Screenshot 2022-06-09 104433

adidas donosi

Može li trčanje potaknuti val promjena u našim oceanima?

GREEN_300_listici_sredina

Bitka koju ne smijemo izgubiti - onu protiv plastičnog otpada

Petu godinu za redom, adidas i Parley organizirali su utrku Run For The Oceans kojom su nastavili svoju misiju spašavanja oceana od velikog plastičnog onečišćenja. Želja im je mobilizirati cijelu generaciju da pomogne u oblikovanju budućnosti planeta, osnažujući trkače diljem svijeta da naprave razliku. Prisjetimo se svega dobroga što je proizašlo iz ovog projekta...

Više od 6 milijuna profesionalnih i rekreativnih sportaša koji su se u periodu od 23. svibnja do 8. lipnja uključili u projekt Run For The Oceans, prikupilo je gotovo 8 milijuna aktivnih minuta putem specijaliziranih aplikacija. Aktivne minute će se pretvoriti u kilograme očišćene plastike s obala i plaža kako ona ne bi došla do oceana. Naime, ove godine će inicijativa Parley for the Oceans za 10 aktivnih minuta očistiti otpada onoliko koliko teži jedna plastična boca. U Hrvatskoj smo skupili barem 3000 minuta prošlog tjedna na zagrebačkom Jarunu gdje je na Svjetski dan oceana održana utrka na kojoj se okupilo stotinjak trkača.

Partnerstvo adidasa s neprofitnom ekološkom organizacijom Parley započelo je 2015. godine s jednom tenisicom napravljenom od starih ribarskih mreža. Run For The Oceans platforma je još jedan plod ovog uspješnog partnerstva, osmišljena za razvoj mreže Parley i prikupljanje sredstava za potporu njihovom radu. Danas, Run For The Oceans potiče promjene diljem svijeta, ujedinjujući se sa sportašima u globalnom pokretu za povećanje promjene koja štiti naše prirodne resurse – što je brže moguće.

adidas, Parley i Runtastic u početku su 2017. godine stvorili Run For The Oceans kao zajednički napor za rješavanje rastućeg problema onečišćenja mora i omogućavanje svojim potrošačima da poduzmu akciju. Naime, kada je Runtastic adidasu predložio da iskoriste moć trkača diljem svijet i stvore “digitalnu utrku” kroz aplikaciju, adidas se nije niti sekunde dvoumio. S partnerom Parley for the Oceans odlučili su aktivirati globalnu zajednicu trkača kako bi podigli svijest o krhkosti oceana i njihovoj važnosti za čovječanstvo.

Ideja trčanja s posebnim ciljem nije bila novost za adidas. Tvrtka je u partnerstvu sa zakladom AKTIV organizirala utrke za borbu protiv raka, s 261 Fearless pokrenuli su utrku kako bi podržali osnaživanje žena. Međutim, s Run For The Oceans dobili su mogućnost ići korak dalje i uključiti još više ljudi okupljenih oko istog plemenitog cilja, s digitalnom komponentom koja može pomoći da doslovno iskoriste snagu trkača gdje god se oni u svijetu nalazili.
Ova trka za oceane nije jednokratna aktivnost, već početak dugog putovanja kako bi eko-inovacije i sport surađivali na podizanju svijesti o onečišćenju oceana. Žele privući pažnju ljudi, potaknuti ih na poboljšanje zdravlja oceana i uvjeriti ih da izađu na ulice kako bi pokazali svijetu da im je stalo, a u adidasu su spremni i voljni biti dio rješenja.

Trčanje može pomoći ljudima da promijene svoje živote tako što će biti aktivniji, povećati svoje samopouzdanje postizanjem osobnih ciljeva i povećati osjećaj pripadnosti kada su dio zajednice trčanja. Ono što Run For The Oceans čini povrh toga jest potiče sudjelovanje u pokretu koji može utjecati na njihov okoliš, potaknuti ih da djeluju protiv zagađenja oceana plastikom i pomoći im da učine razliku u svom svijetu. Ako nema oceana, nema ni zraka, ni života, a zasigurno ni trčanja.

Ovo su zapravo početne godine Run For The Oceans pokreta i zasigurno se može puno toga naučiti o tome što točno inspirira ljude (ili što ih ne inspirira). Od 2017. godine, adidas i Parley Run For The Oceans ujedinili su više od 8,2 milijuna trkača diljem svijeta, ukupno pretrčavši više od 81,7 milijuna km. Od početka partnerstva 2015. godine, adidas je napravio više od 50 milijuna pari cipela s Parley Ocean Plastic i blizu 18 milijuna pari samo u 2021. – to uključuje plastični otpad koji je zaustavljen prije nego je došao do plaža i obalnih zajednica, sprječavajući ga da zagađuje oceane. Nadalje, inicijativa je pomogla u prikupljanju sredstava za razvoj Parleyjevog obrazovnog programa za mlade, čiji je cilj inspirirati i osnažiti mlade da se pridruže pokretu oceana i uspostaviti škole kao lokalna središta u borbi protiv onečišćenja mora plastikom.

Najavljeno u ožujku 2021. kao dio svoje nove strategije, “Own the Game”, proširenje projekta Run For The Oceans u narednim godinama stvorit će, u bliskom partnerstvu s Parleyjem, uključiviji digitalni i fizički prostor zajednice u kojem članovi mogu sudjelovati u daljnjoj podršci cilju. Između 2017. i 2025., adidas i Parley nastoje postići sudjelovanje od ukupno 40 milijuna ljudi.
Za ovogodišnju utkru, adidas i Parley globalno su lansirali Adizero X Parley i Ultraboost 22 X Parley modele tenisica. S ugljičnim otiskom od samo 3,5 kg po paru, Adizero X Parley je prvi put da su adidas i Parley zajedno lansirali koncept nižeg otiska, što je prekretnica za partnerstvo ostvareno kroz inovacije i bez kompromisa u pogledu performansi cipela.

Po prvi put, nove aktivnosti su predstavljene izazovu, što ovogodišnji Run For The Oceans čini najinkluzivnijim do sada. Ljudi iz svih dijelova svjetske sportske zajednice bili su pozvani da izađu na ulice, teniske terene ili nogometna igrališta i ujedine se kako bi pomogli u zaštiti oceana od plastičnog otpada. Za svakih 10 aktivnih minuta koje su sudionici zabilježili putem aplikacija adidas Runtastic, Joyrun, Codoon, Yeudongquan ili Strava, Parley je obećao da će s plaža očistiti ekvivalent težine jedne plastične boce s udaljenih otoka i obala prije nego što stignu do oceana i to maksimalno do 250 000 kilograma. Aktivne minute prikupljale su se od 23. svibnja zaključno s 8. lipnja kada je na zagrebačkom Jarunu kao vrhunac akcije održana utrka duga 6 kilometara.

PHOTOS BY: Press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.