Darko Suljicic_Corporate Social Responsibility Specijalist

L’Oréal: “Održivost ne bi trebala biti trend već nešto što kompanije i pojedinci vjeruju i žive”

GREEN_300_listici_sredina

Transformacija za održivu budućnost

Darko Suljičić, specijalist održivog poslovanja u L'Oreal Adria-Balkan, u intervjuu otkriva kako L’Oréal vodi put prema održivoj transformaciji industrije ljepote.

L’Oréal je posvećen ljepoti više od 100 godina sa svojim jedinstvenim međunarodnim portfeljem od 36 raznolikih i laskavih brendova. Prodaja koju je ostvarila grupa iznosila je €28 milijardi u 2020. godini i zapošljava 88.000 ljudi diljem svijeta. Održivost je dio L’Oréalove strateške orijentacije. Godine 2013. Jean-Paul Agon, izvršni direktor L’Oréala, najavio je dvije velike transformacije 21. stoljeća, digitalnu transformaciju i održivu transformaciju. Potonji je integriran, ne kao inicijativa ili projekt, već kao transformacija poslovnog modela.

L’Oréal je postigao svoju prvu generaciju ciljeva održivosti do 2020. Tvrtka je nadmašila svoj početni cilj od 60 posto za industrijsku aktivnost, zabilježila smanjenje emisije ugljika od 80 posto i poboljšala ekološki otisak 95 posto svojih proizvoda, u odnosu na 85 posto u 2019. Godini. U svibnju 2020., grupa je pokrenula svoj program održivosti vrijedan €150 milijuna “L’Oréal for the Future”, radikalniju transformaciju prema sve održivijem poslovnom modelu, doprinoseći rješavanju nekih ekoloških i društvenih izazova s kojima se čovječanstvo danas suočava.

O programu “L’Oréal for the Future” i ambicioznim ciljevima grupe više nam je otkrio Darko Suljičić, specijalist održivog poslovanja u L’Oréal Adria-Balkan.

Možete li nam ukratko reći koje su specifičnosti programa “L’Oréal for the Future”? Zašto ste pokrenuli ovaj program? 

L’Oréal for the Future program predstavlja novi iskorak L’Oreal grupe prema održivom načinu poslovanja za novo desetljeće s mjerljivim ciljevima i ishodima koje namjeravamo postići do 2030. godine. On se temelji na dvjema komplementarnim dimenzijama onoga što za nas znači korporativna odgovornost: transformaciji naše tvrtke prema sve održivijem poslovnom modelu i doprinos rješavanju izazova s kojima se svijet suočava. Ujedno, ovaj program je svojevrsna nadogradnja prethodne strategije održivog poslovanja – “Sharing beauty with all” kojim smo ranije uspjeli postići određene napretke.
Program je temeljen na tri stupa: transformiranje kompanije uzimajući u obzir koncept devet planetarnih granica, osnaživanje našeg poslovnog ekosustava na način da pomažemo našim partnerima prijelaz u održiviji svijet te doprinos rješavanju svjetskih izazova podržavanjem hitnih društvenih i ekoloških potreba.

Koji su neki od ambicioznih ciljeva koje ste obećali postići do 2030. godine kada je u pitanju održivost? 

