Diljem svijeta kritiziraju se političari koji su na klimatsku konferenciju (COP27) u Egiptu stigli privatnim avionima.
Podatci sa stranice FlightRadar24 pokazuju da je 36 privatnih zrakoplova sletjelo u Sharm el-Sheikh između 4. i 6. studenog, na početku summita. Dodatnih 64 doletjelo je u Kairo, od kojih je 24 došlo iz Sharm el-Sheikha.
Devet letova došlo je iz Ujedinjenog Kraljevstva, a drugi su iz europskih zemalja, uključujući Italiju, Francusku i Nizozemsku. Dva su zrakoplova došla iz SAD-a, jedan iz Atlante i jedan iz Washingtona. Moguće je da je bilo i više privatnih letova koje Flightradar nije mogao pratiti zbog ograničene pokrivenosti tog područja, prenosi BBC. Korisnici društvenih mreža diljem svijeta kritiziraju broj letova i sve političare koji su na konferenciju o klimatskim promjenama došli avionima, koji doprinose globalnom zatopljavanju.
Emisije stakleničkih plinova razlikuju se ovisno o veličini aviona, koliko su mu motori učinkoviti te koliko putnika prevozi. Ipak, privatni zrakoplovi proizvode više emisija po putniku od komercijalnih letova. Kako navodi BBC, postoji nekoliko različitih modela privatnih zrakoplova, ali onaj koji je najčešće letio u Egipat prije COP-a bio je Gulfstream G650, koji troši oko 1893 litara goriva na sat. Iako komercijalni let troši više goriva po satu, njime se može prevesti mnogo više putnika nego privatnim zrakoplovom i stoga proizvodi manje emisija po osobi.