crni led naslovna

‘Paralizirao’ vozače u Njemačkoj: Crni led je opasan, a evo u kojim ga uvjetima možete očekivati

GREEN_300_listici_sredina

S oprezom kod ništice

Kada nastupe niske temperature, vozači se pozivaju na oprez, i to s razlogom. Poledica na cesti ubraja se u opasne uvjete vožnje, a ako vam se čini da leda uopće nema, faktor iznenađenja utjecat će na vašu 'lošu' reakciju.

Niske temperature donose i loše uvjete na cesti. Njemački su vozači ovaj tjedan, pogotovo oni koji se kreću zapadnim dijelom zemlje upozoreni na jednu opasnu pojavu. Naime, meteorološka služba (DWD) u Stuttgartu upozorila je sve vozače na opasne ledene uvjete na cestama u Baden-Württembergu, a Berlin i okolica također su bili neugodno iznenađeni tzv. crnim ledom. Riječ je o ledu, koji zapravo nije crne boje, uopće se ne primjećuje golim okom, a poprima boju asfalta, iznimno je gladak i predstavlja  faktor iznenađenja za vozače.

Zbog ove, da je nazovemo nepogode, u Berlinu su ovaj tjedan vatrogasci čak proglasili izvanredno stanje jer su im sva vozila bila na terenu zbog intervencija u prometnim nezgodama.

crni led

Što je zapravo crni led?

Crni, ili zapravo proziran, tanki led, fine strukture, formira se tijekom noći dok su temperature u padu, a najveću opasnost na cesti predstavlja upravo u jutarnjim satima. U sebi nema nikakvih vidljivih kristala jer nastaje kod blage kiše, ili magle, gdje se sitne kapljice hvataju za zaleđenu cestu i formiraju tanak sloj leda.

Nadalje, uz uvjet niske temperature, oko ništice (koji stupanj iznad ili ispod), crni led može nastati i od kondenzacije ispušnih plinova, ali i postupnog topljenja snijega, koji se vraća na cestu. Za nastajanje crnog leda uvjet je i da ne bude vjetra jer tada bi zbog komešanja čestica vode došlo do stvaranja vidljivih kristala. Ova vrsta leda može nastati i na sunčan dan, ali s temperaturom ispod ništice, kada sunce zagrije površinu ceste, a sve rastopljene snježne grudice smrznu se preko noći.

Postoje mnogi korisni vodiči za vožnju po crnom ledu, a iskusni vozači preporučuju – maknite nogu s gasa, ne stišćite naglo kočnicu, kočite motorom (ako baš morate) i ne trzajte naglo volanom dok opet ne dođete na sigurno tlo.

PHOTOS BY: Pexels / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.