john-towner-Hf4Ap1-ef40-unsplash (1)

Pariz do 2026. godine postaje grad u potpunosti prilagođen biciklistima

GREEN_300_listici_sredina

Tisuće kilometara biciklističkih staza

Glavni grad Francuske bi za četiri godine trebao postati stopostotni biciklistički grad. Odnosno, žele poboljšati biciklističku infrastrukturu i omogućiti nekoliko tisuća kilometara biciklističkih staza, a sve kako bi potaknuli građane na što manje korištenje motornih vozila.

Sve je više gradova koji ulažu u biciklističku infrastrukturu ne bi li omogućili građanima što veću mogućnost prometovanja biciklima. Jedan od njih je i Pariz koji do 2026. godine želi postati stopostotni biciklistički grad. Kako bi postao biciklistički grad, pariške vlasti ulažu 250 milijuna eura u značajne nadogradnje biciklističke infrastrukture i održavanja u sljedeće četiri godine. Tisuće novih stajališta za bicikle i povećan broj zaštićenih biciklističkih staza bit će uvedeni u sklopu “Plan Velo: Act 2”, a od ove godine Pariz već ima više od 1000 km sigurnih biciklističkih staza, uključujući oko 52 km “koronapista” koje su privremeno uvedene tijekom pandemije. Sada ih planiraju učiniti trajnima i dodati još 130 km sigurnih staza kako bi ljude potaknuli na bicikliranje u gradu. Vlasti glavnog grada Francuske se nadaju da će olakšati i izlazak biciklom izvan Pariza uvođenjem ruta koje prelaze van grad i izlaze u okolna predgrađa. Mjesta na kojima su biciklisti dovedeni u opasnost prelaskom prometnih cesta i ključnim ulazima u centar grada također će biti sigurnija.

Cilj je omogućiti sigurno bicikliranje s jednog kraja Pariza na drugi. Grad je također izvijestio da su se 2020. godine krađe bicikala povećale za sedam posto, a oko 80 posto ljudi koji ne žele biciklirati kažu da im je strah od krađe bicikla razlog broj jedan zašto se ne odlučuju na bicikliranje. Zbog toga je Pariz više nego utrostručio svoja sigurna parkiralište za bicikle dodavanjem 100.000 novih mjesta uključujući 1.000 mjesta za teretne bicikle koje obično koriste građani s djecom ili biciklisti koji vrše dostave. Pariz je već ranije potrošio 150 milijuna eura za početni plan uvođenja što većeg broja bicikala, a projekt je hvaljen kao početak “revolucije” za grad. “Ovaj biciklistički plan jedan je od bitnih stupova ekološke i društvene transformacije koju vodimo u Parizu” izjavio je David Belliard, zamjenik gradonačelnice zadužen za urbanu transformaciju. Svake godine od 2015. u gradu se održava i Dan bez automobila gdje je u većini grada taj dan prometovanje s motornim vozilima zabranjeno. Umjesto toga, prometnice, uključujući aveniju Champs-Élysées, pune su šetača i biciklista. Godišnji događaj namijenjen je suzbijanju korištenja vozila i onečišćenja u Parizu koji već neko vrijeme pokušava smanjiti ugljični otisak.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.