5fca01d2d96d0bc653c5aca0_lightyear-chateau

Lightyear One je nizozemski solarno električni automobil kojemu je godišnje potrebno jedno punjenje

GREEN_300_listici_sredina

Testiran u svim uvjetima

Lightyear One automobil je nove generacije kojeg pokreću solarni paneli i električna energija. Prosječnom vozaču dovoljno je jedno punjenje godišnje, a ova nizozemska startup tvrtka testirala je automobil na svim mogućim cestama.

Alternative u automobilskoj industriji su nužne i obzirom na klimatske promjene prijeko potrebne. To znaju i mnogi svjetski startupovi koji posljednjih nekoliko godina nude i testiraju razne verzije ekološki prihvatljivijih automobila. Električni ovdje prednjače, ali sve se više pojavljuju i vozila na solarni pogon. Jedan od njih je i Lightyear One, na solarno električni pogon iz nizozemskog startupa Lightyear kojemu je dovoljno jedno punjenje u godini dana.  Lightyear One, troši samo 83 Wh/km, a to je tri puta manje od bilo kojeg drugog električnog vozila na tržištu.

Koristeći solarne ploče na svom krovu, Lightyear One trenutno se može puniti brzinom od 12 km na sat. To je trenutno kako tvrde iz Lighyear,a dovoljno da mnogi korisnici ovog automobila svakodnevno odlaze na posao koristeći energiju sa solara. Naime, kako pokazuju statistike Europske komisije, prosječni Europljanin na putovanje na posao troši otprilike 30 minuta. U srpnju je tvrtka napravila veliko testiranje ne bi li se utvrdilo koliko je moguće prijeći kilometara bez dodatnog punjenja. “Nakon što smo u srpnju vozili više od 710 kilometara s jednim punjenjem baterije, sljedeći korak bio je provjera izdržljivosti našeg prototipa. Robby Janssen, naš inženjer za ispitivanje vozila, bio je među ostalim testnim inženjerima koji su uzeli naš najnoviji prototip za prvi krug ispitivanja izdržljivosti. Željeli smo provjeriti strukturni integritet Lightyear One tijekom vožnje po teškim cestama, prikupiti podatke za naše simulacijske modele i upotrijebiti rezultate za testiranje komponenti”, izjavili su iz tvrtke.

Podatke su prikupili putem 72 različita senzora, koji su čak mjerili signale ubrzanja u različitim položajima tijela i kotača. Prikupljanje ovih podataka bilo je ključno, uglavnom zbog Lightyear One motora u kotačima. I ne samo to, već podaci doprinose dizajnu sustava za Body in White i njihov integrirani Sunčev sustav. Test izdržljivosti sastojao se od vožnje prototipa Lightyear One preko 20 različitih površina, od dubokih rupa, vožnje preko neravnina, željezničkih prijelaza do ruralnih seoskih cesta. “Osim što smo vidjeli koliko dobro motori u kotačima podnose stresne uvjete, željeli smo simulirati standardnu ​​i potpunu vožnju automobila u stvarnim uvjetima”, ističu Nizozemci. 

Ono što se smatra jednom od najvećih prepreka u komercijalizaciji SEV-ova je činjenica da solarni paneli trenutno rade s učinkovitošću od 20 do 35 posto, a to znači da je potrebno dodati više panela, što u konačnici povećava težinu i cijenu vozila. Međutim u Lightyearu ne odustaju od svog cilja, a prije nekoliko dana su ponovno testirali svoje vozilo u svim mogućim uvjetima na cesti i rezultati su jednaki onima iz srpnja.

PHOTOS BY: Instagram, lightyear.one / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.