P&G_ (44)

Procter&Gamble: “Svjesni smo otiska koji imamo na okoliš te smatramo da je održivost naša odgovornost”

GREEN_300_listici_sredina

Intervju s direktoricom tvrtke Procter&Gamble za Hrvatsku i Sloveniju

Poznata multinacionalna kompanija Procter & Gamble vjeruje da male radnje mogu napraviti veliku razliku u poboljšanju održivosti okoliša. Zato P&G održivost uključuje u sve elemente poslovanja - u inovativne proizvode, pakiranje, komunikaciju, maloprodaju i kvalitetu, a sve kako bi pomogao stvoriti budućnost koja štiti naš planet, naš jedini dom, sada i za generacije koje dolaze.

Kako svijest potrošača o negativnim posljedicama na okoliš raste, raste i potražnja za kvalitetnim održivim proizvodima. Kako bi zadovoljio ovu potrebu i generirao pozitivne promjene, Procter&Gamble uvodi inovacije, surađuje i poduzima mjere kako bi odražavao kružno gospodarstvo u svom portfelju robnih marki.
P&G je postigao značajan napredak u smanjenju svog otiska na okoliš tijekom proteklog desetljeća, razvijajući učinkovitije načine poslovanja kako nastavlja rasti. Naime, smanjenje emisija ugljika, davanje prioriteta očuvanju vode i prelazak na obnovljivu električnu energiju samo su početak održivih ciljeva. U 2018. tvrtka je napravila temeljitu analizu i preusmjerila svoje napore prema 2030. godini, s novim skupom ciljeva i prihvaćanjem novih praksi namijenjenih ne samo smanjenju svog otiska i očuvanju dragocjenih resursa, već i pomoći obnovi svijeta, u konačnici ga čineći boljim mjestom za buduće generacije.

Procter & Gamble ima zadaću dati potrošačima do znanja da male radnje kod kuće mogu doprinijeti velikoj promjeni za okoliš. Da bi to učinio, P&G je predan inovacijama i pomaganju potrošačima da izvuku ono najbolje iz P&G proizvoda uz održivost koju očekuju. Hvalevrijedne inicijative su još jedan način na koji P&G brine o planetu, najnovija među njima je ona pod nazivom “Ovo je naš dom. Čuvajmo ga.” kojom se tvrtka zalaže za zaštitu okoliša u Hrvatskoj. Detaljnije o postignućima i ciljevima za budućnost razgovarali smo s Nikolinom Silov Konjevoda, direktoricom tvrtke Procter&Gamble za Hrvatsku i Sloveniju.

Vaše proizvode koristi gotovo 5 milijardi ljudi diljem svijeta. Od toga 70% tih proizvoda zahtijeva korištenje vode, primjerice tijekom pranja posuđa ili tuširanja. Osim toga, riječ je o lako potrošnim proizvodima koji mogu brzo pridonijeti stvaranju otpada. Jesu li manja potrošnja vode i “eco-friendly” ambalaža iz tih razloga dio vaše strategije održivosti?

U P&G-ju smo, s obzirom na to da djelujemo kao globalna kompanija, svjesni otiska koji imamo na okoliš te smatramo da je održivost naša odgovornost. Kako bismo smanjili svoj ekološki otisak, znanstveno pristupamo problemu. Svaki proizvod je drugačiji te kroz procjenu životnog ciklusa proizvoda nastojimo razumjeti u kojoj fazi pojedini proizvod ima najveći otisak: u sirovini, u korištenju, u transportu ili drugdje. Jeste li znali da perilica posuđa koristi istu količinu vode u jednom ciklusu pranja kao i slavina svake dvije minute? Perilice u prosjeku troše 12 litara po ciklusu i korištenje perilica može nam pomoći da uštedimo ogromne količine vode u usporedbi s ručnim pranjem posuđa. Naravno, ušteda se ostvaruje kada nema ručnog pretpranja posuđa što je moguće s kapsulama za strojno pranje posuđa Jar Platinum Plus s visoko učinkovitom formulom i za najtvrdokornije ostatke hrane. Isto tako znamo da je rješavanje izazova plastičnog otpada jedna od ključnih briga kupaca. Slijedimo principe kružne ekonomije te plastični otpad nastojimo smanjiti, ponovno upotrijebiti i reciklirati. Cilj nam je do 2030. smanjiti količinu plastike za 50% te već sada nudimo proizvode odnosno pakiranja koja se mogu ponovno upotrijebiti (primjerice aluminijske boce za šampone za kosu), koristimo recikliranu plastiku i povećavamo reciklabilnost ambalaže naših proizvoda (danas se 91% naše ambalaže može reciklirati).

