Restoran je smješten u gradu Market Drayton u Shropshireu u Engleskoj. Od njegove obloge sastavljene od računalne opreme do stolica u restoranima napravljenih od plastičnih boca, reciklirani materijali bili su vidljivo korišteni u izgradnji zgrade. Restoran se napaja obnovljivom energijom putem vjetroturbina i solarnih panela, a natpisi i umjetnine izrađene od recikliranih zrna kave i šalica od stiropora vise na zidovima. Restoran čak i vrt koji su osmislila djeca iz lokalne škole za promicanje biološke raznolikosti i pružanje staništa za divlje životinje.
“Već smo počeli uvoditi neke od ovih inovacija u druge restorane”, objasnila je Beth Hart, glasnogovornica McDonald’sa. “Ali ono što je uzbudljivo kod Market Draytona je činjenica da će služiti kao nacrt za naše buduće nove gradnje.”
Neto-nulti restoran dio je veće posvećenosti lanca planetu. U rujnu se tvrtka obvezala da će svoje Happy Mealove učiniti održivijim. Planira smanjiti upotrebu djevičanske plastike za 90 posto do 2025. U listopadu je lanac hamburgera objavio svoje planove za smanjenje globalnih emisija stakleničkih plinova, ističući svoj cilj da do 2050. bude na nuli. “Pokušavamo poslati signal našim partnerima, našim investitorima, našim dobavljačima, drugim robnim markama u globalnoj zajednici, kreatorima politike, da dijelimo tu viziju za 2050. godinu,” rekla je za Reuters Jenny McColloch, glavna direktorica za održivost tvrtke.
U Velikoj Britaniji i Irskoj, lanac se nada da će do 2040. postići nultu neto emisiju. Ova nova lokacija u Velikoj Britaniji veliki je korak naprijed za najveći svjetski lanac brze hrane u smislu njegovih planova za suzbijanje emisija. Ali je li dovoljno? Greenpeace misli da nije te je novi pothvat tvrtke nazvao “McGreenwashing” te istaknuo da poznati lanac ne može biti održiv doklegod poslužuje mesne i mliječne proizvode.
Prema nedavnoj studiji Mirrora, Big Mac ima isti ugljični otisak kao otprilike osam milja pređenih u automobilu. Otprilike 80 posto njegovih ukupnih emisija dolazi iz opskrbnog lanca, posebno iz upotrebe mesa i mliječnih proizvoda – jedan je od najvećih kupaca govedine na svijetu. Prema podacima Organizacije Ujedinjenih naroda za hranu i poljoprivredu, mesna i mliječna industrija proizvode 14,5 posto svjetske emisije stakleničkih plinova.
U rujnu je McDonald’s u Velikoj Britaniji predstavio svoj biljni McPlant burger. Dva mjeseca kasnije, odabrane lokacije u SAD-u počele su testirati hamburger bez mesa. Iako tvrtka u skorije vrijeme ne planira izbaciti meso ili mliječne proizvode s jelovnika, na putu bi moglo biti više veganskih opcija. “Ne mogu spekulirati o tome kako će McDonald’sov meni izgledati u budućnosti, ali mislim da će izgledati puno drugačije”, objasnila je Hart. “Možda ćemo vidjeti više biljnih namirnica na jelovniku. Ne radi se toliko o utjecaju na izbor, već o ponudi alternativa.”