Postavili smo mjerljive ciljeve do 2030. u području zaštite klime, vode, bioraznolikosti i prirodnih bogatstava. To konkretno znači da će svi naši uredi biti ugljično neutralni te koristiti energiju iz obnovljivih izvora, za 50% smanjit ćemo emisiju stakleničkih plinova koji nastaju pri transportu naših proizvoda, radit ćemo na razvoju proizvoda koji zahtijevaju manju uporabu vode pri njihovom korištenju, a formule će im biti biorazgradive, pakiranja proizvoda bit će napravljena od materijala koji su reciklabilni i/ili reciklirani, sirovine će biti iz certificiranih izvora itd. Na lokalnoj razini to uključuje suradnju sa svim dionicima poput potrošača koje treba osvijestiti o mogućnostima sortiranja i recikliranja praznih kozmetičkih pakiranja te smo iz tog razloga pokrenuli stranicu beauyt4thefuture.hr na kojoj su dostupne sve informacije o reciklabilnosti pojedinih materijala, lakoći usvajanja odgovornih navika kao i novosti koje naši brendovi provode u Hrvatskoj – od lansiranja novih, održivijih proizvoda do društveno odgovornih akcija koje provode.
Nadalje, bitna je i suradnja s poslovnim partnerima, tu bih istaknuo vrlo lijepu suradnju s vlasnicima našeg poslovnog prostora s kojima smo uspjeli dogovoriti da na natječaju za opskrbu električnom energijom, prednost daju onima koji nude energiju iz obnovljivih izvora. Osim toga, u planu je i povećanje bioraznolikosti okruženja zgrade jednostavnim, ali djelotvornim zahvatima poput mijenjanja krajobraza, odnosno sadnje autohtonih biljaka na mjestima gdje su trenutačno travnjaci. Također, uspjeli smo ukloniti 400 km plastičnih traka za zamatanje kutija u kojima se prevoze naši proizvodi kao i 183 km plastičnog punila u tim kutijama koji je služio za zaštitu proizvoda. Na tržište smo uveli i nove proizvode poput čvrstog šampona Garniera koji je u potpunosti bez plastičnog pakiranja te je do 99% biorazgradiv. Tu su i obnovljiva kartonska pakiranja proizvoda te edukacije zaposlenika i informiranje šire javnosti.

 Unatoč novom programu, L’Oréal već dugi niz godina radi na održivom poslovanju. Što ste do sada postigli? 

Kao lider u beauty industriji, vrlo rano smo prepoznali važnost i utjecaj kojeg imamo u našem sektoru, ali i društvu. Tako smo krajem 70-ih godina izumili prvu umjetnu kožu kako bismo na što sigurniji način mogli testirati proizvode. Krajem 20. stoljeća osnovan je i laboratorij koji je započeo s praćenjem ekološkog utjecaja naših proizvoda na okoliš, a ranih 2000-ih smo proveli i reviziju radničkih prava svih naših strateških dobavljača kako bismo osigurali onu razinu prava i sigurnosti koju uživaju i naši zaposlenici. Kroz prvi program održivog razvoja naziva “Sharing beauty with all” postigli smo napretke po pitanju optimizacije pakiranja, odnosno ambalaže koja je postala ekološki prihvatljivija, smanjili smo emisiju Co2 naših tvornica i distribucijskih centara za 78% u odnosu na 2005. godinu kao i korištenje vode tijekom proizvodnje za – 51% i dr.
Uz spomenuta dostignuća, višegodišnji smo dobitnici oznake 3A organizacije CDP (Carbon Disclosure Project) za napore i dostignuća u borbi protiv klimatskih promjena, zaštiti šuma i odgovornom upravljanju vodama.

Koji će biti vremenski okvir do 2030. godine? Što će biti uvedeno u sljedećih nekoliko godina? 

Prepoznavanje da je ulaganje u transformaciju poslovanja, dugoročno društveno i ekonomski isplativije od stajanja na mjestu, bitan je preduvjet uspješnosti, no ništa se ne može učiniti preko noći. Do 2025. sva plastična pakiranja naših proizvoda moći će se nadopunjavati, ponovo upotrijebiti, reciklirati ili kompostirati. Do iste godine namjeravamo postići i ugljičnu neutralnost svih naših tvornica, distribucijskih centara i administrativnih ureda. Tu je i kontinuiran rad na edukaciji naših dobavljača i partnera da u svoje poslovanje uvedu odgovorne prakse te osvještavanje potrošača o važnosti sortiranja kozmetičkih pakiranja ili njihovoj ponovnoj uporabi.

