Održivost je okosnica hrvatskog modnog brenda BiteMyStyle

GREEN_300_listici_sredina

#RethinkFashion by Perwoll donosi intervju s poznatim dizajnerom

Premda su održive prakse nit vodilja modnog brenda BiteMyStyle, renomirani hrvatski dizajner Zoran Aragović ne naglašava održivu modu u svom dizajnu. Za njega je sasvim prirodno i logično raditi na odgovoran način prema okolišu i zajednici, a pritom dizajnirati prepoznatljive, upečatljive, jednostavne i funkcionalne modne kreacije.

Modna industrija svake godine emitira više od 1,2 milijarde tona stakleničkih plinova, što predstavlja više od 10% svjetskog ugljičnog otiska. Potrošači i proizvođači sve više prepoznaju kako modna industrija treba primjenjivati transparentne i održive prakse kako bi izbjegla onečišćenje okoliša, a održiva moda se pokazala kao odgovor na ovaj gorući problem. Održiva moda odgovorna je prema okolišu i društvu, a upravo takav modni dizajn okosnica je hrvatskog modnog brenda BiteMyStyle.

#RethinkFashion by Perwoll donosi vam intervju s Zoranom Aragovićem, poznatim dizajnerom hrvatskog brenda BiteMyStyle. Osim sezonskih kolekcija, BiteMyStyle ima i manje capsule kolekcije te cruise kolekcije koje su namijenjene baš za ljetne destinacije. Uspješni dizajner otkrio nam je koje održive prakse njeguje, zašto je BiteMyStyle održiv brend i kako patchwork odražava njegovu filozofiju, gdje je pronašao inspiraciju za dizajn nove kolekcije, što je utjecalo na odabir materijala…

BiteMyStyle vrlo je prepoznatljive estetike, ali kako biste vi osobno definirali svoj brend i stil dizajna?

Naš dizajn je prepoznatljiv po nosivoj odjeći, jednostavnih i funkcionalnih krojeva s neobičnim kombinacijama boja i uzoraka te upečatljivim detaljima.

Nedavno ste predstavili BiteMyStyle spring/summer 2022 modnu kolekciju u Atelieru. Što vas je inspiriralo za izradu kolekcije?

Estetika 80-ih i 90-ih godina koje su zapravo obilježile i moje odrastanje. Neobični pomalo psihodelični i apstraktni printevi, no u prvom planu boje poput trendovskih neon koje se provlače kroz cijelu kolekciju, ali tu su i tirkizna, žuta i pink kao dominantne posebno na haljinama i lepršavim košuljama.

Koje ste materijale koristili u novoj kolekciji i što je utjecalo na odabir materijala?

Uvijek biram kombinacije prirodnih i umjetnih tkanina zbog same kvalitete istih. Danas su umjetne tkanine izrađuju u vrlo finim teksturama i sastavima koji su vrlo otporni i lako se s njima može raditi.

Dugi niz godina vladate hrvatskom modnom scenom, do sada ste već neke komade iz svojih starih kolekcija prenamijenili u neki drugi odjevni komad. Kako ste došli na tu ideju?

Oduvijek to radim. Ono što se ne proda redizajniramo u novi odjevni predmet. Iako mi radimo limitirane serije proizvoda tako da su “ostaci” zaista mali, no zanimljivo mi je “starom” odjevnom predmetu uz neke male dizajnerske intervencije dati novi oblik.

Čini se da su mlađe generacije posebno zaluđene patchwork trendom, a vi ste prepoznati upravo po toj tehnici. Zašto vam je patchwork toliko drag?

Patchwork je odličan način da osmislite zapravo neki novi print, novu tkaninu koristeći ono što vam je “ostatak” od krojenja. Danas je to i veliki trend pa klijentice rado odabiru upravo takve komade. Moj dizajn i je prepoznatljiv upravo po neobičnim spojevima tkanina i boja pa je patchwork tehnika idealna za tako nešto.

Osim što je atraktivnog izgleda, je li to i dobar primjer održive filozofije branda?

Upravo tako jer iskoristite maksimum tkanina i tako imate vrlo malo „otpadnog“ materijala što je danas vrlo važno.

Koji su neki od najzanimljivijih načina na koje ste koristili materijale kako bi izbjegli stvaranje otpada?

Primjerice, u posljednjih nekoliko godina od ostataka tkanina napravim platnene torbe idealne za shopping ili zanimljive predmete za dekoraciju interijera, poput jastučnica. Uz malo kreativnosti i mašte zaista se sve može iskoristiti.

Moglo bi se reći da ste vi oduvijek pobornik održive modne prakse. Osim po iskoristivosti materijala, po čemu biste sve rekli da je BiteMyStyle održivi brend?

Pa više manje svi mi koji radimo ovdje na našim prostorima smo održivi s obzirom na to da imate male do srednje manufakture i količine i način na koji proizvodimo mogu se svrstati pod održivost. Kupujemo onoliko koliko nam je potrebno tako da ne stvaramo zalihe tkanina i pribora, a i proizvodimo male serije odjeće tako smo i tu vrlo racionalni.

Više od 15 godina vladate hrvatskom modnom scenom, imate li neku kolekciju koja vam je posebno draga? I što je sljedeće na čemu radite?

Trudimo se biti uvijek vrlo aktualni, medijski prisutni. Dva puta godišnje radimo sezonske kolekcije koje prikazujemo kroz revije. Ali radimo i manje capsule kolekcije i one cruise namijenjene baš za ljetne destinacije. Teško mi je odabrati neku kolekciju jer su stvarno sve dio mene i svaka ima svoji priču tako da ne bih izdvajao. Nedavno smo snimili kampanju za aktualnu kolekciju, pripremamo cruise kolekciju za ljeto 2022. i veselimo se godišnjem odmoru kako bi napunili baterije za jesenske obaveze.

Osim poslovno, njegujete li i privatno neke održive prakse?

Naravno da se trudim i privatno koliko god mogu reciklirati, pametno kupovati i malim stvarima pridonositi da nam život bude “zeleniji”.

Sadržaj vaših ormara utječe na planet i klimu više nego što mislite. S ciljem podizanja svijesti javnosti o utjecaju brze mode na okoliš, Green.hr u suradnji s brendom Perwoll donosi kalkulator modnog otiska kako bi pomogao potrošačima da identificiraju koji aspekti njihovog ormara imaju najveći utjecaj na okoliš. Provjerite kako vaš ormar utječe na klimatske promjene i kako smanjiti svoj modni otisak OVDJE.

PHOTOS BY: BiteMyStyle / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.