A1 Hrvatska: “Prelazimo na zelenu energiju s ciljem potpune ugljične neutralnosti do 2030. godine”

GREEN_300_listici_sredina

Intervju s direktoricom korporativnih komunikacija A1 Hrvatska

A1 Hrvatska kao tehnološki lider želi potaknuti zelene promjene u Hrvatskoj, a svojim ciljevima održivog razvoja može poslužiti kao primjer drugim tvrtkama.

Održivost je vrijednost koju moderne kompanije implementiraju interno motivirajući svoje djelatnike na sudjelovanje u raznim volonterskim akcijama i programima. Tim je putem krenula i A1 Hrvatska koja se danas može pohvaliti nizom inicijativa, projekata te investicija u nove tehnologije koji stvaraju preduvjete za održiv gospodarski razvoj. Istraživanja pokazuju kako potrošači i klijenti, kao i budući djelatnici, sve više biraju kompanije i brendove koji su posvećeni zelenom načinu poslovanja. Dubravka Štefanac Vinovrški, direktorica korporativnih komunikacija A1 Hrvatska otkrila nam je kakva zelena rješenja pripremaju kako bi postigli potpunu neutralnost do 2030. godine.

A1 se nedavno pridružio UN Global Compact inicijativi. Što to točno i konkretno znači za vašu kompaniju?

Pridruživanje UN Global Compact inicijativi bilo je prirodno za tvrtku A1 Hrvatska budući da nam je kao društveno odgovornoj kompaniji održivo poslovanje jedna od glavnih strateških odrednica. Potpisivanjem sporazuma obvezali smo se ugraditi deset temeljnih načela u naše poslovanje te promovirati društveno odgovorno poslovanje i stvarati preduvjete za održiv gospodarski razvoj. Neki od ovih ciljeva koje provodimo u okviru našeg okolišnog, socijalnog i korporativnog upravljanja (ESG) već su važan dio strategije A1 Telekom Austria Grupe, a UN Global Compact pomoći će nam da ciljeve bolje uskladimo i još jače integriramo u naše poslovanje te da kroz razmjenu dobrih praksi i iskustava s drugim kompanijama članicama nastavimo promicati učinkovitije, prihvatljivije i održivije načine rada i života, čemu smo osobito posvećeni. Korisnici danas sve više biraju proizvode i usluge kompanija za koje prepoznaju da su društveno odgovorne, stoga održivo poslovati nije samo pitanje dugoročne profitabilnosti, već i odgovornosti prema okolišu i zajednici, ali i zadovoljstva i motivacije zaposlenika te privlačenja novih talenata. Svjesni smo da je u tom pogledu i pred nama još mnogo rada, u čemu će nam zasigurno mnogo pomoći usmjeravanje, treninzi i znanja ove globalne UN-ove inicijative, s ciljem da svi zajedno unaprijedimo društvo i mijenjamo svijet na bolje.

Koliko je strateška vizija održivog poslovanja prisutna u konkretnim poslovnim planovima i aktivnostima tvrtke i na koji način?

Naša strategija održivosti usklađena je s ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih naroda, pri čemu su naše poslovne aktivnosti osobito usmjerene na tri cilja – smanjenje utjecaja na okoliš i ublažavanje posljedica klimatskih promjena; unaprjeđenje digitalnih vještina s naglaskom na vještine budućnosti i stvaranje sigurnijeg online okruženja; poticanje društvene raznolikosti i rodne ravnopravnosti te upravljanje održivim procesima u poslovnom okruženju. U skladu s Europskim zelenim planom ulažemo u tehnologije prihvatljive za okoliš i potičemo inovacije, a ove godine prelazimo i na zelenu energiju za napajanje naših radnih prostora i infrastrukture s ciljem smanjenja ugljičnog otiska do potpune neutralnosti do 2030. godine.

U sklopu inicijative “Učini pravu stvar”, zaposlenici A1 Hrvatska sudjelovali su u više od 50 volonterskih akcija.
S obzirom na trendove i zahtjeve korisnika imate li feedback što vaši korisnici očekuju od vas kao pružatelja usluga po pitanju održivog i zelenog poslovanja?

