Samsung je upravo najavio niz novih mjera u pokušaju da se “ozeleni”, sa svojim najambicioznijim ciljem da se do 2025. postigne nulta stopa otpada na odlagalištima. Objavljujući svoj plan utjecaja na okoliš ranije ovog mjeseca, tehnološki div rekao je kako “svatko ima svoju ulogu” te da je shvatio da će se njegove obveze morati “podudarati s njegovom jačinom i utjecajem”.
Kako bi ispunila svoje obećanje da do 2025. godine postigne da njezin otpad ne odlazi na odlagališta, tvrtka kaže da će poboljšati životni ciklus svojih proizvoda i implementirati nove programe kružnog recikliranja, ponovnog korištenja i popravljanja uređaja. Jedan od tih programa zove se „Galaxy Upcycling“, inicijativa za pretvaranje starih Samsungovih telefona u pametne kućne uređaje. Drugi je „Certified Re-Newed“ koji omogućava kupcima da kupuju rabljene telefone koji su u potpunosti popravljeni i kao novi. Tu je i kampanja zamjene za poticanje korisnika da predaju svoje dotrajale uređaje u zamjenu za kredit, tako da tvrtka može ili reciklirati proizvode, popraviti ih ili ih prenamijeniti. „Ovo je važan korak na našem putu ka stvaranju održivijeg svijeta“, komentirali su iz Samsunga.
Ostala obećanja koja je Samsung dao u svom akcijskom planu uključuju povećanje udjela recikliranih materijala u svojim mobilnim telefonima. Do 2025. svaki će Samsungov mobitel sadržavati reciklirane materijale, iako tvrtka nije rekla koji je postotak tih recikliranih materijala niti koji će se materijali koristiti. Tvrtka je obećala da će ukloniti svu plastiku iz svoje ambalaže u roku od tri godine, a umjesto toga će „nepotrebne resurse i materijale“ zamijeniti održivim alternativama. Promijenit će se i sami telefoni, a Samsung kaže da će poboljšati energetsku učinkovitost i potrošnju energije. “Radit ćemo na postizanju početnih ciljeva do 2025. godine, a nastojat ćemo razviti naše obveze za rješavanje novih izazova nakon 2025. godine“, navodi se u priopćenju.
Samsungova najava dolazi usred novog vala kritika zbog uloge tehnološke industrije u poticanju globalne krize otpada i neprestanog izbacivanja novih proizvoda na tržište. Svake godine u svijetu se baci 53 milijuna tona električnog otpada. To je otprilike kao da se godišnje po glavi baci 7.3 kilograma mobilnih telefona, laptopa i računala, a od toga se samo 17% reciklira.
Brendovi poput Samsunga, Microsofta i Applea stavljeni su pod povećalo potrošača i vlada zbog svojih postupaka poticanja stvaranja otpada, osobito kada je u pitanju poticanje potrošača na kupnju novih proizvoda umjesto na recikliranje ili popravak starih. No tome bi se uskoro mogao približiti kraj. Naime, u Europi su već na snazi zakoni koji od proizvođača traže da proizvode učine trajnijim i lakim za popravak zamjenskim dijelovima, a i američki predsjednik Joe Biden je najavio da bi se slični zakoni “prava na popravak” uskoro trebali uvesti u korist američkih potrošača.