Godinama se već tvrtke za električne automobile bore da stvore što održiviji automobil koji može putovati i preko pet stotina kilometara na dugim putovanjima bez potrebe za punjenjem. Za novi Mercedes Vision EQXX se očekuje da će moći prijeći skoro 1000 km s jednim punjenjem što je duže od svih električnih automobila do sada. Za usporedbu, Toyota Prius može prijeći oko 900 km, a Tesla Model S iz 2020. oko 675 km. Osim toga, zanimljivo je i da tvrtka planira opremiti automobil solarnim panelima kako bi osigurao dodatnu energiju za električne sustave, uključujući monitor osjetljiv na dodir, svjetla i klima uređaj.
Iako se Vision EQXX može pohvaliti kilometražom bez presedana za električno vozilo, automobil se ističe i po materijalima korištenim za opremanje koristeći neke od ekološki najprihvatljivijih materijala na tržištu. Unutrašnjost automobila će biti izrađena od vlakana od gljiva, ostataka hrane, kaktusa i drugih materijala koji se mogu reciklirati. Iako će automobil koristiti nekoliko biljnih i održivih materijala s kojima su se prethodno okušali drugi proizvođači vozila, ovaj automobil premašuje prethodne standarde postavljene s tepisima koji će također biti izrađeni od bambusovih vlakana.
Tvrtka se udružila i s biotehnološkom tvrtkom AMSilk GmbH kako bi stvorila poteznice za vrata koje koriste vlakna Biosteel – proizvoda izrađenog od veganskih polimera svile koji su obnovljivi i 100% biorazgradivi. “Izuzetno smo ponosni na partnerstvo s Mercedes-Benzom na tehnološkom programu VISION EQXX, pružajući održiva rješenja za dizajn interijera od naših najboljih u klasi bio vlakana,” rekao je glavni izvršni direktor AMSilka Ulrich Scherbel. “Usred novog vala ambicioznih klimatskih obećanja, ponosni smo što igramo vodeću ulogu u pružanju rješenja za budućnost bez otpada.” Osim Biosteel veganske svile, novi Mercedes također će koristiti istoimeni materijal iz izraelskog biotehnološkog startupa UBQ. UBQ materijal sastoji se od deponijskog otpada koji će se ugraditi u unutrašnjost automobila.
Mercedes-Benz je ozbiljan u pogledu svojih ciljeva elektrifikacije i stoga sada ima za cilj proizvodnju vlastitih pogonskih sklopova sljedeće generacije za električna vozila od 2024. godine. Tvrtka također namjerava rekonstruirati svoju cjelokupnu flotu s očekivanjem da će do 2030. svi Mercedesovi automobili biti potpuno električni. Međutim, za sada će EQXX pokrenuti električnu automobilsku industriju u novi skup standarda te obećavaju da će automobil biti komercijalno dostupan do 2024. godine.