Potrošači danas postaju ekološki osvješteniji, a samim time biraju i proizvode koji su ekološki prihvatljiviji. Budući da su sastojci proizvoda i ambalaža ono zbog čega se najčešće odlučuju na kupnju, koje novitete planirate uvesti po tom pitanju?  

Na tržištu su već dostupni proizvodi poput Garnier čvrstog šampona koji je u potpunosti eliminirao plastičnu ambalažu dok je kompletna L’Oreal Paris Elseve linija šampona i regeneratora izrađena od reciklirane i reciklirajuće plastike. Nadalje, optimiziramo pakiranja, odnosno ambalažu proizvoda da ona teži manje, dok se zadržava jednaka količina samog proizvoda. Tu su i obnovljiva (refill) pakiranja koja sadrže -77% plastike poput La Roche-Posay Lipikar Eco Refill ili inovativan dizajn Armani My Way Eau de parfema koji omogućava ponovno punjenje bočice bez da se izgubi i jedna kap mirisa, čime se postiže ušteda materijala, ali i kućnog budžeta.
Osim što smo optimizirali težinu pakiranja, obvezali smo se da ambalaža više neće koristiti primanu plastiku do 2030. godine, te ćemo koristiti plastiku koja dolazi iz toka plastičnog otpada (reciklirani izvor) ili plastike na biološkoj bazi i time promovirati kružno gospodarstvo. Papir/karton se pokazao vrlo upotrebljiv za kozmetička pakiranja, a vođenje računa i o drugim elementima pakiranja (težina, dekoracija/završna obrada, proces transformacije, sustav ponovne upotrebe, mogućnost recikliranja….), ocjenjuje se metodologijom SPOT (Alat za optimizaciju održivog proizvoda), koju je razvio L’Oréal i koji se primjenjuje diljem svijeta u 2017. godini.

Što je s recikliranjem? Hoće li to biti jednostavan proces koji potrošači mogu slijediti? 

Sortiranje i recikliranje higijenskih proizvoda može biti jednostavno. Putem stranice beauty4thefuture.hr svatko može provjeriti što može učiniti s praznom bočicom laka za nokte, parfema ili šampona. Stranica uz vrlo pregledan prikaz sortirnih kategorija i materijala, donosi i određene savjete koji potrošačima mogu pomoći pri usvajanju odgovornih navika ili ih jednostavno riješiti nedoumica, poput treba li odvajati čepove od bočica. Važno je naglasiti da je edukacija i promjena navika potrošača proces koji traje i u njega ne mogu biti uključeni samo proizvođači jer ukoliko npr. ne postoji prateća infrastruktura poput kontejnera za različite vrste otpada, potrošač vrlo brzo može odustati od odvajanja jer dobiva oprečne poruke. Stoga je nužna koordinacija i djelovanje svih dionika kako bi ponovna uporaba materijala bila što uspješnija.

Možete li nam reći malo više o oznakama na proizvodima od slova A do E koji označavaju njihov utjecaj na okoliš i društvo? Na kojim proizvodima se nalaze i kako takva inicijativa pomaže bolje informirati potrošače? 

Razvili smo sustav označavanja proizvoda kako bismo informirali naše potrošače o njihovom utjecaju na okoliš i društvo. Uključuje ocjenu na ljestvici od A do E u kojoj se “A” proizvod smatra “najboljim u klasi” u smislu utjecaja na okoliš. Rezultat daje točnu viziju utjecaja L’Oréal proizvoda uzimajući u obzir 15 planetarnih čimbenika utjecaja (kao što su emisije stakleničkih plinova, nedostatak vode, povećanje kiselosti oceana ili utjecaj na biološku raznolikost), mjerenih u svakoj fazi životnog ciklusa proizvoda. Ovo označavanje utjecaja proizvoda potpomognuto je inovativnom metodologijom procjene utjecaja koju su razvili, uz potporu renomiranih međunarodnih stručnjaka za analizu društvenog životnog ciklusa, L’Oréalovi timovi za pakiranje, istraživanje/laboratorije i održivost između 2014. i 2016. kako bi pilotirali ekološki -dizajn profila naših proizvoda. Cilj je da postepeno uključimo sve naše brendove u ovu inicijativu koja je za sada dostupna kod Garnier proizvoda za kosu.

