towfiqu-barbhuiya-WLPwW1gGyKg-unsplash

Poznati lanac supermarketa od ožujka zabranjuje prodaju vlažnih maramica koje sadrže plastiku

GREEN_300_listici_sredina

Hoće li ga slijediti konkurenti?

Od ovog mjeseca popularni britanski supermarket "Tesco" u svom asortimanu više neće imati vlažne maramice koje u sebi sadrže plastiku. Uskoro bi ga mogli slijediti i konkurenti.

Sve je više zemalja koje se na razne načine bore protiv plastičnog otpada i pokušavaju reducirati plastična pakiranja, kao i plastične vrećice unutar supermarketa. Nakon što je prvi dan siječnja ove godine na snagu u Hrvatskoj stupila zabrana stavljanja na tržište laganih plastičnih vrećica za nošenje, te su papirnate i druge alternative još uvijek mogli bismo reći, djelomično zaživjele po trgovinama i tržnicama, u Francuskoj i drugim zemljama se zabranjuje pakiranje voća i povrća u plastična pakiranja, novost u “borbi” protiv plastike najavio je Tesco – engleski trgovački lanac namirnicama. Naime, do kraja 2022. godine zabranjuju sve vlažne maramice koje sadržavaju plastiku, počevši već od ovog mjeseca. Dakle, nijedna vlažna maramica, maramice za kućne ljubimce, maramice za čišćenje lica, doma ili dječje maramice koje se prodaju u Tescoovim trgovinama neće sadržavati plastiku do kraja ove godine.

Ovog mjeseca omiljena trgovina brojnih Britanaca prestat će prodavati dječje maramice koje sadrže plastiku u svojim trgovinama diljem zemlje, kao dio šireg suzbijanja plastičnog otpada od strane ovog giganta. Zabrana, koja stupa na snagu od 14. ožujka, obuhvaća dječje vlažne maramice kao i druge oblike vlažnih toaletnih maramica te slijede odluku trgovaca iz 2020. godine da se pređe na biorazgradivi viskozni materijal bez plastike. Samo će jedna vrsta vlažnih maramica koja sadrži plastiku i dalje biti dostupna u Tescovim trgovinama od sredine ožujka nadalje – maramice za kućne ljubimce iako bi i one trebale biti bez plastike do kraja godine, priopćili su iz supermarketa. Ovaj potez je itekako značajan jer je Tesco jedan od najvećih prodavača vlažnih maramica u Ujedinjenom Kraljevstvu, a njegovi kupci svake godinekupuju više od 75 milijuna pakiranja ili 4,8 milijardi pojedinačnih maramica za bebe. Tvrdi se da je prvi veliki supermarket u Velikoj Britaniji koji je najavio takvu zabranu.  

Tesco nije prvi brend koji je pokrenuo zabranu plastike u ovim proizvodima. Primjerice, nama poznatiji “Body Shop” također je uklonio maramice za lice iz svojih trgovina. Taj potez dio je šire Tescove strategije za smanjenje nepotrebne plastike i otpada, zbog čega su i smanjili svoju plastičnu ambalažu za 6000 tona, uključujući uklanjanje 1,5 milijardi komada plastike, od 2019. godine. Također je pokrenuo probno pakiranje za višekratnu upotrebu s inicijativom za recikliranja u maloprodaji Loop, kao i uvođenje mjesta za prikupljanje meke plastike u više od 900 svojih trgovina. Iako ovaj trgovački lanac nema svoju poslovnicu u Hrvatskoj i susjedstvu, služi kao izvrstan primjer svim drugim lancima trgovina, a za nadati se kako će ga brzo početi slijediti i oni nama dostupni. 

PHOTOS BY: Unsplash, Pixabay / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.