Francuski digitalni umjetnik Fabien Barrau koristi vlastite fotografije snimljene dronom kako bi napravio foto montažu koja pokazuje kako bi poznate svjetske znamenitosti mogle izgledati nakon apokalipse uzorkovane klimatskim promjenama. Nazvana “News From the Future”, serija fotografija prikazuje svjetske metropole poput Pariza, Rima, New Yorka i Londona potopljene pod vodom ili ugušene pod pustinjskim pijeskom.

“Motivacija iza ove serije bila je utjecati na svijest ljudi o klimatskim promjenama i hitnost da trebamo svakodnevno djelovati prema vlastitim mogućnostima kako bismo osigurali bolju budućnost”, rekao je Barrau za Inhabitat. “U mom slučaju, moj doprinos je stvarati slike i zamišljati sebe kao istraživača koji se vraća iz budućnosti s fotografijama potpuno promijenjenog svijeta”. Nada se da će upečatljive slike poslužiti kao podsjetnik svim ljudima svijeta, posebice mlađim generacijama, da bi najcjenjenije znamenitosti svijeta mogle itekako osjetiti posljedice ako se klimatske promjene nastave pogoršavati.

S učincima klimatskih promjena koje prijete porastom razine oceana i povišenjem Zemljine temperature, serija fotografija možda i nije neka jako daleka budućnost. Projekt, između ostalog, prikazuje slike podvodnog Slavoluka pobjede, Kip slobode kako tone i rimski Koloseum pod pijeskom. Barrau je rekao da želi stvoriti osjećaj sličan onome kakav su arheolozi 19. stoljeća imali kada su otkrili Pompeje ili velike astečke gradove, samo što je u ovom slučaju riječ o modernim arhitektonskim dostignućima.

Barrauove kinematografske fotomontaže crpe inspiraciju iz njemu omiljenih postapokaliptičnih fiktivnih djela. Slika kitova koji plivaju iznad pariškog Slavoluka pobjede odaju počast francuskom umjetniku Rolandu Catu, čiji su radovi 70-ih i 80-ih zamišljali morska bića kako plivaju iznad potopljenih gradova. Inspiraciju je pronašao i u filmovima poput “Planet Majmuna”, “Pobješnjeli Max”, “Akira” i dokumentarca National Geographica pod nazivom “Kad nestanu ljudi”.
Umjetnik je uvjeren da jednostavna slika može imati veliki utjecaj na ljude i da nije uzaludna izreka da slika govori tisuću riječi, a nada se da se njegova vizija pravodobnim ljudskim djelovanjem ipak neće ostvariti.
