brian-yurasits-YFiHaY2DVyE-unsplash

Posvuda su oznake ‘eko’ i ‘održivo’, ali kako da znamo da je to istina?

GREEN_300_listici_sredina

Sve veći problemi greenwashinga

EU može zahtijevati od zemalja članica da osiguraju da svaka ekološka tvrdnja koju tvrtke plasiraju bude potkrijepljena znanstvenim dokazima. 

Klimatske promjene danas su goruća tema, a brojne kompanije žele se prikazati u „zelenom“ svjetlu, oglašavajući se kao „eko“, „održive“ ili „organske“ tvrtke, a zapravo na taj način samo žele povećati svoj profit. Tako zbunjuju svoje kupce i potrošače.

Iako ove oznake mogu biti istinite u nekim slučajevima, ponekad namjerno ne pričaju cijelu priču kako bi pokušale prevariti kupce da pomisle da donose ekološki prihvatljive odluke.

Njihovi „zeleni“ slogani lako su pamtljivi i obećavaju zaštitu okoliša i bolju budućnost, ali nažalost nisu uvijek istiniti.

Kako tomu stati na kraj? 

Riječ je o greenwashingu, koji se često koristi kako bi se sakrio veći problem s načinom na koji se neka poduzeća vode.

Kako bi se stalo na kraj kaosu koji vlada na tržištu, EU namjerava predložiti mjere za rješavanje problema “greenwashinga”. Može zahtijevati od zemalja članica da osiguraju da svaka ekološka tvrdnja koju tvrtke plasiraju bude potkrijepljena znanstvenim dokazima. Tvrtke koje žele istaknuti pozitivne klimatske aspekte svoje ponude također će morati istaknuti štetne učinke.

Paralelno, oglašavanje se već više puta pokazalo moćnim alatom za stvaranje pozitivnih promjena.

Zeleni lideri 

Za sve one koji su umorni od oglasa koji propagiraju održivost i ekologiju, Dani komunikacija, koji se održavaju 20.-23.4. u Rovinju, pripremili su zanimljivo raspravu s našim vodećim stručnjacima na ovu temu.

Raspravu će voditi Damir Ciglar ( Renaissance Allrounder, Imago Ogilvy ) te panelisti Ivana Budin (članica Uprave, Valamar Riviera), Vinko Filipić (osnivač Green.hr i direktor, Greencajt Festivala) i Igor Mladinović (suosnivač & direktor, Ognjište).

Osim što će ukazati na greenwashing, ova ekipa će se baviti teškim pitanjima o tome kako oglašivači mogu prakticirati ono što pripovijedaju. Ipak, neće samo „upirati prstom“ u odgovorne, već će potaknuti pravu akciju. Budući da se oglašavanje više puta pokazalo moćnim alatom za stvaranje pozitivnih promjena, panelisti će podijeliti svoje strategije za to.

 

PHOTOS BY: Imago Ogilvy, Green.hr, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.