274020240_1024731971721492_8907401292386016833_n (1)

Odbor za potrošače Europskog paralmenta usvojio rezoluciju Biljane Borzan o pravu na popravak uređaja

GREEN_300_listici_sredina

Financijska potpora onima koji odaberu popravak

Domaća zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan na društvenim je mrežama podijelila dobre vijesti u vezi svoje rezolucije o pravu na popravak. Naime, na Dan potrošača, Odbor za potrošače pri Europskom parlamentu usvojio je njezinu rezoluciju i sada razmatra njezine zahtjeve prema kojima bi građani više odabirali popravke nad kupnjom novih elektronskih uređaja.

Lijepe vijesti stižu iz Brisela, gdje je usvojena rezolucija o pravu na popravak za koju se gorljivo zauzela domaća zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan. Naime, Borzan već neko vrijeme zahtijeva da popravci uređaja budu dostupni svima i da to bude češća opcija među potrošačima od kupnje novih proizvoda, što iz financijskih, a posebice ekoloških razloga. “Nažalost, opcije popravka nisu dovoljno dostupne građanima Hrvatske, ali i šire. Premda građani preferiraju popravak od kupnje novog uređaja, moje istraživanje je pokazalo kako čak 81 posto građana smatra kako je popravak neisplativ. To je zato što su rezervni dijelovi preskupi, ili ih nema na tržištu pa se moraju dugo čekati. Upravo zato se gase i servisi. Moj cilj je omogućiti dostupnost rezervnih dijelova za svo vrijeme očekivanog trajanja uređaja, njihova cijena ne smije prelaziti 30 posto cijene novog uređaja, a dostava mora biti brza. Uz to, nacrti kako popraviti uređaje moraju biti dostupni kako servisima, tako i građanima”, istaknula je europarlamentarka u intervjuu koji je dala za Green.hr u veljači.

Ono što Borzan traži u svojoj rezoluciji su oznake na proizvodima koliko ih je lako popraviti u slučaju kvara, bolju dostupnost i razumnu cijenu rezervnih dijelova te uputa i serviserima i potrošačima, zabranu ugrađenih kvarova, produljenje jamstva te financijski poticaj potrošačima koji nose uređaje na popravak. Odbor za potrošače je usvojio ovu rezoluciju o pravu na popravak, a sada je na komisiji da razmotri njezine zahtjeve.

Prema istraživanju koje je provela Biljana Borzan, građanima se najviše kvare tableti i mobiteli, zatim printeri, sušilice i perilice za rublje i laptopi. Čak 85 posto građana Republike Hrvatske smatra kako na uređajima treba pisati koliko će trajati, a njih 90 posto smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja. “Uspjela sam se izboriti da Komisija razmotri produljenje obaveznog jamstva kako bi trajalo koliko je očekivano da će trajati sam uređaj. Popravak mora biti dostupniji i jeftiniji te se za vrijeme trajanja popravka osobama treba omogućiti zamjenski uređaj, a građani koji odaberu popravak i tako doprinose zaštiti okoliša, trebaju za to biti financijski nagrađeni“, istaknula je Biljana Borzan u obraćanju.

PHOTOS BY: Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.