Koliko važnosti pridodajete i samoj formuli? Je li i ona ekološki prihvatljivija?

U P&G-ju je kvaliteta formule iznimno bitna. Učinkovitost formule omogućuje nam da izbjegnemo ponavljanje ciklusa, višestrukog pranja istih mrlja ili masnoća, a na taj način smanjujemo i otisak na okoliš. Primjerice, najveći otisak pri pranju odjeće nastaje upravo u našim domovima, u perilicama, pri pranju na visokim temperaturama, čak 60% otiska. P&G-jeve kapsule Ariel Pods All in 1 zahvaljujući visoko učinkovitim formulacijama omogućuju pranje na niskim temperaturama, a u našim kampanjama potičemo i pozivamo potrošače da pri pranju rublja “okrenu na 30”. Same kapsule, kao inovativna forma koju je na tržištu Hrvatske prije desetak godina predstavio P&G, volumenom su oko tri puta manje od količine praškastog deterdženta potrebne za jedan ciklus pranja, što znači da je za istu količinu čiste odjeće potrebno značajno manje kamiona za transport čime dodatno smanjujemo ekološki otisak.

P&G već godinama predstavlja inovacije i ima domišljate kampanje. Od Head & Shouldersovih boca od reciklirane plastike prikupljene s plaža do aluminijskih boca i refil pakiranja. Je li važno činiti proizvode “consumer-friendly” i kroz zanimljive inovacije približiti im važnost kupnje održivih proizvoda?

U P&G-u vjerujemo da kroz inovaciju i poboljšanja naših proizvoda, bilo da se radi o formuli, pakiranju ili sastojcima, možemo pružiti potrošačima alate i informacije o tome kako male radnje kod kuće mogu promijeniti puno toga za naš planet. U svom radu identificiramo i uvodimo proizvode dizajnirane da potaknu odgovornu potrošnju, koji pomažu da usvojimo održivije ponašanje bez napora u vlastitom domu.

P&G je dokaz da je moguće istovremeno povećati svoje poslovanje i smanjiti njegov otisak. Uspjeh i održivost u vašem slučaju nisu neprijatelji, već saveznici. Što biste izdvojili iz vaših izvješća o održivosti kao tvrtkina najveća postignuća do sada? Gdje je sve vidljiva njezina briga za okoliš?

Kroz plan “Ambicija 2030. g.” zadali smo cilj smanjenja emisije CO2 povezanu s našim poslovanjem za 50%. Primjerice, u svojim ćemo postrojenjima poboljšati energetsku učinkovitost i pojačati napore za korištenje 100% obnovljive energije. Takvim intervencijama možemo smanjiti emisije za 50%. Već danas sve naše tvornice u Europi imaju status “nula otpada na odlagalištima”, što znači da se proizvodni otpad ne šalje na odlagališta već mu se daje novi život, i već sada koriste 100% obnovljive izvore energije. Preostalih 50% nadoknadit ćemo prirodnim klimatskim rješenjima – u partnerstvu s organizacijama poput WWF-a financirat ćemo niz projekata namijenjenih zaštiti, poboljšanju i obnovi krucijalnih ekosustava poput šuma, močvara, travnjaka itd. Nastavno “Ambiciju 2030. g.”, P&G je najavio sveobuhvatan plan za ubrzanje djelovanja povezanih s klimatskim promjenama i postavio cilj postizanja neto nulte emisije stakleničkih plinova (GHG) u lancu poslovanja i opskrbe, od sirovina do trgovaca, do 2040. Na putu ka zadanim ciljevima P&G će se oslanjati na napredovanje tehnologija, materijala i ambalaža s niskim udjelom ugljika (obnovljivi, biološki ili reciklirani ugljik), kao i istraživanje sastojaka napravljenih od zarobljenog CO2 te na taj način omogućiti potrošačima da ostvare održivost bez napora kod kuće i naprave puno za planet.

Provodite li neke aktivnosti u cilju “zelenog” poslovanja i sa zaposlenicima te kakav je rezultat? Kako mladi unutar vašeg tima doživljavaju održivost? Jesu li oni ipak malo više priklonjeni tim temama?

U Hrvatskoj je većina naših zaposlenika u dobi 25-40 godina, što znači da imamo velik broj mladih kojima je održivost važna. Nerijetko nas i na samim razgovorima za posao kandidati pitaju o našim naporima da ostvarimo održivost kao međunarodna kompanija. Zaposlenike redovito obavještavamo o našim nastojanjima i aktivnostima, održavamo “zelene tjedne”, team buildinge i svakodnevno nastojimo primjenjivati održive prakse u uredu. Rekla bih da su naši zaposlenici svjesni, uključeni i odgovorni te da i sami potiču pojedine održive inicijative.

