TGV-M ©Olivier Schindler 2

Možete li ga zamisliti na našim željeznicama? Ovaj vlak je na dva kata i juri 320 km/h, vrlo blizu nas

GREEN_300_listici_sredina

Ujedno štedi energiju i smanjuje ugljični otisak

Ugljični otisak ovog vlaka smanjen je za 32 posto, što ga čini najnižim na tržištu, a čak 97 posto komponenti ovog novog vlaka može se reciklirati.

Za godinu dana mogao bi biti pušten u promet najinovativniji vlak do sada, onaj francuskih željeznica na čak dva kata. Trebao bi povezivati Pariz s jugoistokom Francuske neposredno prije početka Olimpijskih igara 2024. godine.

Francuske vlasti naručile su ukupno 115 ovakvih vlakova, stotinu za nacionale i čak 15 za međunarodne linije, koji dostižu brzinu i do 320 km/h, pri čemu štede 20 posto energije. Uštedu energije ovom vlaku omogućava aerodinamični nos i povrat energije pri kočenju. Osim toga, ističu u priopćenju, kako je ugljični otisak ovog vlaka smanjen za 32 posto, što ga čini najnižim na tržištu, a čak 97 posto komponenti ovog novog vlaka može se reciklirati.

Novost je i da su, po prvi put, vozači sudjelovali u projektiranju vozačke kabine. Koristeći naočale za virtualnu stvarnost, stotinu vozača dobilo je virtualni obilazak kabine, s izborom između 3 dizajna prostora.

Još jedna velika prednost je njegova brza “transformacija” iz prvog u drugi razred i obrnuto. Naime, brzom izmjenom interijera u ovom se vlaku mogu dodavati ili uklanjati dodatna sjedala, prostor za prtljagu, bicikle i slično. Povećan je i kapacitet putnika sa 634 na 740, a vlak otvara i nova radna mjesta, njih čak 4000 u Francuskoj.

 

PHOTOS BY: Olivier Schindler / Alstom / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.