258084607_7172047939487402_6010585862656936849_n

Louis Vuitton zakoračio na tržište održive mode i izbacio tenisice napravljene od kukuruza

GREEN_300_listici_sredina

Tina Sarajlić

Ujedno i prvi unisex model

Nakon što su aktivisti godinama vršili pritisak da postanu održiviji, ali i jer mnogi konkurentski luksuzni brendovi već neko vrijeme koračaju održivim vodama, i Louis Vuitton je odlučio okrenuti se održivoj proizvodnji.

Louis Vuitton već neko se vrijeme suočavao s kritikama zbog odgađanja zabrane krzna, ali je posljednjih godina brend počeo razvijati održivi dizajn i proizvodne prakse. Poznata modna kuća najavila je da će se njezine nove tenisice Charlie proizvoditi od kukuruza i da će biti izrađene od 90% recikliranih i bioloških materijala. Jedan od tih materijala zove se Biolpolioli, a to je plastika na bazi kukuruza koja će svoj debi na tržištu imati s novim Louis Vuitton tenisicama.

Prošle godine tvrtka je provela analizu životnog ciklusa kako bi odredila najbolju metodu za poboljšanje svoje održivosti. Početni rezultat su tenisice Charlie, koje su debitirale na tržištu 12. studenog. Ove Charlie tenisice nadmašit će sav trenutni izbor u pogledu održivosti tenisica te imaju nekoliko postignuća u sektoru održive obuće. Osim Biopoliolija, Louis Vuitton kreirao je i jezik od Econyla, obnovljive najlonske tkanine. Vezice cipela koriste 100% reciklirana vlakna, a potplati sadrže 94% reciklirane gume. Ove unisex tenisice su također pakirane u reciklirani karton. 

“Charlie je rezultat cijelog ovog znanstvenog, tehničkog rada koji je obavljen”, rekla je za medije globalna voditeljica odjela za održivost Louis Vuittona, Christelle Capdupuy. “Nije lako promijeniti način na koji radimo stvari. Dakle, u nekom trenutku, vrlo je zanimljivo testirati se na proizvodu. Charlie je rezultat suradnje između marketinga, odjela za zaštitu okoliša, našeg proizvodnog pogona u Italiji i naših dobavljača. Omogućilo nam je testiranje i nabavku najambicioznijih sirovina u smislu utjecaja na okoliš, a sada učimo.”

Louis Vuitton je 2019. počeo uvoditi programe prenamjene modne kolekcije za svoju modnu kolekciju i od tada je pojačao te napore kako bi zadovoljio standarde održivosti koje je postavila njegova matična tvrtka, LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton). Brend trenutačno namjerava prijeći na stopostotne materijale iz etičkog izvora i prijeći na stopostotno obnovljivu energiju u svom proizvodnom i korporativnom sektoru. Iako je Vuittonova ponuda održivih proizvoda i dalje mala, ona se stalno širi, u skladu s obvezama navedenim u planu održivog razvoja brenda predstavljenom u rujnu 2020. Tvrtka je zapravo predstavila svoju prvu obnovljenu kolekciju, Be Mindful, 2019. godine. Sadržavala je svilene šalove iz prethodnih kolekcija koji su dobili drugi život s dodatkom resa ili su korišteni za narukvice, naušnice i druge dodatke.

LVMH je ranije ove godine pokrenuo i Nona Source, online platformu za preprodaju robnih materijala i kože. U međuvremenu, zahvaljujući tehnološkom napretku, reciklirani materijali mogu zadovoljiti najviše standarde kvalitete, rekla je Capdupuy. “Da budem iskrena, mislim da bi bilo teško stvoriti Charlie tenisice prije 10 godina”, rekla je. “Danas smo u mogućnosti proizvoditi cipele koje imaju nizak utjecaj na okoliš sa sirovinama koje zadovoljavaju naše zahtjeve u pogledu kvalitete, trajnosti i udobnosti, a to očito predstavlja godine istraživanja i razvoja naših dobavljača.”

Proizvodnja održive obuće raste kako novi startupovi i tehnološke tvrtke razvijaju održive materijale koje su usvojile velike tvrtke poput adidasa ili drugih modnih divova poput Guccija i Chanela. Nedavna studija tvrtke Future Market Insights otkrila je da potražnja za veganskom obućom raste jer sve više kupaca počinje tražiti opcije koje su prihvatljivije za okoliš i životinje. Izvješće također naglašava kako su kupci generacija Z i milenijalci spremniji potrošiti više na održivost u cijeloj modnoj industriji. “Imajući na umu promjenu preferencija potrošača, očekuje se da će se većina tvrtki usredotočiti na održivost. Neki od njih također će uključivati ​​biljne materijale za proizvodnju cipela kako bi stekli konkurentsku prednost”, rekao je analitičar FMI-ja.

PHOTOS BY: Louis Vuitton / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.