41b0ed_cd59857f331648deb4655919402b5aeb_mv2

Po prvi put u svijetu: Postavili solarne panele na pruge!

GREEN_300_listici_sredina

Ogromna ušteda energije

Procjene su da se ovim načinom može proizvesti jedan teravat-sati (TWh) solane energije godišnje, što je ekvivalentno oko dva posto ukupne potrošnje energije u Švicarskoj.

Solarni paneli se postavljaju “poput tepiha” na željezničkim tračnicama u Švicarskoj. Riječ je o inovaciji švicarskog start-upa Sun Ways koji ubrzava energetsku tranziciju Europe, a koji je uz pomoć švicarskog Saveznog tehnološkog instituta u Lausanni, patentirao uklonjivi sustav solarnih panela.

“To je inovacija koja je ključna budući da se tračnice s vremena na vrijeme moraju očistiti zbog važnih radova na održavanju“, rekao je suosnivač Baptiste Danichert, a prenosi Euronews.

Vlak, koji je razvila švicarska tvrtka za održavanje tračnica Scheuchzer, vozit će duž tračnica, postavljajući fotonaponske panele u hodu. Riječ je o posebno dizajniranom vlakom koji koristi poseban mehanizam za razvijanje panela širine jednog metra, a koji su unaprijed sastavljeni u tvornici.

Velike ambicije

Električna energija proizvedena fotonaponskim sustavom dovodit će se u elektroenergetsku mrežu i koristiti za napajanje obiteljskih kuća, budući da bi napajanje željezničkim operacijama bio kompliciraniji proces.

Start-up ima velike ambicije za svoje ekološke inovacije. U teoriji, paneli bi se mogli postaviti preko cijele švicarske željezničke mreže duge 5317 kilometara. Tako bi fotonaponske ćelije pokrivale područje veličine 760 nogometnih igrališta!

Sun-Ways procjenjuje da bi nacionalna željeznička mreža mogla proizvesti jedan teravat-sati (TWh) solane energije godišnje, što je ekvivalentno oko dva posto ukupne potrošnje energije u Švicarskoj.

Problemi s inovacijom

Nakon što vlak krene s kolodvora, tvrtka želi postati transnacionalna – proširiti se na Njemačku, Austriju i Italiju.

“U svijetu postoji više od milijun kilometara željezničkih pruga. Vjerujemo da bi 50 posto svjetskih željeznica moglo biti opremljeno našim sustavom“, dodao je Danichert.

No, Međunarodna željeznička unija izrazila je zabrinutost da bi na panelima mogle nastati mikropukotine, a mogu dovesti i do većeg rizika od požara na zelenim površinama pa čak i odvratiti pažnju strojovođa refleksijom.

Sun-Ways kaže da su njihovi paneli otporniji od konvencionalnih i da bi mogli imati filtar protiv refleksije. Ugrađeni senzori također osiguravaju ispravan rad dok četke pričvršćene na krajeve vlakova mogu ukloniti prljavštinu s površine ploča.

PHOTOS BY: Sun Ways / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.