Vanja Legvart

Henkel: “Održivost je centralna vrijednost koja se očituje u svemu što radimo”

GREEN_300_listici_sredina

Razgovarali smo s marketing managericom Henkela

Vanja Legvart otkrila nam je na koje sve načine Henkel misli na okoliš, kojim inovacijama nastoji u kućanstva uvesti zelene promjene te kako će tvrtka do 2040. godine postići visoko postavljene ciljeve u skladu s održivim i društveno odgovornim poslovanjem.

Zeleni način poslovanja za mnoge kompanije nije novost nego vrijednost duboko utemeljena u strategiji i kulturi. Jedna od perjanica odgovornog i održivog poslovanja globalna je kompanija koja do 2040. planira svojim poslovanjem ostaviti pozitivan utjecaj na okoliš. Iako u svom portfelju imaju cijeli niz proizvoda za higijenu i održavanje čistoće doma, Henkel je sve svoje snage usmjerio u inovacije i razvoj proizvoda i ambalaže koji će biti više održivi, manji potrošači energije, ekološki prihvatljiviji i s manjim utjecajem na okoliš. Edukacija potrošača na prvom je mjestu i zato već godinama održavaju program ambasadora održivosti u školama diljem Hrvatske. O planovima, inovacijama i ključnim ciljevima razgovarali smo s Vanjom Legvart, marketing managericom Henkela u diviziji sredstava za pranje i čišćenje u domaćinstvu.

Henkel je poznat po održivom pristupu poslovanju. Što to točno znači pogotovo kad je u pitanju Henkel Croatia?

Održivo i društveno odgovorno poslovanje je Henkelu upisano u DNA. Tako nekako volimo to opisati. Održivost je naša centralna vrijednost koja se očituje u svemu što radimo. Većina inicijativa dolazi iz centrale koja radi na tome da svake godine, svi naši proizvodi naprave korak dalje u smjeru održivosti. Većina našeg asortimana već koristi recikliranu plastiku pa tako Pur i Silan, u redovnim pakiranjima, imaju i do 100% reciklirane plastike. Osim toga, među prvima smo u industriji koji su napravili i crnu bocu za deterdžent koja se može reciklirati jer se obojane boce najčešće ne mogu.

Imate jako visoko postavljene ciljeve. Na koji način pratite i mjerite dostizanje tih ciljeva na godišnjoj razini?

Ciljevi su postavljeni visoko, ali i vrlo jasno: Želimo biti kompanija koja će do 2040. godine imati pozitivan utjecaj na okoliš, što znači da svojim djelovanjem pozitivno djelujemo na klimu, odnosno da pomažemo i partnerima da smanje emisiju stakleničkih plinova. Nedavno se Henkel pridružio među-industrijskoj inicijativi The Climate Pledge, čiji su osnivači Amazon i Global Optimism, kojom se obvezao da će postići nultu emisiju ugljika 10 godina prije cilja koji je postavljen Pariškim sporazumom UN-a. Sve je to razrađeno u detaljne korake za svaku godinu čime ih je lakše pratiti.

U projektu Zajedno za naše čiste vode, koji provodi u proteklih desetak godina, Henkel je organizirao više od 50 akcija čišćenja u Hrvatskoj, Sloveniji i BiH.
Kako se vaš pristup održivosti prenosi na navike i ponašanje vaših zaposlenika? Na koji način ih motivirate na usvajanje “zelenih” navika?

Kako bi se napravile promjene, potrebno je djelovati i na navike potrošača, a to smo svi mi. Svaki zaposlenik Henkel Croatia je ujedno i ambasador održivosti te je prošao edukaciju o održivom razvoju. Znamo da se navike stječu od najranije dobi, zato se trudimo znanje prenijeti i na djecu kroz posjete školama gdje pričamo o važnosti recikliranja, čuvanja vode i energije. Nažalost, to ove godine nije bilo moguće, ali se nadamo nastaviti kada se život vrati u normalu. U uredima smo zamijenili plastiku za staklo gdje god je bilo moguće. Svaki zaposlenik je dobio personaliziranu bočicu za vodu i termosicu za kavu. Sve su to mali doprinosi, ali svakako poticajni za mijenjanje navika. Ove godine smo interno pokrenuli i interni projekt čišćenja plaže, parka ili šume u svojoj okolini, gdje smo nagradili one koji su bili i najkreativniji u tome.

