Na temelju podataka o dnevnom kretanju stanovnika, Cambio mreža povezat će postojeće biciklističke staze i nadopuniti ih novim “biciklističkim koridorima” koji će povezivati grad Milano u sjevernoj Italiji i sve 133 općine unutar šireg gradskog područja. Nakon dovršetka, 86% stanovništva Milana i 80% usluga, uključujući bolnice, škole i tvrtke, smjestit će se u krug od jednog kilometra biciklističke rute.
Mreža od 24 biciklističke autoceste trebala bi biti dovršena 2035. godine, a grad se nada da će se 20% cjelokupnog lokalnog prijevoza obavljati biciklom. Inicijativa je dio većeg cilja grada da do 2050. postigne neto nulte emisije, u skladu s ciljevima navedenim u Pariškom sporazumu. “To je sustavni projekt koji biciklizam vidi kao pokretačku snagu razvoja, koji integrira zaštitu okoliša, sigurnost, gospodarski razvoj i opću dobrobit”, priopćilo je Metropolitansko vijeće Milana. “Razvoj biciklizma dovodi do smanjenja stakleničkih plinova, stvaranja zelenih koridora za zaštitu biološke raznolikosti, čineći putovanje sigurnijim za sve vrste biciklista, poboljšavajući javno zdravlje i povećavajući svakodnevne mogućnosti za tjelovježbu i kretanje.” Mreža Cambio sastojat će se od četiri kružne linije raspoređene koncentrično oko centra grada i ispresijecane sa 16 radijalnih linija, dok će četiri međugradske zelene ceste povezivati perimetar metropole.
Osim biciklističkih staza, mreža će imati namjenske stanice za parkiranje bicikala, fizičke i digitalne zaslone za traženje puta, kao i osvjetljenje niskog utjecaja. Osvjetljenje će se puniti tijekom dana i svijetliti samo kada noću reagira na pokret, kako bi se uštedjela energija. Iako će projekt koštati 250 milijuna eura, Metropolitansko vijeće Milana procjenjuje da će ostvariti uštede od više od milijardu eura smanjenjem zastoja i prometnih nesreća, kao i poboljšanjem zdravlja ljudi i okoliša.
Sličan infrastrukturni remont provodi se u Parizu, gdje će Plan Velo do 2026. godine izgraditi 130 kilometara biciklističkih staza kako bi cijeli grad bio dostupan biciklom.
Kako Europska unija radi na ispunjavanju vlastitih net-nula ciljeva, Europska komisija je nedavno predložila formaliziranje ovih različitih shema kao dio politike cijelog bloka za financiranje i davanje prioriteta “aktivnim načinima mobilnosti” kao što je biciklizam.