Ambalaža je sastavna komponenta prehrambene industrije, a sve veću opasnost predstavlja činjenica da se stotine milijuna kutija, šalica, pladnjeva, pribora za jelo i limenki odbacuje, stvarajući ogromne količine otpada i nanose štetu okolišu. Ambalaža za jednokratnu upotrebu je smrtonosno za okoliš, ali nažalost većina fast-food lanaca svoju hranu poslužuje u posudama i čašama za jednokratnu upotrebu. I McDonald’s u tome nije iznimka. Međutim, McDonald’s France odlučio je napraviti korak u pravom smjeru, a to je ekološki prihvatljiviji i održiviji put.
U skladu s novim mjerama
Francuski dizajnerski studio Elium Studio surađivao je s McDonald’s France na stvaranju posuđa za višekratnu upotrebu koje se može koristiti u restoranima kultnog lanca brze hrane.
Većina posuda koje danas koristi McDonald’s ne može se ponovno upotrijebiti, bilo da se radi o tanjurima ili šalicama, potrebno ih je baciti nakon jedne upotrebe.
Francuska, kao država, poduzima holističke korake za smanjenje otpada. Na primjer, u siječnju 2023. Francuska je objavila da restorani s više od 20 sjedećih mjesta moraju svojim kupcima ponuditi alternativne posude za posluživanje koje se mogu višekratno koristiti i prati. Dakle, iako tvrtka ima još puno prostora za napredak kada je u pitanju zaštita okoliša, ovaj korak McDonald’s France svakako je korak u pravom smjeru.
Inovativni materijal
Elium Studio osmislio je niz prilično šarenog i simpatičnog posuđa koje će biti izrađeno pomoću ‘Tritana’. Međutim, što je točno tritan? Tritan je plastična smola koja je po tvrdoći i prozirnosti slična staklu i keramici te čuva organoleptička svojstva hrane, što u biti znači da uspješno zadržava okus i miris hrane.
Posuđe je integrirano s ventilacijskim otvorima, zrncima i brazdama kako bi mu se dodala poboljšana funkcionalnost i kako bi korištenje bilo što ugodnije za potrošače. Elium Studio i McDonald’s France na ovom su projektu radili posljednje dvije godine, a rezultat je zaista hvale vrijedan.
Višekratno posuđe sadrži McDonald’sovu izvornu bit i filozofiju dizajna. Spremnik za pomfrit i dalje je kultne crvene boje na koju smo navikli, međutim, mnogo je ekološki prihvatljivija opcija u usporedbi s prethodnikom. Vjerujem da bi ova inicijativa McDonald’s France mogla potaknuti druge lance brze hrane da donesu zelenije i održivije odluke.