244257962_227307536106519_3537996682663499746_n

Modna industrija vjerojatno neće uspjeti smanjiti emisije unatoč obećanju na COP-u 26

GREEN_300_listici_sredina

Ambiciozne želje

Modni brendovi poput Burberryja i H&M-a među 130 su tvrtki koje su se obvezale prepoloviti svoje emisije stakleničkih plinova do 2030., ali stručnjaci tvrde da će šira industrija zaostati na temelju svoje sadašnje putanje.

Istaknute modni brendovi ovog su tjedna podigli svoj cilj s prethodnog cilja smanjenja emisija za jednu trećinu, koji je postavljen 2018., kao dio nastojanja da se ograniči porast globalne temperature na 1,5 C od predindustrijskih vremena pod Pariškim sporazumom. Međutim, potpisnici ažurirane UN-ove povelje o modi, uključujući LVMH, Kering, Chanel, Nike, Adidas i Pumu, predstavljaju samo djelić industrije odjeće i obuće koja se širi.

Globalna modna industrija bila je odgovorna za oko 4 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u 2018. – što je usporedivo s kombiniranim emisijama Francuske, Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva. Industrija je shvatila da obveza iz 2018. nije dovoljna, ali cijela industrija mora prijeći s obveza na akciju. Modni brendovi imaju 12 mjeseci da dostave planove o tome kako će postići ažurirani cilj. Neovisno o modnoj povelji, brendovi su iskoristili summit COP26 za najavu raznih inicijativa povezanih s klimom.

Pangaia, koja se reklamira kao ekološki prihvatljiva i etički brend, bila je domaćin okruglog stola u Glasgowu kako bi podigla svijest javnosti o smanjenoj populaciji pčela, dok je brend čizama Ugg pokrenuo partnerstvo s tvrtkom za popravak cipela, potičući kupce da obnove svoju obuću umjesto da kupe novi par. “COP26 je platforma koja može pokazati što je moguće ako potaknemo inovatore, dobavljače, kupce i druge partnere da pronađu inovativna rješenja.” rekla je Kim Hellström, voditeljica strategije H&M-a za klimu. “Ali to također pokazuje da još puno toga treba učiniti kako bi se značajno smanjio otisak naše industrije.”

Uz ažurirane obveze smanjenja emisija, povelja obećava smanjiti utjecaj na okoliš kada koristi materijale kao što su pamuk, viskoza, poliester, vuna i koža. Tekstilni sektor ovog je tjedna također pozvao na promjenu politike kako bi se potaknula upotreba “ekološki preferiranih” materijala, kao što su organski pamuk i reciklirana vlakna. Osim ako brendovi ne rade na svojim opskrbnim lancima, “nećemo stići tamo gdje trebamo biti”, rekla je za Financial Times Holly Syrett, direktorica održivosti u neprofitnoj skupini Global Fashion Agenda. Otprilike 70 posto industrijskih emisija stakleničkih plinova proizlazi iz energetski intenzivne proizvodnje sirovina. Syrett je rekao da visok profil popularnih brendova kao što su Nike, H&M i vlasnika luksuznih brendova kao što su LVMH i Kering, može utjecati na ciljeve u cijeloj industriji. “Zbog ove povećane svijesti i zbog toga što se cilj pomaknuo, imamo višu razinu ambicija i to će nam pomoći da otključamo investiciju koja je potrebna”, rekao je Syrett.

PHOTOS BY: Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.