arthur-humeau-3xwdarHxHqI-unsplash

Pariz u borbi protiv klimatskih promjena: Gradonačelnica uvodi striktne mjere za automobile

GREEN_300_listici_sredina

Grad ljubavi za okoliš

Odnedavno se u Parizu u glavnijim ulicama svi vozači automobila moraju kretati ograničenom brzinom od 30 km/h. Nalog je to tamošnje gradonačelnice koja za cilj ima smanjiti broj automobila u jednom od najprometnijih gradova u Europi te krenuti u borbu protiv klimatskih promjena.

U gradu ljubavi od prije mjesec dana promet se sporije kreće. Naime, pariška gradonačelnica Anne Hidalgo uvela je ograničenje brzine od 30 km/h u gotovo svim ulicama u pokušaju da smanji nesreće, zagađenje bukom, a i time da počinje prilagođavati grad za borbu protiv klimatskih promjena. Gradonačelnica se ujedno obvezala i smanjiti količinu javnog prostora namijenjenog automobilima u jednom od najprometnijih europskih gradova. Od sada se dopuštaju brzine veće od 30 km/h samo glavnom obilaznicom oko Pariz te glavnim bulevarima, uključujući Champs-Elysées. 

Oko 60 posto ulica glavnog grada već se ranije kreće ograničenom brzinom, a otkako je Hidalgo stupila na dužnost 2016. godine mnoge su druge prometne aktivnosti svedene na pojedinačne trake ili su u potpunosti predane pješacima. Mnoga predgrađa glavnog grada slijedila su taj primjer, namećući vlastito ograničenje od 30 km/h unutar stambenih ulica. Hidalgo se prethodno obvezala da će ograničenje brzine na obilaznici Périphérique smanjiti na 50 km/h, no zasad će još neko vrijeme ostati 70 km/h. “Poanta je smanjiti prostor koji zauzimaju automobili, što će između ostalog uključivati i smanjenje njihove brzine”, rekao je zamjenik gradonačelnice David Belliard, a sve to čine ne bili povećali broj biciklista i učinili ceste sigurnijima za bicikliste i pješake.

I nakon uvođenja ograničenja brzine, Hidalgo nastavlja s planovima za uklanjanje 60.000 od otprilike 140.000 gradskih parkirnih mjesta na ulicama Pariza. Motocikli i skuteri, kojima je dopušteno besplatno parkiranje, također će morati početi plaćati svoje parkirno mjesto sljedeće godine, kada će povisiti i cijene parkiranja po satu za automobile. I sljedeće će godine većina vozila biti potpuno zabranjena iz okruga Paris Center, odnosno prva četiri okruga glavnog grada, uključujući dva otoka na rijeci Seini i uske ulice Maraisa, a sve kako bi grad postao što odgovorniji prema okolišu.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.