkurentnom modnom okruženju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by S T A Š A (@stasadesign) on

Otkud crpiš inspiraciju za rad? Kako biraš materijale? Koliko pažnje posvećuješ tome da se radi o etičkim, recikliranim, organskim materijalima?

Inspiraciju za stvaranje kolekcija pronalazim u svakodnevnom životu u Londonu. Izvanrednoj arhitekturi koja spaja tradicionalni i suvremeni dizajn, multikulturalizam, ekološka osviještenost, nove tehnologije te suvremena umjetnička scena koja je u Londonu iznimno jaka. Posebnu pažnju u kolekciji uvijek posvećujem materijalima. Imperativ je odabrati prirodne materijale ekološko proizvedene u kojima se čovjek najudobnije osjeća. Uz napredak tehnologije reciklirani poliester se pokazao kao vrlo pametan odabir kojega nerijetko također koristim. Vrlo je bitno znati tko i na koji način proizvodi materijale koje koristim. U budućnosti mi je plan koristiti isključivo tvornice sa eco certifikatom koje proizvode reciklirane ili prirodne materijale.

Možeš li nam reći nešto više o pristupu slow fashionu? Kakav je proces i pristup modi koja je promišljena?

Slow fashion pokret zagovara transparentan dijalog između radnika u modnoj industriji i konzumenta te iste industrije. Također bavi se očuvanjem okoliša te kontroliranom upotrebom životinja u industriji. Brend STAŠA se od samoga početka vodio postulatima slow fashion pokreta koristeći više od 50% prirodnih materijala te prakticirajući samoodrživu proizvodnju. Većinu procesa u izradi kolekcije radim sama, a u proizvodnji surađujem s INPROMO udrugom – radnom jedinicom za zapošljavanje osoba s intelektualnim poteškoćama. Smatram da o proizvodnji treba biti u potpunosti transparentan kako bi kupci zaista znali što kupuju te na taj način pridonijeli stvaranju boljeg okruženja za sve pripadnike modne industrije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by S T A Š A (@stasadesign) on


Tko su tvoje muze? Kakav tip žene nosi tvoje kreacije? Je li riječ o osobi kojoj je važan sustainable pristup modi?

Jedna od meni zasigurno važnijih muza je Anita Dujić. Ona je istinski STAŠA žena. Najvažnije mi je da se žene istovremeno osjećaju ugodno i snažno u odjeći koju dizajniram te da su suvremene i ekološki osvještene te zainteresirane za održivu modu. Svakako mi je važna inkluzivnost koju moje kolekcije uvijek sadržavaju. Većina odjevnih predmeta koje dizajniram se može nositi na različite načine uz casual tenisice ili smart cipele pa čak i uz stiletto. Bitno je da se žena osjeća ugodno, stoga ne čudi da su moje klijentice svih uzrasta i različitih profila od žena koje rade u uredima te žele na zanimljiviji način zadovoljiti poslovni kod pa sve do generacija djevojaka kojima je isključivo bitna samoodrživost.

Tvoje kreacije su dovoljno trendovske, a u istom trenutku svevremenske. Postoji li ideja da tvoji krajnji korisnici budu osobe koje će kreirati kapsulnu kolekciju načinjenu od komada spojenih u jednu privatnu kolekciju od komada iz više kolekcija?

Svaka kolekcija je na neki način nastavak istraživanja STAŠA žene. Uvijek se radi o sličnim materijalima i krojevima s malim razlikama što upravo kupcu omogućuje kombiniranje odjevnih predmeta iz različitih kolekcija. Tako da iako prezentiram kolekcije sezonski one su na neki način svevremenske, ne prate fast fashion trendove već stvaraju vlastiti stil.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by S T A Š A (@stasadesign) on

Imaš li uzore u svjetskoj ili domaćoj modi? Čijem radu se diviš?

Najveći uzor mi je Stella McCartney koju pratim već godinama i njezin pristup modi je smjer u kojemu se pronalazim. Stella je jedan od vodećih aktera u održivoj modi te se na njezinim postupcima vidi kako je spremna na sve načine poboljšati industriju. Osim Stelle McCartney izdvojila bih i Jill Sander jer njezina estetika upravo objedinjuje ideju STAŠA žene koja se osjeća ugodno i snažno u isto vrijeme. Na domaćoj modnoj sceni divim se svim brendovima koji opstaju te dokazuju kako je moguć baviti se modom i u Hrvatskoj.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by S T A Š A (@stasadesign) on

Koliko je zahtjevno stvarati dekonstrukciju u modi, a koja pri tome savršeno stoji gotovo svakom obliku tijela?

Metodom dekonstrukcije u modi koristim se minimalno te je upravo taj omjer između konstrukcije i dekonstrukcije ključ da odjeća savršeno stoji tijelu. Na neki način dekonstrukcijom se služim kako bih odjevni predmet učinila ugodnijim ženi koja ga nosi.

I za kraj, gdje vidiš postpandemijsku modu? Koliko su korisnici postali osviješteni o kupnji promišljenije, pametnije odjeće?

Pandemija je u vrlo kratkom roku u potpunosti promijenila naše navike te je ukazala na nužnost širenja slow fashion pokreta. Kupci se sve više okreću održivoj modi i to je trend kojega ćemo u budućnosti sve više vidjeti, a recikliranje i prirodni materijali samo su neki od simptoma. Pandemija nas je prisilila da usporimo. Mnoge velike modne kuće su se priklonile pokretu i sve nas očekuje nadamo se zelenija budućnost.

PHOTOS BY: PR, Instagram / Sva prava pridržana

Nemoj pozeleniti, jer je stigao još jedan mail.

Prijavi se na ovaj newsletter i okreni novi list! 

Vezani članci

Više sa Green.hr

Ovom odlukom IKEA želi nadahnuti kupce koji često koriste baterije da prijeđu na punjive.
Prvi Festival zdravlja održava se 3. listopada u Maksimiru.
Posljednjih 7 godina brend ALDO ulaže napore u stvaranje proizvoda koji nisu štetni za okoliš
Zalažu se za povećanje svjetske zajednice ljudi zainteresiranih za održiv način života i odgovorna putovanja.

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2020 © Sva prava pridržana GREEN.HR
cookies

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti