Ove održive torbe domaćeg brenda podižu baš svaki styling!

GREEN_300_listici_sredina

Elegancija i briga o okolišu

Kalla brend nastao je spontano i iz vlastitih potreba dizajnerice Petre Vukelić, a ubrzo su eleganciju u jednostavnosti njezinih torbi i ruksaka prepoznale brojne Hrvatice. Izrađuju se ručno, u limitiranim količinama koristeći održive metode i materijale. Razgovarali smo s dizajnericom ovih modnih dodataka u koje smo se zaljubili na prvi pogled!

Složit ćete se da su torbe većini žena omiljeni modni dodatak. One imaju mogućnost podići i transformirati svaku odjevnu kombinaciju, a istovremeno su praktične za sve stvari koje će nam tijekom dana trebati. Međutim, to je i modni dodatak koji je najpodložniji trendovima pa se dogodi da svakom sezonom ormari postanu bogatiji za još par modela. To ne mora biti slučaj, a i ne bi trebao biti. Pobornici “capsule” garderobe znaju da za dobar stil nije potrebna gomila odjeće i modnih dodataka. Tajna leži u jednostavnim, kvalitetnim i bezvremenskim komadima koji se lako prilagođavaju svakoj odjevnoj kombinaciji i prigodi. Zato smo bili oduševljeni kada smo otkrili domaći brend torbi Kalla iza kojeg stoji dizajnerica Petra Vukelić.

Kalla torbe i ruksaci istovremeno su ležerni i chic. Uistinu su kvalitetno izrađeni, mogu se koristiti godinama i lako oduprijeti nametnutim trendovima. Osim toga, torbe su ručno rađene isključivo od prirodnih, veganskih materijala.
Brend je nastao spontano 2017. godine kada je Petra zbog vlastitih potreba dizajnirala funkcionalan ruksak za duža putovanja. Nakon što ih je izradila nekoliko, rodile se poslovna ideja. U cijelom procesu, od ideje do proizvodnje, sudjeluje sama. Sve započinje idejom i osmišljavanjem dizajna. Kako kaže Petra, prirodno joj je da svaku pojedinost prvo pokuša dizajnirati i razraditi u glavi, pa čak i imaginarno sašiti. Tek onda sve stavlja na papir i skicira. Zatim slijedi crtanje kroja i izrada finalnog proizvoda, odnosno prototipa. “Cijeli proces proizvodnje odvija se u malom kreativnom studiju, na adresi na kojoj živim i balansiram između organizacije i kaosa”, kaže simpatična dizajnerica kojoj često u pomoć pri fotografiranju torbi uskaču prijatelji i obitelj, a ona se u tom slučaju nađe u ulozi modela.

Petra nam kaže da se trudi održivost postaviti u središte svega što radi, pa se tako vodi načelima “spore mode”. Kolekciju izrađuje u ograničenim količinama i od veganskih materijala. “Kada je riječ o torbama, za izradu koristim isključivo zamjenu za prirodne materijale. Radi se o veganskim materijalima, kvalitetnoj replici antilopa. Materijal koji se inače koristi za tapeciranje, pa je samim time izdržljiviji. Što se tiče odjeće, volim raditi s prirodnim materijalima kao što su lan i pamuk. Kolekcije uvijek zadržavam na limitiranom broju, te se na taj način trudim utjecati na svijest potrošača o održivoj proizvodnji. Zbog takvog načina proizvodnje imam znatno manji ili gotovo nikakav višak materijala, a od svakog viška koji ipak uspije ostati, izrađujem sitnice poput malih pouch torbica koje najviše volim pokloniti kupcu uz neki naručeni proizvod”, rekla je Petra.

Nas uvijek veseli kada čujemo da je mali domaći brend svojim radom i ustrajnošću uspio pronaći svoje mjesto pod suncem, ali svjesni smo da je taj put bio itekako trnovit zbog pritiska koji stvara industrija brze mode. “Trudim se sve više oduprijeti tom pritisku koji potiče konstantnu potrebu za stvaranjem nečeg novog. Koliko god to može biti ponekad poticajno okruženje, najčešće je uistinu nemilosrdno i nepotrebno. Stvara krivu sliku o vrijednosti ljudskog rada i samog proizvoda. Industrija brze mode stvara hiper – konzumerizam, a osim što je kod manualne proizvodnje jedne osobe to nemoguće. Trudim se ostati dosljedna sebi, svojoj kreativnosti i načelima “slow fashiona” gdje nema lako zamjenjivih trendovskih proizvoda i velikih količina, već se etično i na održiv način promišlja o cijelom procesu stvaranja proizvoda“, kaže nam Petra.

Ono što je primijetila je da se svijest potrošača mijenja na bolje i sve je veća razina svijesti o načinu proizvodnje i kvaliteti proizvoda. “Kao potrošači, imamo odgovornost pri svojim odabirima, koje uključuje ponašanje koje je senzibilno, pametno i etičko. Pitajući se što kupujemo, na koji način je proizvedeno, kakvog je utjecaja imalo na životinje i okoliš i kakvog ima utjecaja na nas, postajemo društveno odgovorni”.
Održivost nije samo vidljiva u njezinim proizvodima jer dizajnerica i privatno stoji iza načela spore mode. “Smatram da je spora moda ekološka nužnost. Moja osobna održiva navika je ta da konzumiram i kupujem gotovo uvijek ono što i koliko mi je potrebno. Što se odjeće tiče, kupujem manje i prema mogućnosti kvalitetnije komade, koji ne podliježu prolaznosti trendova, te tako posljedično ne nagomilavam odjeću koja bi ubrzo završila kao otpad. Želim stajati iza onoga što radim, kako proizvodom tako i cijelom filozofijom, u pravilu to se na kraju uvijek i vidi na vlastitom brendu”, zaključuje.

U pripremi su novi modeli torbi, ali i mini kolekcija odjeće. Trenutnu ponudu možete potražiti na službenoj web stranici www.kallastore.com, na Instagram i Facebook profilu, te u riječkom dućanu Croatia in a Box.

PHOTOS BY: Petra Vukelić - privatni album / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.