Čak 81% korisnika od tvrtki očekuje pozitivan utjecaj na okoliš, a 73% bi i samo promijenilo svoje potrošačke navike ako bi tako smanjili utjecaj na okoliš, pokazalo je istraživanje Nielsena. Milenijalci su tu posebno ekološki osviješteni i danas radije biraju zaposliti se kod poslodavca koji brine o okolišu. Uz to, čak 70% korisnika tvrdi da je spremno platiti veću cijenu za eko proizvode. Ovakve trendove dodatno je potaknula kriza uslijed koronavirusa pa korisnici danas od kompanija još više očekuju aktivnosti koje doprinose zaštiti okoliša i stvaranju održivih zajednica. Očekivano, kompanijama i brendovima koji idu ukorak s ovim trendovima sve se to odražava na reputaciji, većem potencijalu za tržišni rast te atraktivnosti za ulagače. Samo u posljednjih šest godina održive investicije narasle su za čak 68% na globalnoj razini. Za bilo koju kompaniju, pa tako i našu, to naravno znači da što bolju ESG politiku ima, bit će i konkurentnija na tržištu.

Na koji način se A1 priprema za novu eru „zelenog“ poslovanja? Vidjeli smo nedavno inicijativu s pametnim spremnicima za zbrinjavanje otpada? Planirate li slične aktivnosti?

Razvoj novih tehnologija otvara vrata brojnim zelenim rješenjima koja mogu unaprijediti naše svakodnevne živote i zajednice u kojima živimo. Tako nam IoT odnosno Internet of Things omogućuje brži, bolji i povoljniji način upravljanja uslugama, a rješenja zasnovana na ovoj visokoj tehnologiji mogu se primijeniti u cijelom nizu sektora. Koristeći takve napredne tehnologije, u tvrtki A1 Hrvatska razvijamo pametna rješenja kojima je cilj povećati kvalitetu života s jedne strane i učinkovitost korištenja resursa i održivost s druge strane. Pametni spremnici za zbrinjavanje otpada koje smo razvili s ciljem održivog gospodarenja otpadom upravo su primjer kako IoT tehnologija može donijeti goleme uštede na razini cijeloga grada. Korištenjem senzorike u ovim kantama koje selektiraju otpad i detektiraju učestalost kojom ih treba prazniti i odvoziti, ujedno čuvamo okoliš i zdravlje ljudi te smanjujemo ugljični otisak. Uz pametne spremnike nudimo i druga zelena rješenja poput smart parkinga te pametnih rješenja za plin i kakvoću zraka koje koriste gradovi Vukovar, Vrbovec i Velika Gorica.

Pametni spremnik omogućava prešanje otpada povećavajući kapacitet spremnika do 10 puta, napaja se solarnom energijom i energetski je samoodrživ.
Ako govorimo konkretno o projektu ovih spremnika kakvi su vam rezultati? Koliko ih je postavljeno i gdje? Kakva je povratna informacija?

Za sada smo 15 kompleta pametnih spremnika postavili u Rijeci, a još deset će biti postavljeno do kraja ožujka. Mnogobrojne prednosti ovakvih pametnih kanti već su potvrdili pojedini europski i svjetski gradovi provodeći pilot projekte. Tako je engleski grad Newcastle primjenom senzorike popunjenosti i platformom za optimalno prikupljanje otpada na 1200 kanti uštedio 50% u operativnim troškovima. Procijenili su da je to 49% manje zagađenja CO2 i ujedno imali 51% manje prigovora građana. Nadalje, lučki predio Dublina u Irskoj je uvođenjem sustava pametnih spremnika smanjio stopu prikupljanja otpada za čak 85%, što je rezultiralo uštedom od 75% u operativnim troškovima odnosno 200 tisuća eura godišnje. Također, irski je grad Galway zamjenom klasičnih spremnika pametnima na frekventnim mjestima u samo mjesec dana smanjio broj prikupljanja otpada za 80% uz istovremeno 40% manje spremnika.

Jedan od ciljeva Global Compact inicijative je smanjenje ugljičnog otiska. Kojim konkretno mjerama i poslovnim politikama A1 može postići ovaj cilj?

U našem poslovanju posebnu pažnju želimo posvetili zaštiti okoliša i utjecaja na klimu, svjesni da su klimatske promjene i uništavanje okoliša prijetnja egzistenciji cijelog svijeta. Za ostvarenje ciljeva Europskog zelenog plana (Green Deal), odnosno klimatske neutralnosti do 2050. godine, potrebno je djelovanje svih gospodarskih sektora, a kako bismo to postigli znamo da i sami imamo važnu ulogu. Iako telekom industrija nije veliki zagađivač, činjenica je da je veliki potrošač električne energije. Kao što sam već ranije spomenula, svoju odgovornost vidimo kroz ulaganje u tehnologije prihvatljive za okoliš te poticanje na inovacije s ciljem smanjenja ugljičnog otiska do njegove potpune neutralnosti do 2030. godine. Ulažemo u napredne sustave za hlađenje (tzv. free cooling sustave) na baznim stanicama kojima smanjujemo potrošnju klimatizacijskih uređaja te sve više naših baznih stanica napajamo solarima i vjetroturbinama, čime godišnje smanjujemo naš ugljični otisak za više od 840 tona. Osim toga, na našem kampusu u Zagrebu također smo postavili solarnu stanicu.

