nazli-mozaffari-sNrk-H9tukQ-unsplash

Poznati švedski div izbacuje iz upotrebe plastičnu ambalažu za svoje proizvode

GREEN_300_listici_sredina

Reciklirani papir kao zamjena

Nije prvi put da iz Ikeine tvornice stižu dobre vijesti. Nova je ta da iz svoje ambalaže izbacuju plastiku za sve svoje stare, ali i nadolazeće proizvode.

Omiljena švedska tvrtka za namještaj i kućne potrepštine Ikea poznata je po tome kako zagovara održivost i ekološku odgovornost. Tako nakon što su iz tvrtke 2018. godine najavili planove za korištenje samo obnovljivih i recikliranih materijala u svojim proizvodima, planiraju uvesti da sva vozila za isporuku budu električna, od 2020. godine više ne koriste plastiku za jednokratnu upotrebu u svojim trgovinama i restoranima, ranije ove godine obećali su prodaju solarnih panela i obnovljivu energiju kupcima na svim svojim tržištima u sljedeće četiri godine, a novost je sad i kako će početi postupno ukidati plastičnu ambalažu za svoje proizvode. 

Kako navode, tvrtka će se postupno odviknuti od plastične ambalaže. Prvo, do 2025. godine ukinut će plastičnu ambalažu iz svih novih proizvoda. Zatim će do 2028. godine učiniti isto sa svim postojećim proizvodima. Jedino mjesto gdje će plastika ostati nakon 2028. godine je u odabranim prehrambenim proizvodima, gdje je plastika potrebna kako bi se osigurala kvaliteta i sigurnost hrane. “Postupno ukidanje plastike u potrošačkoj ambalaži sljedeći je veliki korak na našem putu da rješenja za pakiranje učinimo održivijima i podupremo opću predanost smanjenju zagađenja plastikom i razvoju ambalaže od obnovljivih i recikliranih materijala”, rekao je Erik Olsen, voditelj pakiranja i identifikacije u Ikei. “Promjena će se događati progresivno tijekom nadolazećih godina i uglavnom će se fokusirati na papir jer se može reciklirati, obnovljiv je i široko se reciklira u cijelom svijetu”, dodaje Olsen za strane medije. Ikea, koja svake godine potroši više od milijardu dolara na otprilike 920.000 tona materijala za pakiranje, već je značajno smanjila količinu plastike koju koristi u svojoj ambalaži. Do danas je manje od 10 posto njihove ambalaže izrađeno od plastike.

Kako bi u potpunosti eliminirali plastiku, kaže, tvrtka će morat surađivati ​​s timovima za razvoj proizvoda i dobavljačima diljem svijeta. Možda će čak morati osmisliti potpuno nova rješenja. “Domišljatost je dio Ikeine filozofije, a pakiranje nipošto nije iznimka u tom pogledu”, rekla je voditeljica razvoja pakiranja Maja Kjellberg. “Odmak od plastike u našim rješenjima za potrošačku ambalažu nesumnjivo će biti izazovan zadatak u nadolazećim godinama. Ovim pokretom želimo potaknuti inovaciju pakiranja i iskoristiti svoju veličinu i doseg kako bismo imali pozitivan utjecaj na širu industriju izvan našeg lanca opskrbe”, zaključuje.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.