laura-mitulla-aAGPWsp0WZk-unsplash

Poznati supermarketi u poslovnicama uvode rinfuznu liniju za hranu i potrepštine

GREEN_300_listici_sredina

Vraćanje na "tvorničke postavke"

Sjećate li se priča vaših baka ili roditelja koji su u dućan odlazili po nekoliko grama sapuna, šećera ili pak tjestenine? Nekad neizostavan refill, danas je ponovno u "modi" jer je količina plastičnog otpada potakla neke supermarkete da ponovno uvedu rinfuzne linije bez kojih je život nekad bio nezamisliv.

Nešto starije generacije vjerojatno se sjećaju vremena kad su u dućanima hranu i ostale potrepštine kupovali na rinfuzu. Sapun, tjestenina, šećer, kava, sapun, sol i još mnogo toga bilo je dostupno samo i isključivo na “gramažu”. Dolaskom danas ozloglašene plastike situacija se bitno promijenila, a godine nakon pokazale su kako je praktičnost pakiranja zapravo zagušila naš planet plastičnim otpadom. Na sreću, u posljednjih nekoliko godina sve se češće pojedinci odlučuju na zero waste način življenja, odnosno na život bez otpada pa svojim postupcima diktiraju davno zaboravljene trendove koje su neki dućani ponovno krenuli uvoditi.

Izgleda kako je Velika Britanija postala pionir u rinfuznim dućanima, odnosno uvođenju refilla za namirnice čiji će primjer nadajmo se, slijediti i druge države. Zadnja novost iz Ujedinjenog Kraljevstva je i ta da su tri tamošnja poznata lanca trgovina potpisali sporazum zbog kojeg će do kraja ove godine kako tvrde, svaki kupac u Ujedinjenom Kraljevstvu imati pristup dopunivim namirnicama u velikom supermarketu ili uz uslugu dostave. Waitrose, Ocado, Morrisons, Marks & Spencer i tvrtka za opskrbni lanac CHEP pridružili su se partnerstvu da u trgovini s namirnicama mogu ponovno puniti svoje posude s hranom, ali i planiraju uvesti neupakirane opcije u trgovinama, kao i dopustiti ljudima da pune spremnike osnovnim potrepštinama tijekom kućne dostave. Ove trgovine mješovitom robom dio su grupe Refill Coalition, koju vodi Unpackaged, tvrtka koja vodi stanice za punjenje u trgovinama uključujući Planet Organic i u nekim neovisnim lokalnim farmama.

Svaki od ovih supermarketa u svojoj će poslovnici imati liniju za rinfuzno punjenje sa suhom robom kao što su tjestenina, riža, žitarice, sjemenke, žitarice, orašasti plodovi i suho voće, a nudit će i proizvode za kućanstvo i osobnu njegu kao što su deterdženti za pranje rublja, šamponi i sapuni za pranje ruku. Prema podacima Greenpeacea, godišnje se u Velikoj Britaniji proda 56,5 milijardi jedinica plastične ambalaže za jednokratnu upotrebu, a oko 99% plastične ambalaže napravljeno je od fosilnih goriva. “Oduševljeni smo što ujedinjujemo snage sa zajedničkim ciljem smanjenja plastične ambalaže za jednokratnu upotrebu. Ovo je prvi korak prema temeljnom uklanjanju velikih količina plastične ambalaže za jednokratnu upotrebu iz redovite trgovine namirnicama. Ako možemo učiniti punjenje dostupnijim i pristupačnijim za kupce, ne sumnjam da će to postati uobičajeni način kupovine u budućnosti u svim trgovinama, u Ujedinjenom Kraljevstvu i šire”, istaknuli su za Guardian iz poznatih lanaca supermarketa. 

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.