“Ovo je naš dom. Čuvajmo ga.” je vaša najnovija kampanja. Možete li nam reći malo više o njoj?

Kao što smo ranije spomenuli, P&G ima za cilj do 2030. godine prepoloviti svoje emisije ugljičnog dioksida, a dio planiramo ostvariti prirodnim klimatskim rješenjima – globalno u partnerstvu s organizacijama poput WWF-a. Sve što radimo globalno uvijek nastojimo donijeti i lokalno te je upravo na tom tragu osmišljena kampanja OVO JE NAŠ DOM. ČUVAJMO GA. Kao tvrtka koja djeluje u Hrvatskoj želimo skupa s našim robnim markama biti “snaga dobra”, pomažući očuvanje okoliša, staništa i vrsta upravo u Hrvatskoj.

U sklopu kampanje dodijelit ćete 300.000 kuna različitim udrugama. Kome točno idu donacije i kako ste se odlučili za te udruge?

Ove godine odlučili smo podržati tri udruge s nemjerljivim i dugoročnim doprinosom okolišu. S Institutom Plavi svijet s Malog Lošinja surađivali smo i prošle godine pri spašavanju morskih kornjača koje često stradavaju u sudaru s plovilima, ribarskim mrežama, ali i zbog gutanja plastike ili druge vrste otpada. Ove godine podržavamo zaštitu možda i najsimpatičnijih sisavca koji nastanjuju Jadran, a to su dupini. Suradnja s udrugom Biom nastala je s ciljem zaštite ugrožene vrste za čiji opstanak je važna baš svaka jedinka. Naš bjeloglavi sup, velika i dobroćudna ptica koja u Hrvatskoj obitava samo na području Kvarnera, a zaštićeno mu je stanište na otoku Cresu, jedna je od ugroženih vrsta koja ima značajan doprinos očuvanju ekosustava tog dijela Hrvatske. Udruga Lijepa naša poznata je po projektima i programima obrazovanja za odgoj i okoliš koji se provode u školama i vrtićima diljem Hrvatske. Našu će donaciju zapravo preusmjeriti školama koje će se istaknuti svojim ekološkim projektima. Djeca su naša budućnost i želimo od rane dobi poticati razvoj svijesti i odgovornosti za očuvanje okoliša.

Kako kupci reagiraju na ovakve kampanje?

Vjerujem da su Hrvati općenito jako ponosni na prirodne ljepote i raznolikost Hrvatske pa tako i cijene napore usmjerene očuvanju i zaštiti istih. Nama je izuzetno zadovoljstvo i privilegija što možemo podržati lokalne udruge i pomoći očuvanju okoliša i vrsta kroz godine.

Kako se održivost odražava u vašem privatnom životu? Koliko je važno privatno i intimno živjeti održivo ako se želite tome posvetiti i profesionalno?

Naravno da nastojim ostvariti održivost i u privatnom životu. Svijest sam možda još više razvila po putu, upoznavajući i živeći prakse u nekim drugim zemljama. Danas, kao mama, često se pitam kakav planet ostavljamo svojoj djeci. Mislim da me to ponajviše potiče da biram i živim održivije.

Vjerujemo kako nas iz P&G-ja u budućnosti očekuje još pregršt lijepih, osviještenih priča. Imate li već nešto u planu?

Kao kompanija želimo biti snaga dobra kroz naše brendove i razvoj kategorija u kojima smo prisutni na tržištu, te tako stvarati vrijednost i dobrobit. Vrhunske, smislene potrošačke inovacije jedan su od temelja P&G-jevog poslovnog modela. Održivost kao takva nastavit će biti utkana u sve elemente našeg poslovanja, s jasnim i sveobuhvatnim ciljevima. Nastavit ćemo raditi na smanjenju svog utjecaja na prirodu i pomagati potrošačima da donose odgovorne odluke i ostvare održivost u vlastitom domu. Među najsvježijim održivijim rješenjima koje možete pronaći na policama su ženski brijači Venus sa zamjenjivim britvicama koji su iz dosadašnjeg plastičnog prešli u kartonsko pakiranje. Vjerujemo da ćete i neke naše buduće inovacije moći uvrstiti u vašu kategoriju “lijepih, osviještenih priča”.

PHOTOS BY: P&G / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.