Henkel se 2020. uključio u kampanju Boranka te donirao 5000 sadnica za opožarena područja u blizini Splita.
Prema istraživanjima 66% ljudi  je spremno platiti više za održiv proizvod. Na koji način to utječe na vaše brendove?

Naše kampanje sve više se fokusiraju na održivi razvoj, izdvojila bi ovdje Perwoll kampanju “Rethink Fashion” kojoj je cilj educirati o važnosti očuvanja odjeće koju nosimo. Svi znamo da je tekstilna industrija drugi najveći zagađivač u svijetu. Potičemo kupovinu odjeće koja je napravljena od kvalitetnih materijala, a zadaća Perwolla je održati vaše najdraže komade odjeće što duže kao nove. Sve je to proces koji traje dugo, ali svakako je odgovornost i na nama da probamo promijeniti način na koji djelujemo u “zeleniji”. Čak 66% ljudi je spremno platiti više za održiv proizvod, zato je važno to i komunicirati javnosti. Percepcija potrošača je, još uvijek, da velike kompanije ne čine ništa po pitanju održivog razvoja, što je možda i opravdano ponašanjima nekih u prošlosti. Zato smo mi danas ovdje, da promijenimo to mišljenje i napravimo pozitivne promjene.

Koliko je Henkel na globalnoj razini posvećen razvoju održivih proizvoda i istraživanjima?

U razvoj održivih proizvoda se ulaže jako puno, tako da svaka nova inovacija koja dolazi na tržište mora biti jedan korak jača u održivom razvoju od prijašnje ili one koju zamjenjuje. Bez toga ne može dobiti odobrenje za lansiranje od uprave. Osim redovnog asortimana, ove godine smo razvili i cijelu liniju “zelenih” proizvoda Pro Nature koji zadovoljavaju najviše standarde održivosti koje licencira EU Ecolabel i/ili Blauer Angel. Svoju inačicu Pro Nature varijante imaju brendovi Bref, Pur, Pril, Clin i Somat i tu su za sve potrošače koji traže “odgovorno” čišćenje bez kompromisa na kvaliteti.

Koliko se vaših marketinških aktivnosti u narednom razdoblju odnosi na ekološke i održive projekte?

Lokalno se trudimo donijeti sve inovacije što prije i na naše tržište, ali i djelovati pozitivno na lokalnu zajednicu. To je naš najveći doprinos koji povećavamo iz godine u godinu. Kao dio globalnog programa solidarnosti kojim se Henkel bori protiv posljedica pandemije, ove godine smo donirali skoro 3,5 milijuna kuna u Hrvatskoj i Sloveniji.

Koji su vaši najistaknutiji programi i projekti kojima potičete održivo i zeleno u zajednici i kod vaših kupaca? Koliko je ovdje važna suradnja s vašim partnerima?

Organizirali smo projekt “Obojimo  zajedno Hrvatsku u zeleno” u suradnji s dm-om i Borankom gdje je cilj bio podići svijest građana o potrebi očuvanja šuma i pošumiti područja koja su bila zahvaćena u požarima koji su proteklih godina pogodili Dalmaciju. Četiri godine zaredom smo organizirali akcije čišćenja podmorja zajedno s Konzumom i roniocima iz kluba Geronimo koji to vrijedno rade svake godine. Upravo smo na početku drugog vala projekta “Svako dijete zaslužuje biti Mali zmaj” kojim, zajedno s Konzumom, želimo pomoći djelovanju organizacije Mali zmaj koja se svojim radom trudi pomoći poboljšati uvjete života siromašne i nezbrinute djece. Ovakvi i mnogi novi projekti su nam u planu i za nadolazeće godine i iznimno sam ponosna što ih radimo! Odgovornost je na svima nama i sretna sam što sam u mogućnosti pomagati zajednici u kojoj živim. Znam da je posla još puno, ali ako smo na ovaj način potaknuli i druge na promjene ili pomoć, mislim da je to najveći uspjeh od svega!

Svake godine Henkel svojim charity akcijama pomaže razne udruge, a ove godine su kroz program solidarnosti ukupno donirali 3,5 milijuna kuna u Hrvatskoj i Sloveniji.

PHOTOS BY: Henkel, Press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.