lewis-parsons-ei35C6Xd6l4-unsplash

Pozitivna strana klimatske krize – mladi sve češće biraju karijere usmjerene na održivost

GREEN_300_listici_sredina

Ekološki osviješteni klinci

Rođeni između 1996. i 2012. godine, pripadnici generacije Z pokazali su se kao pravi aktivisti za zaštitu okoliša. Oni paze na otpad koji stvaraju, sve više prelaze na veganski način prehrane te im nije problem odreći se aviona prilikom idućeg putovanja. Sada su se dokazali i kao generacija koja bira karijere usmjerene prema rješavanju klimatske krize.

Ovoj demografskoj skupini mladih ljudi, svaki rođendan bio je osjetno topliji jer globalno zagrijavanje i katastrofe povezane s klimom postaju sve ozbiljniji problemi. Dok su najstariji unutar generacije već ušli na tržište rada, mlađa skupina generacije Z tek počinje razmišljati o svojoj karijeri. Sve u svemu, čini se da statistika pokazuje da se mnogi od njih nadaju da će spašavanje planeta pretvoriti u karijeru.

76% kaže da su im klimatske promjene jedna od najvećih briga

Prema istraživanju Pew Researcha koje je ove godine provedeno među Amerikancima, generacija Z pokazala se kao ona koja je najviše zabrinuta zbog klimatskih promjena. Njih čak 76% je reklo da je rješavanje klimatske krize jedna od njihovih najvećih briga. Isto istraživanje je otkrilo da je nešto manje od trećine (32%) Zoomersa, kako ih se često naziva, sudjelovalo u barem jednoj ekološkoj akciji u posljednjih godinu dana, od volontiranja u akcijama čišćenja ili sudjelovanja u klimatskom prosvjedu. Neki su se čak pismom osobno obratili pojedinim političarima.

Žele raditi za brendove koji brinu za okoliš

Njihova klimatska zabrinutost potaknula je mnoge od njih da daju prednost tvrtkama koje imaju “viši cilj”. Primjerice, brend Patagonije poznata je po svom aktivizmu pa tako danas svaki put kada raspiše natječaj za praksu, primi više od 9000 prijava. Kako je rekla izvršna direktorica Rose Marcario u intervjuu za Forbes, mlađe generacije žele raditi za tvrtku koja “čini dobro za svijet”.

Gotovo dvije trećine studenata jako je zainteresirano za održivost

Mnogi Zoomersi sada su studenti preddiplomskih studija na sveučilištima, razdoblje njihova života kada razmišljaju o tome što žele raditi u budućnosti. Istraživanje provedeno 2020. na Sveučilištu u južnoj Kaliforniji pokazalo je da gotovo dvije trećine njih razmišlja o održivosti. Njih 64% reklo je da su “jako zainteresirani”, dok 33% već svakodnevno sudjeluje u nekim aktivnostima koje su usmjerene na održivost – što snažno sugerira da su mnogi od njih usmjereni ka traženju karijera u tom području.

Sve je više poslova u području zaštite okoliša

Kako klima postaje sve važnija tema na globalnoj razini, a mladi ljudi zahtijevaju pozornost od svjetskih političara i žele da se njihov glas čuje na globalnim panelima od UN-a do WEF-a, sve je veći interes za poslovima koji se bave zaštitom okoliša. Prema najnovijim podacima američkog Zavoda za statistiku rada, predviđa se da će se poslovi poput znanstvenika za okoliš i poslovi u srodnim specijalističkim sektorima povećati 8% u sljedećem desetljeću – mnogo brže nego u drugim industrijama.

Pripremite se za Generaciju Alfu

Generacija Alfa je ona koja dolazi poslije generacije Z. Riječ je o djeci milenijalaca koja će biti još više usmjerena na karijeru koja se bavi klimatskom krizom. U jednom istraživanju provedenom među djecom u dobi od šest do devet godina, više od dvije trećine kaže da će spašavanje planeta biti glavna misija njihovih karijera u budućnosti.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.