Poznati veganski brend tenisica otišao korak dalje u održivosti

Izračunali su svoj ugljični otisak i predstavili ga javnosti

Poznati održivi i veganski brend tenisica Veja je već godinama na top listi najodrživijih brendova. Njihov cilj je oduvijek bio ne samo izgledati dobro već da u procesu izgradnje brenda i proizvoda ni na koji način ne škode okolišu.

Veja je brend koji na proizvodnju svojih tenisica troši pet puta više novca od neke druge uobičajene tvrtke za proizvodnju cipela, a sve zbog toga što koriste poštenu trgovinu i organske sirovine, jer su ekonomski pravedniji prema svim stranama uključenim u proizvodni lanac, jer ulažu u istraživanje i nove tehnologije. Oni su potpuno transparentni brend koji na svojoj web stranici ima čak i cijeli odjeljak posvećen upravo tome odakle dolazi svaki materijal koji je uključen u njihove proizvode. Ali njihova savjesna etika tu se ne zaustavlja. Ne oglašavaju se nigdje, naknadno koristeći ušteđeni prihod kako bi pošteno platili svoje poljoprivrednike i proizvođače, a budući da su njihovi troškovi izrade do pet puta veći od ostalih brendova obuće, to im još uvijek omogućuje prodaju cipela po konkurentnoj cijeni.

No saznajemo kako je Veja odlučila uložiti dodatne napore i biti među prvim brendovima koji ne samo da su potpuno transparentni u proizvodnji, već su odlučili izračunati svoj kompletni ugljični otisak i ponuditi izvješće na svojoj web stranici.
Izvješća o emisijama CO2 obično je teško razumjeti. Metodologija koja se koristi za mjerenje emisija složena je, često nejasna. Većina tvrtki ne uključuje svoj lanac opskrbe, ponajviše zato što zanemaruju ono što se u njima događa. Zbog toga objavljuju nepotpune rezultate. U Veji su pokušali učiniti njihove rezultate dostupnima svima dok su zalazili duboko u lanac opskrbe koji im je već dobro poznat.

Prilikom izračunavanja njihovog ugljičnog otiska odlučili su uzeti baš sve u obzir što nije inače uobičajena praksa. To znači izračunati puno više od onoga što bi trebali, počevši od sirovina, zatim računajući za prijevoz, tvornice tenisica i prijevoz za otpremu. Bilo je potrebno gotovo godinu dana da se prikupe svi podaci i detalji, a s obzirom na to da Veja izravno surađuje s proizvođačima gume i organskog pamuka nije bilo toliko teško zatražiti te podatke. Za ovaj izvještaj su odabrali agenciju UTOPIES s kojom posluju više od 15 godina i u potpunosti im vjeruju jer su jedna od najboljih francuskih agencija za održivo poslovanje. Od njih su tražili da izvedu najdetaljniju i najtransparentniju studiju koju su mogli. Izazovan dio bio je prikupiti sve logističke informacije.

Kada su prvi put prikupili sve podatke, bili su jako iznenađeni. Opseg 1, koji je “izravna djelatnost” tvrtke, bio je blizu nule jer uključuje samo ono što pripada tvrtki Veja, a to su samo dva automobila u Brazilu. Područje primjene 2 uključivalo je energiju koju izravno koristi Veja, što ne uključuje proizvodnju tenisica ili sirovine. Područje primjene 3 kontroverzan je i uključeniji dio jer većina tvrtki ne smatra te emisije “svojim emisijama”.

Ali ako želimo izračunati stvarni utjecaj sirovina poput organskog pamuka, kože ili proizvodnje cipela u tvornicama koje nisu u vlasništvu Vejae, opseg 3 jedini je način da se dobije jasna slika njihovog globalnog utjecaja.

Prilikom tog istraživanja su otkrili kako jako puno tvrtki niti ne izračunava niti preuzima odgovornost za ove emisije:
● Sve aktivnosti koje provode naši dobavljači i partneri (od polja do tvornica i naših ureda)
● Sirovine (organski pamuk, amazonska guma, koža, ostali materijali)
● Teretni prijevoz (od polja do tvornica)
● Tvornice cipela (električna energija, ostala goriva, otpadni materijali)
● Distribucija (skladišta, kupci i trgovci)
● Kraj života (sakupljeni parovi cipela, popravljeni, ponovno korišteni i reciklirani)
● Uredi (ured u Parizu, bačeni materijal, poslovna putovanja, putovanje na posao)

Svi tvrde: “to nisu MOJE emisije CO2”, već emisije nekoga drugog tko je dio procesa. Ali budući da oni nisu naš tim, emisije ne pripadaju nama. U Veji je bilo jasno da žele izračunati sve, od sirovina koje prolaze kroz proizvodnju, transport i logistiku.
Njihov potpuni izvještaj možete pronaći OVDJE, a mi se nadamo da će sve više tvrtki i brendova krenuti ovim putem osvještavanja svog učinka na planet, davanja transparentnog izvještaja svojim kupcima te tražiti nova rješenja za smanjivanje ugljičnih emisija.

PHOTOS BY: Veja / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.