Toyota-priča-o-brandu-1536x1024 (1)

Toyota – priča o brandu koji živi ekologiju

GREEN_300_listici_sredina

Najekološkija globalna marka prema Best Global Green Brands.

Zanimljiv je podatak kako je hibridna električna tehnologija ovog japanskog branda smanjila globalnu emisiju CO2 za više od 120 milijuna tona u usporedbi s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.

Na spomen hibridnih automobila, većini prvo na pamet padne brand Toyota.  

Nije ni čudo, jer je njihova odluka o razvoju hibridnih električnih vozila započela prije više od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila 21. stoljeća, koji će smanjiti emisiju stakleničkih plinova i drugih štetnih tvari. Prva generacija Priusa predstavljena je 1997. godine, u vrijeme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaštitu okoliša. 

Početkom travnja ove godine, pioniri i predvodnici hibridne električne tehnologije imali su razloga za slavlje. Naime, Toyota je prešla simboličnu granicu od 15 milijuna proizvedenih (i prodanih) hibridnih vozila. Od predstavljanja legendarnog Priusa, prvog potpuno hibridnog automobila u masovnoj proizvodnji 1997. godine, prešli su dug put pa danas u ponudi imaju 44 pojedinačna modela svih karoserijskih oblika i kategorija.  

Danas cestama vozi već četvrta generacija ovog popularnog hibrida koji je sad dostupan ne samo kao samopunjivi nego i kao plug-in hibrid. Od prvog modela pa do danas karakteriziraju ga vrhunska tehnologija, ali i neobičan dizajn. U svakom slučaju, napredak od 1997. je svakako vidljiv. 

No napredak najvećeg proizvođača automobila nije ostao samo na dizajnu i cijelom pristupu samoj proizvodnji automobila. Oni su odlučili napredovati i na ekološkom polju.

Zanimljiv je podatak kako je njihova hibridna električna tehnologija smanjila globalnu emisiju CO2 za više od 120 milijuna tona u usporedbi s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila. U Europi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila brojku od 2,8 milijuna, zahvaljujući širokoj paleti od čak 19 različitih HEV modela marki Toyota i Lexus, što je u 2019. godini bilo 52 % ukupne Toyotine prodaje. 

Ekološka održivost za ovaj japanski brand bila je najvažnija od samih početaka. Pitanja okoliša predmet su razgovora samog vrha tvrtke još od 1963. kada je osnovan Odbor za okoliš. Od 1973. tvrtka promiče svijest svojih zaposlenika o okolišu kroz Mjesec okoliša. Kompanija je tako 1992. pokrenula petogodišnje akcijske planove radi smanjenja svojeg ekološkog otiska i očuvanja resursa važnih za planet – ne samo smanjenjem ekološkog utjecaja automobila, nego posvećivanjem pažnje i svim pratećim djelatnostima. 

Osim toga, 2015. godine najavljuju Ekološki izazov 2050 koji se sastoji od šest odvojenih ”izazova” što pokrivaju svaki aspekt njihovog poslovanja, istraživanja novih proizvoda i tehnologija, ali i njihove uloge posrednika za individualce i zajednice u učenju o i poboljšanju prirodnog svijeta oko njih. Povrh toga, 2018. godine zadaju si ciljeve za 2030. za svaki od tih šest ekoloških izazova. Tako im je, primjerice, u planu kroz 10 godina ukloniti emisije ugljika iz proizvodnje materijala i dijelova koje koriste te smanjivanje količine vode koju koriste za proizvodnju i na kraju samo recikliranje vode što je više moguće. Brigom o okolišu i željom da što brže stignu do nekih svojih ekoloških ciljeva, 2019. su djelima pokazali koliko kao brand stoje iza svojih riječi. Toyota Motor Europe koristila je 100% obnovljivu električnu energiju u svom cjelokupnom poslovanju u Europi. Kako im je uspjelo? Poticali su proizvodnju obnovljive energije u Toyotinim objektima u suradnji s lokalnim sudionicima. Tako su u logističnom centru u Madridu koristili solarne panele dok je vjetroelektrana u Zeebrugge „punila“ obližnji poslovni objekt. 

Zeleni marketing kao novi način poslovanja jedna od najvećih svjetskih tvrtki očito ima u malom prstu. Prema rezultatima istraživanja Best Global Green Brands, koje vodi međunarodna kompanija Interbrand, Toyota je najekološkija globalna markaPolitika inovacija prema održivoj budućnosti u srcu je njihove poslovne vizije. To su prepoznali i kupci i to kupnjom 15 milijuna hibrida. 

PHOTOS BY: Unsplash, Pexels, Pixabay / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.