Koautor, izvanredni profesor Michael Jack, direktor Energetskog programa na Odjelu za fiziku, kaže da se smanjenjem troškova ubrzava korištenje baterija za kućanstvo, uglavnom za pohranu sunčeve i vjetrovne energije za kasniju upotrebu, ali mogle bi imati razne koristi u budućoj električnoj mreži. Na primjer, mogli bi se koristiti za povrat energije u mrežu kada postoji manjak u opskrbi obnovljivim izvorima. Ili bi mogli omogućiti kući da smanji svoju potražnju za mrežom tijekom vremenskih ograničenja, smanjujući tako potrebu za skupim novim vodovima .”Kako se krećemo prema više obnovljivoj energiji i povećavamo upotrebu električnih vozila, ove bi usluge bile korisne za lokalnu zajednicu i nacionalnu mrežu, a ne samo za pojedinu kuću s baterijom”, kaže Jack.
Studija objavljena u časopisu Energy & Buildings bila je usredotočena na pronalaženje kapaciteta koji bi baterija trebala imati da bi vršna potražnja bila ispod određene vrijednosti kako za pojedinačne kuće tako i za grupe kuća. Istraživači su razmatrali i zaglađivanje opterećenja oko prosjeka i troškova, pri čemu baterija osigurava da potreba za mrežom ne prelazi zadani prag. “Naš je ključni rezultat da je veličina baterije koja je potrebna u tu svrhu mnogo manja – i do 90 posto manja – ako se kuće tretiraju kolektivno, a ne pojedinačno. Na primjer, za pojedinačno raspoređivanje baterija za 20 kuća bilo bi potrebno 120 kWh prostora za pohranu, dok bi za njihovo zajedničko postavljanje bilo potrebno samo 7 kWh. Dijeljenje baterija ili posjedovanje jedne baterije na 20 kuća bio bi mnogo jeftiniji pristup pružanju ovih usluga.
Iako tržišta električne energije trenutno nisu uspostavljena da iskoriste ovaj potencijal, situacija se brzo mijenja. “Aurora Energy i SolarZero trenutno vode istraživanje da koriste baterije na način kako smo opisali u našem radu za rješavanje problema s ograničenim linijama u gornjoj Cluthi. Jednom dokazani, ovaj model može postati puno rašireniji,” kaže. U budućnosti će mnoga kućanstva možda imati baterije i koristiti ih, ili baterije u svojim električnim vozilima, za pružanje usluga mreži. Ove baterije i ostali uređaji u domovima i tvrtkama imat će pametne kontrolere koji im omogućuju smanjenje potrošnje ili povrat električne energije u mrežu kako bi udovoljili fluktuacijama promjenjive opskrbe obnovljivim izvorima i umanjili potrebu za mrežnom infrastrukturom. Ljudi koji reagiraju na ovaj način bili bi plaćeni za svoje usluge široj mreži. “To bi moglo omogućiti mnogo niži trošak, kolektivni put do dekarbonizacije energetskog sustava.”
Izvor: University of Otago