Putovanje vlakom i dalje je, s obzirom na emisije stakleničkih plinova, ekološki najprihvatljiviji način motornog putničkog prometa u Europi. Učinak staklenika emisije plinova po kilometru u željezničkom prometu je 80% manji nego u automobilima. Kako bi potaknuo ljude na putovanje vlakom koje je bolje za okoliš, programer Benjamin Tran Dinh osmislio je Chronotrains, mapu koja pokazuje koliko daleko možete putovati od svake postaje u Europi za manje od pet sati vožnje.
Pokazivačem miša lako se pregledava svaka članica Europske unije pa tako u samo nekoliko sekundi možete saznati koje sve države možete posjetiti u manje od pet sati vožnje vlakom iz, primjerice, Maribora.
Mapa je ujedno i odličan pokazatelj razvitka željeznica svih država u Europskoj uniji. I dok se tako gotovo cijela Mađarska ili Njemačka zacrvene od dobro povezanih linija, na primjeru Hrvatske to je malo teže. Naime, HŽ-ovim vlakom, za manje od pet sati, ne može iz Zagreba do Splita. No, kako su internacionalne linije bolje, iz Zagreba za manje od pet sati može se stići do Italije, Slovenije, Mađarske i Austrije.
Na ovogodišnjoj Konferenciji o klimatskim promjenama (COP27) u Egiptu, hrvatski premijer Andrej Plenković izjavio je da će HŽ uskoro uvesti vozni park baterijskih električnih vlakova. “U idućem desetljeću investirat ćemo više od četiri milijarde eura u modernizaciju željeznica. Do 2032. uvest ćemo vozni park baterijskih električnih vlakova koji će zamijeniti one na dizel“, rekao je Plenković.
Prošla je godina bila Europska godina željeznice, a Hrvati se prema istraživanjima, rijetko odlučuju na ovo prijevozno sredstvo. Problemi u HŽ-u i loša ulaganja u infrastrukturu posljednjih godina nisu uspjele preokrenuti trend pogoršanja usluga.