Kako ćete iskoristiti donaciju od 50 milijuna eura za podršku ženama koje se nalaze u ranjivoj poziciji? 

L’Oreal Grupa prošle godine je predstavila dva globalna fonda, od kojih je jedan namijenjen za podršku organizacijama koje rade s ranjivim skupinama žena. Iako Fond djeluje na razini cijelog svijeta, ponosni smo što je i nekoliko organizacija u Hrvatskoj ostvarilo financiranje za svoje projekte te se nadamo kako će u nadolazećim mjesecima broj novih organizacija kojima je odobreno financiranje biti još veći.

Kako planirate iskoristiti 100 milijuna eura za regeneraciju prirode? 

Kako bismo pridonijeli borbi protiv dva ključna izazova (obnavljanje oštećenih prirodnih ekosustava i sprječavanje klimatskih promjena), odlučili smo uložiti 100 milijuna eura kako bismo podržali programe i projekte sukladne s našim ciljevima. 50 milijuna eura iskoristiti će se za financiranje projekata obnove morskih i šumskih ekosustava, koji jednako tako otvaraju nove mogućnosti društvenog i gospodarskog razvoja za stanovništvo koje ovisi o njima dok će drugih 50 milijuna eura biti namijenjeno za financiranje projekata vezanih uz kružno gospodarstvo (the circular economy).

Otkad ste više počeli ulagati u održivost, jeste li primijetili promjene kod potrošača? Okreće li se više njih L’Oréal proizvodima? Kakav ste feedback dobili? 

Svijest i navike potrošača kontinuirano se mijenjaju te sve više žele da uz zdrav i njegovan izgled, koriste proizvode koji nemaju negativan utjecaj na okoliš. To znači okretanje k onim proizvodima koji koriste sastojke prirodnog podrijetla dobivenih na odgovoran način u pakiranjima koja su prihvatljivija za okoliš. Reakcija potrošača na takve proizvode naših brendova je izuzetno dobra te nas ohrabruje da nastavimo putem kojeg odabrali.

Danas mnogi optužuju tvrtke na tzv. “greenwashing” budući da je biti održiv i “zelen” postalo u trendu. Jeste li se i vi susreli s takvim kritikama? Kako na njih reagirate? 

Održivost ne bi trebala biti trend već nešto što kompanije i pojedinci vjeruju i žive. Iza svakog pomaka stoje godine truda, istraživanja i razvoja uz nemali financijski trošak svakog koraka koji se napravi. Upravo iz tog razloga važno je naglasiti da nema promjene bez ulaganja vremena, ljudskih resursa, edukacije i u konačnici financija, a da konačan ishod zaista bude pozitivan za sve dionike. Naše održivo putovanje nije počelo odnedavno već traje od kraja 70-ih godina te su potrošači to prepoznali i imaju prilike pratiti naš razvoj kao i promjene poslovnih procesa, a ujedno i proizvoda koje konzumiraju tijekom svih tih godina.

Kako uključujete sve zaposlenike L’Oréala u njezin održivi inovativni pristup? 

Svojim zaposlenicima nastojimo pružiti nove spoznaje, vještine i znanja o poslovnim procesima i korporativno društvenoj odgovornosti kao i inovacijama koje planiramo te provodimo. Kontinuiran rad sa zaposlenicima omogućuje napredak poslovanja, a početak inovativne i održive transformacije uvijek počinje iznutra, odnosno od nas samih.

PHOTOS BY: L’Oréal / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.