Planom za povećanu uporabu održivih zrakoplovnih goriva (SAF) želi se do 2030. godine postići godišnju proizvodnja od 200.000 tona zelenog kerozina te da trećina goriva koja se koristi u domaćim letovima do 2030. godine dolazi iz održivih izvora.
Političari i predstavnici interesnih skupina okupili su se kako bi priopćili da su postigli dogovor o njemačkom planu puta za proizvodnju održivog PtL kerozina, vrste elektro-goriva. “Prelaskom na kerozin na bazi električne energije možemo uštedjeti milijune tona emisija CO2 u zrakoplovstvu“, rekao je Andreas Scheuer, njemački ministar prometa, dodajući da će putokaz PtL unaprijediti tehnološko vodstvo njemačkih tvrtki. “Kerozinom na bazi električne energije, odnosno na bazi zelenog vodika, pokazujemo da letenje i zaštita klime nisu kontradiktorni“, dodao je Peter Altmaier, ministar gospodarstva i energetike.
PtL kerozin stvara se iz vode, CO2 i električne energije. Ako električna energija potječe iz obnovljivih izvora, PtL kerozin je praktički ugljično neutralan. PtL kerozin još uvijek je daleko od konkurencije, zbog čega njemački plan predviđa dvosmjerni pristup subvencioniranju istraživanja, kao i proizvodnje PtL kerozina. Nadalje, predviđa se program prijave na strani potražnje kojim se relevantne industrije dogovore o kupnji određenih količina goriva unatoč višoj cijeni.
Njemački plan i program objavljen je uoči objavljivanja inicijative ReFuelEU Aviation, prijedloga EU-a za povećanje upotrebe održivih zrakoplovnih goriva (SAF), kao što je Ptl. SAF-ovi se smatraju učinkovitim načinom za dekarbonizaciju zrakoplovstva jer se mogu miješati s petrolejem bez potrebe za promjenama na zrakoplovnom motoru.
Njih široko podržava zrakoplovna industrija kao sredstvo za smanjenje emisija, dok mlazna tehnologija s malim ugljikom, poput električnih zrakoplova i mlaznica vodika, dostiže zrelost. Međutim, SAF-ovi su do danas primijetili ograničeno korištenje, jer radi nedostatka opskrbe dolazi do znatnog poskupljenja u odnosu na fosilna goriva. Očekuje se da će prijedlog EU-a odrediti postepeni mandat za upotrebu SAF-a, obvezujući sve zrakoplove koji toče gorivo u zračnim lukama unutar bloka da koriste zeleno mlazno gorivo. Time se želi ojačati tržište SAF-a, povećati opskrba i smanjiti troškovi. “Cilj nam je CO2 neutralno letenje. Da bi se postigao taj cilj, presudna je zamjena fosilnog kerozina održivim zrakoplovnim gorivima“, rekao je Peter Gerber, izvršni direktor Brussels Airlinesa, dodajući da bi mogao predvidjeti ugovore o zajamčenoj kupnji kako bi osigurao da PtL kerozin izađe na tržište.
Izvor: www.euractiv.com