ozren-cuculic-pzZT-MgPL80-unsplash (1)

Kvarnerski grad uzbrdica i uskih ulica dobiva svoju biciklističku stazu

GREEN_300_listici_sredina

Rijeka bicikala

Pojavom sve većeg broja bicikala i romobila u Rijeci, pojavila se i potreba za izgradnjom biciklističkih staza. Tako je riječki gradonačelnik Marko Filipović najavio gradnju biciklističke staze na zapadom dijelu grada, a u planu su i druge trase.

Iako do prije pandemije rijetko da biste na riječkim ulicama viđali bicikliste, s vremenom se situacija promijenila pa su električni romobili kao i bicikli postali jedan od nezamijenjivih prijevoznih sredstava. Osim vlastitih bicikala i romobila, već nekoliko godina postoji i opcija iznajmljivanja od Boltovih električnih romobila pa sve do sustava e-bicikala Ricikleta. Zbog sve veće potražnje za bezbrižnim bicikliranjem, čini se kako će upravo i Rijeka dobiti svoju biciklističku stazu. Kako prenosi Novi list, o problemu sigurnosti u prometu i vozača bicikala, romobila i automobila te pješaka raspravljalo se i na jednoj od sjednica Gradskog vijeća Grada Rijeke, u aktualnom satu. Tako je član Gradskog vijeća Željko Jovanović postavio pitanje upućeno riječkom gradonačelniku Marku Filipoviću upravo na temu biciklističkih staza u Rijeci. “Kako građani navode, svjedoci smo velikog povećanja broja građana koji se u Rijeci koriste biciklima i električnim romobilima u svakodnevnom prijevozu gradom, pri čemu taj vid prijevoza postaje i način dostave različitih paketa. Mišljenje je zabrinutih građana da bez kvalitetnog prometnog rješenja i uspostave posebnih staza za njihovo prometovanje postoji velika opasnost za sigurnost u prometu i vozača bicikala, romobila i automobila te pješaka. Kakvi su planovi za dugoročno rješenje ovog problema?”, pitao je vijećnik Jovanović.

Kako prenose dnevne novine Primorsko-goranske županije, riječki gradonačelnik dao je i odgovor na pitanje. “Problem električnih romobila, monocikala i slično eskalirao je razvojem tehnologije i njihovom sve češćom uporabom te gradska infrastruktura nije posebno opremljena za ovakve nove načine prijevoza. Isto tako, razvoj održive mobilnosti važan je dio razvoja prometa u gradu, a unutar održive mobilnosti jedan od bitnih elemenata je poticanje alternativnih, ekološki prihvatljivih načina kretanja i tzv. mikromobilnosti”, rekao je između ostalog Marko Filipović, naglasivši kako je ujedno i izrađen projekt biciklističke trase u gradu, i to od Preluka do središta grada Rijeke. “Projekt je izrađen u suradnji Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem i Rijeka prometa. Analiza podataka o korištenju e-bicikala pokazala je da su terminali e-bicikala na zapadnom dijelu grada bili najkorišteniji te je kao početni projekt definirana upravo ta trasa na zapadnom dijelu grada. Svakako napominjem da će da po novom zakonu o sigurnosti prometa na cestama i e-romobili moći kretati biciklističkim stazama”, istaknuo je Filipović.

Kako je naglasio, projektirana je sva potrebna horizontalna i vertikalna signalizacija te je izrađen detaljni troškovnik svih radova i opreme za realizaciju navedenog zahvata. Projektom je predviđeno vođenje biciklističke staze nogostupima na najvećem dijelu trase, osim na dionici od Riječkog zavoja do Preluke, na kojoj je dionici predviđeno kretanje biciklista na kolniku, uz izvedbu odgovarajuće horizontalne signalizacije. Troškovi koji su procijenjeni za izgradnju staze je 1.360.000 kuna, a staza bi trebala biti gotova do 2024. godine. Također, planirana je  i daljnja izrada projektne dokumentacije za uređenje biciklističkih staza na istočnom dijelu grada i to od središta grada do Plumbuma te na prostoru Sveučilišnog kampusa na Trsatu.

PHOTOS BY: Instagram, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.