amanda-vick-zw_oaDbfzyE-unsplash

Legendarna talijanska modna kuća uskoro pokreće svoju second hand trgovinu

GREEN_300_listici_sredina

Sve veća potražnja među kupcima

Talijanska modna kuća Prada razmatra ideju da uskoro otvori second hand trgovinu sa svojim odjevnim komadima. Novo poglavlje potaknuto je sve većom potražnjom kupaca luksuzne odjeće za rabljenim komadima.

Sve je više poznatih modnih brendova koje se okreću održivosti i traže načine kako uvesti cirkularnost u svoje poslovanje. Iskorištavanje materijala iz prethodnih kolekcija, pronalaženje ekološki odgovornijih tkanina, kao i otvaranje second hand dućana te mogućnost iznajmljivanja odjeće samo su neki od načina kako osvijestiti poslovanje koje godinama funkcionira potpuno drugačije. U jedan takav projekt upustila se i legendarna modna kuća Prada koja je nedavno najavila otvaranje trgovine sa svojom rabljenom odjećom. Kako su izvjestili iz Prade, ovakvo razmišljanje između ostalog dolazi i nakon što mlađi potrošači sve više traže osviještene načine za kupnju dizajnerske odjeće.

Iako Prada još nije otkrila kako planira ući u second hand sektor, odluka za tim je definitivna što će svakako biti veliki odmak od tradicije ovog luksuznog modnog brenda osnovanog još davne 1913. godine, a sve zbog, kako kažu, potražnje potrošača. Upravo ovakva potražnja budi nadu kako sve više ljudi kupuje odjeću odgovorno i traži načine kako obaviti alternativni šoping pa makar i skupih odjevnih komada. Kupovina rabljene odjeće je u porastu. Predviđa se da će sektor ove godine dosegnuti 33 milijarde eura. To bi predstavljalo povećanje od 65 posto između 2017. i 2021. godine. Nasuprot tome, tržište luksuznih vozila iz prve ruke poraslo je samo 12 posto u istom razdoblju. U 2018. godine 60 posto potrošača u jednoj je stranoj anketi reklo da će kupovati rabljenu luksuznu robu. Ravnoteža cijene i kvalitete smatra se pokretačkom motivacijom. Prada sada istražuje načine da se na smislen način uključi u ovaj sektor. Razmatraju se i interne ideje i vanjska partnerstva, rekao je za Reuters šef marketinga i nasljednik Lorenzo Bertelli. “Secondhand je strategija koju istražujemo više od godinu dana. Ne mogu otkriti previše, ali sigurno je da rabljena odjeća dobiva na značaju. Iskoristit ćemo to kao priliku”, istaknuo je. Ranije ove godine izvješće je otkrilo da je Prada imala jednu od najgorih robnih marki u pogledu rješavanja klimatske krize. Zbog velike upotrebe fosilnih goriva istraživači Stand.earth su mu dali ocjenu 1.

Iako su modne kuće poput Prade navikle su diktirati trendove, a ne slijediti ih, svoje će poslovanje sada morati korigirati ne bi li bili što više u skladu s eco friendly politikom. I francuska luksuzna grupa Kering reagirala je na ove nove promjene brzo je reagirala, osiguravši 5 posto udjela u Vestiaire Collectiveu platformi rabljene odjeće i dodataka. Najistaknutiji Keringov brend, Gucci, također povlači poteze, sklopivši partnerstvo s The RealRealom. Tradicionalno luksuzne modne kuće u prošlosti nisu podržavale prodaju rabljene odjeće jer je to tvrdili su, slabilo njihovu kontrolu nad autentičnom distribucijom, ali to se mijenja. Smatra se da je dinamična promjena odgovor na ekološki svjesne kupce koji traže manje učinkovite načine posjedovanja dizajnerskih komada.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.