klara-vernarcova-J_twGKRWvW0-unsplash

Može li online kupovina biti održiva i ekološka?

GREEN_300_listici_sredina

Ekološka ambalaža

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Svaki put kad online kupujete ili šaljete paket, bilo da je riječ o robi ili hrani, u pravilu se ambalaža paketa baca, što znači da redovito stvaramo otpad. Vrlo često se materijali korišteni u transportu ne koriste ponovno ili se ne recikliraju. Srećom, prijelaz na održivu ambalažu može imati pozitivan utjecaj na okoliš.

Online kupovina i dostava postali su naša svakodnevica. Naručivanje robe i hrane putem pametnog telefona postalo je uobičajeno za većinu ljudi, a socijalno distanciranje i rad od kuće pridonijeli su ovakvom načinu kupovine.

Internetska kupnja globalno je rasla jedan posto godišnje sve do početka pandemije. Online maloprodaja više nego udvostručila između svibnja 2019. i 2020. godine. Živimo u svijetu u kojem smo svi potrošači i većina nas kupuje na dnevnoj bazi. Roba koju kupujemo najčešće dolazi u zapakirana u ambalažu kako bi došla do nas u stanju kakvo smo očekivali.

Održiva ambalaža proizvedena je od održivih materijala, korištenjem energije iz obnovljivih izvora. Ambalaža bi trebala ostati sigurna i učinkovita, a materijal bi trebao biti reciklabilan, stvarajući tako zatvoreni krug proizvodnje i upotrebe.

Proizvodnja ambalaže je industrija koja zapošljava oko pet milijuna ljudi diljem svijeta i ostvaruje godišnji promet veći od 400 milijardi dolara. S obzirom na veličinu industrije i prisutnost ambalaže u našim životima, postoji ogroman potencijal da ambalaža ima negativan utjecaj na okoliš. Upravo zato proizvođači i korisnici pakiranja imaju odgovornost da umanje negativne utjecaje ovih proizvoda.

On line kupovina je utjecala i na porast broja dostavnih vozila. Promet je jedan od vodećih izvora emisije stakleničkih plinova i glavni izvor onečišćenja zraka, dok je ambalaža za hranu identificirana je kao najveći izvor otpada u svijetu.

Međutim, kako potrošači postaju svjesniji svojih kupovnih navika, počinju tražiti održive proizvode i tvrtke koje prakticiraju ekološki način poslovanja, pa održivost postaje sve više povezana s profitabilnošću i uspjehom. Dostava je bitan dio online poslovanja, a način na koji se roba pakira i isporučuje ima veliki utjecaj na planet.

Kako postati zeleniji i svoju ambalažu učiniti održivijom?

Optimizirajte korištenje obnovljivih ili recikliranih izvornih materijala. Mnogi materijali koji se trenutno koriste u industriji pakiranja izrađeni su od fosilnih goriva. Međutim, ambalaža se može izraditi i od prirodnih materijala, a svako održivo pakiranje trebalo bi koristiti reciklirane materijale.

Minimiziranje materijala podrazumijeva smanjenje ukupne količine ambalaže koja se koristi. Drugim riječima, paket koji se šalje trebao bi biti odgovarajuće veličine kako bi zaštitio robu koja se šalje, a pritom je važno da ambalaža nije veća od sadržaja koji se nalazi u njoj. 

Čvrste kutije koje se mogu ponovno upotrijebiti, papir, prirodni tekstil, jutena špaga i papirnata ljepljiva traka neki su od materijala koji će vaše pakiranje učiniti održivim i ekološkim, a ukidanjem jednokratne plastike, povećanjem odvojeno prikupljenog otpada, recikliranjem, ali i smanjenjem ukupnog otpada smanjuje se negativan utjecaj na okoliš. Pozitivne promjene se događaju i u smjeru tehnološkog napretka, pa električna vozila i korištenje energije iz obnovljivih izvora pridonose smanjenju korištenja fosilnih goriva.

PHOTOS BY: Green.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2022 © Sva prava pridržana - GREEN.HR

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.