oliver-augustijn-gnyDWQaxdEM-unsplash

Mogu li proizvođači mesa komunicirati o održivosti?

GREEN_300_listici_sredina

M.B.

Potrebna su velika ulaganja

Održiva hrana zahtijeva ogromna ulaganja u cijelom lancu vrijednosti i predanost potrošača da odaberu održivost. Zajedno, poljoprivrednici, proizvođači, potrošači i kupci mogu stvoriti održivu budućnost hrane.

Izgradnja održivog prehrambenog sektora jedan je od najvećih i najsloženijih izazova s kojima se svijet danas suočava. Proizvodnja hrane izvor je stakleničkih plinova, sektor je osjetljiv na klimatske promjene, a istovremeno raste i svjetsko stanovništvo. Rješavanje ovog izazova zahtijeva snažnu predanost poljoprivrednika i proizvođača u pronalaženju novih načina proizvodnje hrane, a od potrošača da odaberu najodrživiju alternativu u svom svakodnevnom životu. Ni poljoprivrednici, proizvođači, ni potrošači to ne mogu učiniti sami – samo zajedničkim radom možemo postići stvarne promjene.

U Danskoj održivost se smatra najboljom inovacijom modernog doba. Uzmimo za primjer proizvođača mesa Danish Crown, tvrtku koju su osnovali inovativni danski poljoprivrednici kada su 1886. udružili snage kako bi stvorili jednu od prvih svjetskih zadruga. Ona je rezultirala time da dansko meso zadovoljava najviše svjetske standarde kvalitete i sigurnosti hrane. Sada, danski poljoprivrednici ponovno koriste moć suradnje i potrošačima su obećali održivost; Danish Crown smanjit će otisak stakleničkih plinova za 50 % do 2030. i postati klimatski neutralna 2050. godine.

Međutim, tvrtka je u svojim naporima naišli na izazov. Tri danske nevladine organizacije podnijele su tužbu protiv tvrtke, tvrdeći da ona ne može prenijeti svoje napore potrošačima, jer meso ima veće emisije stakleničkih plinova od hrane biljnog podrijetla. Sada se suočava s pitanjem mogu li proizvođači mesa komunicirati o održivosti? Dakle, prodavanje “prazne priče” neprihvatljivo je i napori svih tvrtki u oblasti klime moraju se temeljiti na znanosti i podvrgnuti temeljitoj pažnji. To je razlog zašto se Danish Crown obvezala na inicijativu “Ciljevi utemeljeni na znanosti” jer smatra da napore na održivosti mora pokrenuti i prosvijetliti znanost.

Suđenje protiv proizvođača mesa vodi se na temelju Danskog zakona o marketingu, a ne na temelju Zakona o klimi. To stavlja novu dimenziju u raspravu o ulozi poduzeća u borbi protiv klimatskih promjena, jer, ako se poduzeća ne mogu razlikovati putem održivosti, potrošačima će biti sve veći izazov izabrati održiviju opciju. Izgradnja održivog lanca vrijednosti zahtijeva predanost i ulaganja. U novoj petogodišnjoj strategiji predstavljenoj u lipnju 2021., Danish Crown se obvezuje uložiti između 0,5-0,67 milijardi eura među vlasnicima/danskim poljoprivrednicima i 1,48-1,61 milijardi eura u tvrtke, kako bi ispunili obećanje o održivosti potrošačima .


Nedavno istraživanje Forbesa pokazalo je da većina potrošača traži proizvode koji će im pomoći u održivijem i društveno odgovornijem životu. Budući da je održivost diferencijator među potrošačima, ulaganja u održivost nisu samo ispravna stvar, nego i financijski zdrava stvar za poduzeća, a to je vrlo dobra vijest za globalnu borbu protiv klimatskih promjena. Vlade razvijenih tržišta kroz Pariški sporazum obvezale su se mobilizirati 100 milijardi dolara za financiranje klime, i unatoč značaju ovog iznosa to neće biti dovoljno da svijet ostane ispod praga od 2 Celzijeva stupnja. Potreban je privatni kapital, a privatna poduzeća potrebna su za otvaranje novih terena, pronalaženje inovativnih rješenja i njihovo financiranje sve do lanca vrijednosti do potrošača.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.