Španjolska, biciklisti

Prijedlog izazvao žestoke reakcije: Španjolski grad želi biciklistima uvesti obvezno osiguranje

GREEN_300_listici_sredina

Prvi u Europi

Ideja ove mjere jest okončati pravnu nesigurnost koja nastaje kada je biciklist uključen u nesreću, a ako odluka stupi na snagu, Zaragoza bi postala prvi grad u Europi s takvom regulacijom.

Gradsko vijeće Zaragoze najavilo je odluku prema kojem žele uvesti obavezno osiguranje za sve bicikliste i korisnike električnih skutera, što bi ovaj sjeveroistočni španjolski grad učinilo prvim u Europi s takvom regulacijom. Ovaj prijedlog, koji je inicirala krajnje desna stranka Vox i podržala konzervativna Narodna stranka (PP), izazvao je žestoke reakcije među biciklističkim udrugama i građanima.

Ideja ove mjere jest okončati pravnu nesigurnost koja nastaje kada je biciklist uključen u nesreću.

“Želimo osigurati jasnoću i zaštitu za sve sudionike u prometu,” izjavio je vijećnik PP-a José Miguel Rodrigo. Međutim, mnogi se protive ovom prijedlogu, smatrajući ga neproporcionalnim i nepotrebnim.

Laura Vergara, menadžerica u Conbici, grupi za zagovaranje biciklizma u Španjolskoj, izjavila je za Euronews Green da “ne postoje statistike nesreća koje bi pokazale potrebu za obveznim osiguranjem.” Ona također napominje da većina ljudi već ima pokriće za biciklističke nesreće kroz druge police osiguranja te da bi ova mjera destimulirala ekološki prihvatljive oblike prijevoza.

Biciklističke organizacije, poput Colectivo Pedalea, snažno su se usprotivile ovoj ideji, nazivajući je iznimkom u svijetu.

“Zaragoza bi bila iznimka u svijetu,” izjavio je glasnogovornik Colectivo Pedalea. Skupina dovodi u pitanje zakonitost takvog poteza i poziva na ostavku vijećnika koji ga je predložio.

PP i Vox su prijedlog uvrstili u gradsku uredbu o mobilnosti koja je sada otvorena za 30-dnevnu javnu raspravu prije nego što može biti formalno usvojena. Vijećnik Rodrigo napominje da tekst “nije konačan” i da je otvoren za izmjene, izvijestile su španjolske novine Heraldo.

Laura Vergara vjeruje da će “neizvediva mjera koja je izazvala veliki javni revolt i zabunu među ljudima” biti odbačena tijekom javne rasprave.

Ovaj prijedlog dolazi u kontekstu šireg otpora prema biciklistima i održivom prijevozu u Španjolskoj i Europi. Mnogi gradovi pod desničarskom upravom povlače mjere koje su trebale poboljšati infrastrukturu za bicikliste, često optužujući EU za zloupotrebu sredstava. Primjerice, Valladolid je potrošio stotine tisuća eura na uklanjanje novih biciklističkih staza kako bi napravio mjesta za automobile, što je izazvalo preliminarnu istragu Europske komisije.

Bez obzira na ishod ove mjere u Zaragozi, kritičari smatraju da je to još jedan simbol eskalirajućeg kulturnog rata protiv održivog prijevoza i politika zaštite okoliša u Španjolskoj i Europi. Sukobi oko uvođenja niskih emisijskih zona i uklanjanja biciklističkih staza pokazuju da se bitka za budućnost urbanog prijevoza i dalje vodi, a ishod će imati dalekosežne posljedice na kvalitetu života i okoliš u europskim gradovima.

PHOTOS BY: Unsplash.com / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.