maxim-mushnikov-3zYonE2hNrA-unsplash

Na ulicama ih je sve više: Evo zašto je dobro voziti električni romobil

GREEN_300_listici_sredina

Štede vrijeme i smanjuju štetne plinove

Na ulicama je sve više električnih romobila. Paralelno, na poboljšanju infrastrukture radi se jako malo ili gotovo nikako. Znanstvenici su novim studijama pokazali da su upravo električni romobili odgovorni za smanjenje štetnih plinova!

Iako neki tvrde da su elektrilni romobili loši jer  zamjenjuju hodanje, nove studije pokazuju da zapravo smanjuju putovanja automobilom, a samim time i emisije štetnih plinova. Ovo su rijetke dobre vijesti u svijetu električnih romobila u kojem su mnogi proizvođači trenutno suočeni s gubitcima.

“Definitivno smo na raskrižju i industrija će izgledati sasvim drugačije u sljedećih šest mjeseci. Razmjer je važan u ovoj industriji. Manje će tvrtke imati problema”, poručili su za Bloomberg iz tvrtke Lime koja nudi iznajmljivanje električnih romobila diljem Europe.

Znanstvenicima je povod za studiju bilo uvođenje zabrane električnim romobilima u Atlanti između 21:00 i 4:00 sata. To je stvorilo uvjete da se precizno izmjeri vrijeme prometa prije i nakon ove intervencijske politike. Eksperiment je pokazao da se prosječno vrijeme putovanja na posao povećalo za oko 10 posto. Procijenili su da e-skuteri, e-bicikli i druge opcije mikromobilnosti mogu u prosjeku uštedjeti 17,4 posto vremena putovanja za vozače na nacionalnoj razini.

Problem je infrastruktura

“Kako bismo ubrzali usvajanje mikromobilnosti i postigli s njom povezane prednosti održivosti, tvrdimo da će gradovi morati dodatno ulagati u fizičku i digitalnu infrastrukturu. Za fizičku infrastrukturu, korištenje zemljišta i dodjela prostora zahtijevat će dugoročnije planiranje kao što je prenamjena traka obično rezerviranih za automobile na biciklističkim stazama koje se mogu koristiti za romobile i skutere”, stoji u studiji.

Skuteri su danas bolji nego što su bili, imaju geoogradu i ograničenja brzine. Pravi problem, pak, nedostatak sigurne infrastrukture; ljudi ih voze po pločnicima. Druga studija koju je naručio sam Lime, donosi punu analizu životnog ciklusa različitih načina prijevoza.

Utvrđeno je da nova generacija električnih automobila ima niže emisije po prijeđenom kilometru nego bilo što osim privatnog bicikla ili električnog bicikla.

 

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.