chuttersnap-xJLsHl0hIik-unsplash (1)
PHOTO BY: Unsplash / Sva prava pridržana.

Povijesni trenutak za automobilsku industriju

GREEN_300_listici_sredina

Prodaja novih elektrificiranih automobila u Europi premašila je prodaju dizelskih automobila

Pandemija je već ostavila bolne tragove na automobilskoj industriji, kao i na ostalim industrijama širom svijeta. Međutim, čini se da određeni sektori doživljavaju svojevrsnu revoluciju.

Prema podacima analitičke agencije Jato Dynamics, u rujnu 2020. godine prodaja novih elektrificiranih automobila u Europi premašila je prodaju dizelskih automobila. To uključuje čisto električne, hibridne, plug-in hibridne i mild hibridne modele.

Ova godina bila je turbulentna za tržište automobila, posebice u Europi. Iako je registracija automobila pala za 29% tijekom prvi devet mjeseci, postoje jasni pokazatelji da je Europa spremna za električnu revoluciju, odnosno prema brojkama iz rujna 2020., ona je već započela.

U usporedbi s rujnom prošle godine, nove registracije elektrificiranih automobila porasle su za 139 posto te je prodano 327.800 novih primjeraka. To znači da su od ukupno 2,3 milijuna prodanih automobila u 27 zemalja Europe njih 327.800 činila prodaju elektrificiranih modela.

Istodobno, udio dizelskog tržišta zabilježio je rekordno niže rezultate te u rujnu predstavlja 24,8% tržišnog udjela. Podsjetimo, prije točno deset godina, dizelaši su imali udjel od 50% dok su električni i hibridni automobili činili samo 1% tržišta. Danas elektrificirani automobili čine 25,2% tržišta dok benzinci i dalje prethode s 47%.

„Napokon se događa prelazak s unutarnjeg izgaranja na električni automobil. Iako se to uglavnom svodi na vladine politike i poticaje, potrošači su spremni prihvatiti ove nove tehnologije“, rekao je Felipe Munoz, globalni analitičar za Jato Dynamics.

Ovom novom trendu pridonosi činjenica da gotovo svaki proizvođač u ponudi ima barem jedan od elektrificiranih modela. Primjerice, grupacija Volkswagen postavila se kao novi protagonist u poglavlju o elektrifikaciji vozila. Prošli mjesec njemački je proizvođač automobila registrirao 40,300 elektrificiranih vozila u Europi, postajući drugi najveći prodavač električnih vozila iza Toyote i njezine kontinuirane dominacije u hibridnom segmentu. Mercedes vodi u plug-in sektoru s 22 posto udjela, dok je Tesla i dalje najzastupljenija EV marka iako je njegov opseg pao za 5%.

Drugim riječima, događa se seizmički pomak u svijesti potrošača i kupnji električnih vozila. To je promjena koja se nevjerojatno brzo širi, dok prodaja dizelaša istodobno opada. Ovi podaci svakako će mnoge potaknuti na razmišljanje kako će automobilska industrija izgledati sljedećih deset godina.

 

 

 

PHOTOS BY: Jato, Unsplash, Green.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.