1673603557492

Ogroman uspjeh za susjednu državu: Pogledajte što su prvi napravili u regiji

GREEN_300_listici_sredina

Od njih kupuje i Cristiano Ronaldo

Bosna i Hercegovina jedna je od konkurenata električnih vozila na tržištu. Omogućila je to grupa mladih inženjera iz travničke tvornice strojeva koji su napravili prvo bosanskohercegovačko električno vozilo - "EVO".

Trebalo je tri godine od ideje do realizacije, a onda je “EVO” ugledao svjetlost dana. Na vrhu vozila nalazi se solarni panel, što znači da se može puniti i sunčevom svjetlošću. Ova tvornica postala je prepoznatljiva prije nekoliko godina zbog skupocjenog električnog bicikla Ruffiana, koga je kupio čak i Cristiano Ronaldo. Metalna konstrukcija nastaje u BiH, a konstruira se u Njemačkoj.

Vozilo “EVO” ima nosivost od 300 kilograma i može prijeći 100 kilometara uz dva baterijska modula. “Ono što je još jedna njegova velika prednost je njegova zapremina kargo prostora nešto veća u odnosu na naše glavne konkurente”, rekao je Denis Bešić, rukovoditelj razvoja u GS TMT.

Radili s kolegama iz Hrvatske i Srbije 

Iako Bosna i Hercegovina još uvijek pomalo kaska za europskim zemljama u pogledu električnih vozila, EVO bi mogao napraviti veliki iskorak. Uz pomoć kolega iz regije, travnički inženjeri omogućili su da se ta priča pokrene.

“Suradnja na ovom vozilu bila s još dvije tvrtke. To je jedan mladi tim inženjera iz Zagreba i naših dizajnera iz Beograda. Time smo posebno ponosni, da smo napravili jednu sinergiju u regiji, naravno TMT je nositelj posla. To je pokazatelj da ovdje ima znanja, ima pameti, da se može raditi i da ekonomija ne poznaje granice”, rekao je izvršni direktor GS TMT-a, Senad Beganović.

Problem je carina 

No, i u slučaju EVO vozila i Ruffian bicikla, carinski nameti su ograničavajuća okolnost.“Mi radimo ovdje, zavarimo konstrukciju, farbamo, radimo predmontažu i šaljemo u Njemačku da se u potpunosti montira bicikl. Zašto to radimo? Radimo samo iz jednog razloga, zbog problema carina koje imamo. Znači na sve te elemente morate platiti 10 posto carine i onda ga vratiti gore. Kad plaćate 10 posto carine, onda nam se isplati jeftinije da radite u Njemačkoj gdje to nemate”, rekao je tehnički direktor Ruff Cyclesa, Muamer Trako.

Kada je riječ samo o EVO vozilu, pred travničkom tvornicom trenutno je još jedan veliki zadatak – uspješno proći testiranja i dobiti licencu za serijsku proizvodnju, a potom krenuti u osvajanje europskog tržišta.

PHOTOS BY: Facebook GS TMT / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.