Provodite li neke aktivnosti u cilju “zelenog” poslovanja i sa zaposlenicima te kakav je rezultat?

Uključivanje zaposlenika ključno je kako bi i sama strategija održivosti imala smisla i kompanija bila istinski posvećena održivosti. Zelene aktivnosti stoga potičemo i kroz zajedničko djelovanje zaposlenika koji pozitivan utjecaj na društvo ostvaruju kroz volonterski angažman u okviru inicijative Čini pravu stvar. Tijekom šest godina naši su zaposlenici sudjelovali u više od 50 volonterskih akcija koje, uz akcije čišćenja okoliša, Parkova prirode i jadranskog podmorja, također obuhvaćaju rad s djecom, starijima i nemoćnima na informatičkom opismenjavanju. I ove smo godine dio inicijative Zasadi drvo ne budi panj kroz koju sadimo stabla na dječjim igralištima i u parkovima diljem Hrvatske. Krajem prošle godine naši su zaposlenici iz Splita sudjelovali u akciji sadnje u trogirskom dječjem parku, a kolege iz osječkog ureda uređivale senzorni park za djecu u Antunovcu. Inicijativa Čini pravu stvar prije nekoliko je godina prerasla u istoimenu platformu za dobrotvorni fundraising koja spaja potrebite udruge s ambasadorima koji za njih svojim humanitarnim djelima prikupljaju donacije, pa i na taj način pomažemo zelenim, ali i drugim vrstama udruga. Na taj način dosad je prikupljeno gotovo 700 tisuća kuna za 43 udruge.

Čak 44 bazne stanice u A1 mreži napajaju se obnovljivim izvorima energije.
Na koji način i kojim projektima potičete “održivo i zeleno” u zajednici i među vašim korisnicima?

Među našim korisnicima promičemo cirkularnu ekonomiju i potičemo ih da smanjuju svoj utjecaj na okoliš, omogućujući im da svoje stare mobilne uređaje odgovorno zbrinu u bilo kojoj našoj poslovnici. Uspostavili smo suradnju s kompanijama koje preuzimaju takav otpad i recikliraju ga. Tako korisnici mogu biti sigurni da će telefon koji im je godinama stajao u ladici i nisu znali što s njim učiniti biti adekvatno zbrinut, dok su ujedno pomogli u očuvanju okoliša. Upravo u 2021. godini plan nam je još više se posvetiti dizanju svijesti o ovoj temi.

Koliko se vaših marketinških aktivnosti odnosi na “zelene” i održive aktivnosti?

Trenutno smo više okrenuti internoj komunikaciji održivosti. Već sam ranije spomenula naše uvjerenje kako je angažman zaposlenika oko ovakve strateške teme presudan. No, krećemo i s dizanjem svijesti u javnosti u oko važnosti održivog poslovanja. Trenutno je u tijeku medijski specijal NET ZERO koji provodimo u suradnji s eminentnim stručnjacima i fakultetskim profesorima kako bismo javnosti skrenuli pažnju na važna pitanja i negativne trendove vezane uz klimatske promjene, ali i pružili pogled u budućnost koja nam na krilima inovativnih tehnologija i buđenja vlastite odgovornosti donosi novu nadu u bolje sutra. Inicirali smo i panel raspravu na temu “Na koji način održivo poslovanje utječe na napredak kompanija”, na kojem su sudjelovali nezavisni stručnjaci i predstavnici drugih kompanija upravo kako bismo potaknuli ovo važno pitanje unutar poslovnog sektora. Također želimo educirati o okolišnim pitanjima, što na našim društvenim mrežama činimo kroz kratke video intervjue o zelenim temama s relevantnim dionicima.

A1 djelatnici sudjeluju u inicijativi “Zasadi drvo, ne budi panj!” zahvaljujući kojoj sade stabla na dječjim igralištima i parkovima.

PHOTOS BY: A1, Press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.