U većini slučajeva nas reklame ili izuzetno iživciraju ili nas dobro nasmiju. Nekako smo neprestano okruženi reklama koje nam bez pitanja ulaze u naše svakodnevne živote. Na jumbo plakatima, letcima, dok skrolamo društvenim mrežama, vozimo se ili radimo čučnjeve u teretani – one su apsolutno svuda oko nas.
Svjesni svoje prisutnosti i “iskakanja iz paštete”, neki su brendovi odlučili svojih pet minuta slave iskoristiti za nešto o čemu će se još dugo pričati. Kada je cilj reklame određeno društveno ili ekološko pitanje, tada reklama više nije samo reklama, a ni brand nije više samo još jedan u nizu.
Smiješno, kreativno, šokantno, zastrašujuće, emotivno!
Koji kod “alat” koristili, zaslužili su da se o njima priča.
Toyota Prius, 2010.
Toyota Prius, 2011.
IKEA, 2013.
Od 23. ožujka 2013. prestaje prodavati plastične vrećice. Kupci su ohrabreni da donose vlastite torbe kad kupuju u trgovinama ili pak mogu kupiti plave IKEA torbe za višekratnu upotrebu. Te iste vrećice danas su nezamjenjiv dodatak u svakom kućanstvu.
Carlsberg, 2015.
Eskom, 2008.
Patagonia, 2017.
Brend koji se u 44 godine svojeg postojanja nikada nije oglašavao, 2017. godine izbacio je svoju prvu reklamu. Reklamu, koja za cilj nema potaknuti prodaju ili najaviti lansiranje novog proizvoda, već istaknuti potrebu za zaštitom američkih javnih površina.
WWF, 2018.
“Stop Wildlife Trafficking”
We’ve unveiled a hologram elephant in London! Why? To remind global leaders who are gathering there this week that they need to take urgent action to #EndWildlifeCrime and #StopWildlifeTrafficking pic.twitter.com/v4im4IkRR3
— WWF (@WWF) October 11, 2018
Emirates Environmental Group, 2008.
“What goes around comes around. Keep the sea clean.”