Napravite kod kuće ukusne grickalice od suhog voća

GREEN_300_listici_sredina

Blagodati dehidrirane hrane

Suho voće je super jer zauzima malo mjesta, savršeno je za ponijeti na posao kao zdravi snack, te za putovanja i izlete, a dati će vam i dodatnu dozu energiju.

Suho voće omogućuje vam kupnju u sezoni i spremanje za kasnije, za očuvanje blagodati vašeg vrta, ali i za smanjenje potencijalnog otpada hrane. Sušene jabuke, banane, marelice, šljive i mirisne jagode čine zdrave grickalice koje možete dodati u svoj müsli za doručak, u smoothie ili jesti u pokretu.

Umjesto da ugrabite tortu ili kolače, posegnite radije za zdravijom opcijom poput čipsa od jabuka. Bolje je za vaše tijelo, ali i za okoliš jer ne bacate hranu već ju čuvate, a dehidrirano voće možete spremiti u staklenke i biti zero-waste, umjesto da kupujete u dućanu u plastičnim pakiranjima. Osim toga, kupovna pakiranja su prilično i skupa, a često sadrže i sumpor-dioksid kao konzervans. Da biste izbjegli sulfite u sušenom voću, naučite dehidrirati svoje favorite na suncu, u pećnici ili dehidratoru.

Dehidriranje voća jedan je od najstarijih načina očuvanja hrane, otkriveno prije tisućama godina. To je jedan od najboljih načina za pripremu vaše omiljene hrane za dugotrajno skladištenje. Bilo da dehidrirate jagode, jabuke, naranče ili banane, postupak je u osnovi isti. Ako vam se ne da čekati da zasja sunce, a još niste nabavili dehidrator kako biste obavili ovaj zadatak, uvijek postoji pećnica koja može učiniti odličan posao. Ovdje je moguće koristiti ploče za pečenje koje već posjedujete, nije potrebna posebna oprema, iako je poželjno koristiti silikonski podmetač ili papir za pečenje za lakše odvajanje voća s posude za pečenje. Baš kao i kod sušenja na suncu, najprije morate pripremiti svoje proizvode temeljitim pranjem zrelog voća ili bobica. Izvadite koštice gdje treba, te istodobno uklonite stabljike i sjemenke. Zatim narežite kriške ravnomjerno tanko, tako da se sve mogu osušiti u sličnom vremenu, pazeći da se kriške ne dodiruju.

Zagrijte pećnicu na najniže temperature, između 55 – 70°C i stavite pleh s voćem na nježnu vrućinu. Međutim, ono što je važnije od temperature je protok zraka. Ako vaša pećnica ima ventilator, upotrijebite ga. Ako ne, pobrinite se da često otvarate vrata kako biste propustili višak vlage. I budite spremni čekati! Trebat će nekoliko sati s minimalnom pažnjom, imajući na umu da će neke plodove trebati prevrnuti nekoliko puta za najbolje rezultate. Općenito, jabukama treba šest do 10 sati da postignu onu savršenu hrskavost koju obožavate. Bananama treba dva do tri sata da dehidriraju u pećnici na malo višoj temperaturi od 100°C, a jagodama dva i pol sata na 90°C.

Pećnice se razlikuju, pa se ne brinite ako vam odmah isprve ne ispadne savršeno, no nemojte odustati i isprobajte nekoliko puta dok ne nađete savršen recept za sušenje voća u vašoj pećnici. Korištenje pećnice kao dehidratora najmanje je energetski najučinkovitiji način sušenja hrane, no ako godišnje napravite samo nekoliko manjih serija, onda je bolje koristiti pećnicu nego kupiti glomazni dehidrator, posebno kada ga nećete tako često koristiti.

Najbolje voće za dehidraciju u pećnici su jabuke, jagode, banane, kruške, breskve, naranče, kiwi, šljive. Iskoristite ih u raznim receptima za kolače, granolu, energetske pločice, stavite ih u doručak ili u salate. Ovako sušeno voće spremite na tamno mjesto i tako će vam trajati i do godinu dana. A jednom kada savladate sušenje voća, pokušajte isprobati i sušiti povrće.

 

 

PHOTOS BY: Pinterest / Sva prava pridržana

Vezani članci

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2021 © Sva prava pridržana - GREEN.HR

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.