Hibrid ili električni automobil – kako izabrati?

GREEN_300_listici_sredina

Odgovor se krije u vašim navikama i potrebama za vožnjom te u dostupnoj infrastrukturi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
U želji da postanemo ugljično neutralni, smanjenje emisija štetnih plinova neizostavno znači promjene u sredstvima prijevoza koji emitiraju najviše štetnih plinova.

Dok u svijetu ubrzano raste prodaja električnih i hibridnih vozila, u Hrvatskoj je taj postotak još uvijek mali. U protekloj godini udjel hibridnih automobila u ukupnoj prodaji kretao se nešto ispod 3 posto, dok su električni automobili svega 0,3 posto. Navike kupaca mijenjaju se, ali ovisno o standardu pojedine zemlje, proces tranzicije prema hibridnim vozilima bit će brži ili sporiji. Ipak, proteklih je godina Fond za zaštitu okoliša dodjeljivao poticaje za kupnju električnih automobila što je mnoge potaknulo da razmisle pri kupnji novog vozila.

Danas gotovo svaki proizvođač automobila ima bar jedan, a nerijetko i više modela električnih ili hibrid vozila. U želji da postanemo ugljično neutralni, smanjenje emisija štetnih plinova neizostavno znači promjene u sredstvima prijevoza, jer prijevoz emitira najveće količine štetnih plinova.

Naši vozači uglavnom biraju hibridna vozila, koja koriste i elektromotor i benzinski motor, za razliku od električnih automobila koji koriste isključivo elektromotor što znači da ne koriste bilo koju vrstu fosilnih goriva. Ako se pitate što izabrati hibrid ili električni automobil, dobro je prvo definirati koje su vaše želje i potrebe te kakva je ponuda automobila na tržištu.

Kad je ekologija u pitanju, dileme nema, automobili na struju nesumnjivo su čišći jer ne koriste uopće fosilna goriva, bez obzira što će neki tvrditi da struja koja pokreće automobile dolazi iz „prljavih“ izvora poput termoelektrana. Električni su automobili u vožnji tiši, agilniji i komforniji od konvencionalnih automobila. S druge strane, struja je jeftinije od benzina i dizela, a na većini javnih punionica, punjenje je još uvijek besplatno. No, veliki minus auta na struju je sporo punjenje baterija i nedovoljna infrastruktura što može biti problem pri dužim putovanjima.

Ovo je možda i ključna prednost hibridnih auta čija se baterija ne dopunjava već benzinski i elektomotor rade sinergijski. Zahvaljujući elektromotoru koji se većinom koristi za gradske vožnje, potrošnja goriva i ispust CO2 je ipak manji u odnosu na konvencionalna auta.

Ovisno o namjeni automobila izabrat ćete električni ili hibridni auto. Oni koji trebaju automobil za kratke relacije i gradsku do 60 do 70 kilometara bez dopunjavanja baterije, bit će zadovoljni s električnim automobilima. No, oni kojima automobil služi za duže relacije te vožnju na autoputu, trebaju ipak razmisliti o hibridnom koje može putovati do 100 kilometara na električni pogon i dodatnih 200-300 kilometara na benzin. Pravi izuzetak je Tesla Model S, koji osim vrhunskog dizajna može zadovoljiti potrebe i najzahtjevnijih vozača jer može preći i više od 250 kilometara između dva punjenja.

Ono što je ograničavajući faktor je ponuda. Na tržištu je ponuda hibrida znatno manja jer većina ljubitelja električnih vozila ne žele uopće koristiti fosilna goriva te se autoindustrija fokusirala na razvoj modela potpuno električnih vozila.

PHOTOS BY: Pexels / Sva prava pridržana

Nemoj pozeleniti, jer je stigao još jedan mail.

Prijavi se na ovaj newsletter i okreni novi list! 

Vezani članci

Više sa Green.hr

Razgovor s plesnim parom kojem ekologija nije strana.
Ulažu napore da se do 2025. godine 100 posto primarne ambalaže mogu reciklirati.

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2020 © Sva prava pridržana GREEN.HR
cookies

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti