327559854_2999206420383449_8661960781358610818_n

Nekoć žarište brze mode, danas robna kuća u kojoj se prodaje isključivo second-hand odjeća!

GREEN_300_listici_sredina

Pomno odabrani komadi

Nova omiljena modna trgovina Charity Super.Mkt otvorila je svoja vrata u Londonu, točnije u Brent Crossu, gdje će naredna četiri tjedna nuditi odabrane komade rabljene odjeće i najbolju doniranu odjeću iz 10 britanskih second-hand dućana. Ovo je prvi put u povijesti da su nacionalne i lokalne dobrotvorne organizacije surađivale na fizičkoj maloprodajnoj trgovini, stvarajući novo odredište za ekološki osviještenu kupovinu dok tržište rabljene mode globalno raste.

Dobrotvorna second-hand trgovina otvorena u trgovačkom centru u sjevernom Londonu prva je u Ujedinjenom Kraljevstvu s doniranom odjećom koju je dostavilo 10 različitih organizacija. Prva britanska višestruka dobrotvorna trgovina, Charity Super.Mkt, otvorila je svoja vrata u trgovačkom centru Brent Cross. Pop-up shop u sjevernom Londonu bit će otvoren mjesec dana do 27. veljače, u vrijeme kada cijela nacija traži opcije za jeftiniju i održiviju kupnju usred krize troškova života.

Trgovina prodaje rabljenu odjeću koju je doniralo 10 poznatih britanskih dobrotvornih organizacija, kao što su Cancer Research i Barnardo’s.

Ideja iza trgovine došla je od Waynea Hemingwaya, osnivača modnog brenda Red or Dead, i Marije Chenoweth, izvršne direktorice TRAID-a (Textile Reuse and International Development). Gospođa Chenoweth rekla je za BBC da je par bio motiviran pokrenuti projekt jer trgovci u second-hand dućanima ‘nisu dobivali priznanje koje zaslužuju’.

Izvršni direktor vjeruje da je to rezultat toga što su etablirane tvrtke sabotirale second-hand trgovine ponudom koja želim privući društveno osviještene kupce. Hemingway je dodao da je još jedan motiv za otvaranje pop-up trgovine borba protiv ‘staromodnog’ mišljenja da su dobrotvorne trgovine ‘znak propadanja’. ‘Kada pogledate demografiju ljudi koji kupuju u dobrotvornim second-hand trgovinama, to su ljudi koji shvaćaju da je ovakva kupovina najbolji i najodrživiji izbor’, rekao je.

Gospođa Chenoweth i gospodin Hemingway žele da se krive pretpostavke o second-hand trgovinama odbace, posebice jer 65% ljudi diljem Ujedinjenog Kraljevstva nosi rabljenu odjeću barem jednom tjedno. Chenoweth je ustvrdila da ovakve trgovine počinje postajati norma za današnje kupce, budući da su, prema njezinim riječima, neke tvrtke koje se bave trgovinom u dobrotvorne svrhe zabilježile povećanje prodaje od 20 posto nakon pandemije.

Njezin partner, suosnivač, dodao je da je ovo povećanje rezultat toga što mlađe generacije žele ‘nadopuniti svoje prihode’ jer mnogi kupuju odjeću kako bi je preprodali online, tim stvarajući dodatni izvor prihoda za mlade. On misli da je ovo ‘win-win’ situacija za mlade koji rade kako bi platili stanarinu i dobrotvorne organizacije od kojih kupuju.

Chenoweth ističe da porast potražnje za održivom modom nije samo rezultat trenutne ekonomije nego i zabrinutosti kupaca za okoliš.
Otvoren u nekadašnjoj trgovini fast-fashion brenda Topshop, prostor je do sada bio prazan dvije godine. Trgovina sadrži reciklirane elemente, a neke od vješalica i plastičnih vrećica ostale su iza bivšeg modnog carstva Sir Philipa Greena.

Gospođa Chenoweth i gospodin Hemingway objavili su da imaju velike planove za Charity Super.Mkt i nadaju se da će trgovinu predstaviti u gradovima diljem Ujedinjenog Kraljevstva.

PHOTOS BY: Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.