Jer naš planet to zaslužuje: L’Orealova menadžerica održivosti objašnjava kako je kozmetička tvrtka postala lider zelenih promjena

GREEN_300_listici_sredina

Trud koji se itekako isplati

L'Oreal kao najveća kozmetička kompanija na svijetu želi dokazati da tvrtke u bilo kojem sektoru mogu donijeti svjesne odluke kako bi smanjile svoj ekološki otisak, a kako francuski beauty gigant može poslužiti kao ugledni primjer govorit će na nadolazećem Greencajt festivalu Riti Tiimus, L'Orealova menadžerica održivosti na razini cijele Europe.

Održivost nije posebno nov concept za L’Oreal budući da je prvi program održivog razvoja uveo u poslovanje 2013. Godine. Od tada se razmjeri globalnih, društvenih, ekoloških i ekonomskih izazova samo eskalirali, kao i L’Orealova predanost pomoći u njihovom rješavanju. Najnovija faza na putu održivosti organizacije dolazi u obliku programa L’Oreal for the Future koji je pokrenuti 2020. Godine s ciljem preuzimanja veće odgovornosti u smanjenju utjecaja tvrtke na okoliš, kao i traženje načina kako pomoći onima koji su socijalno ili ekonomski ugroženi.

Iako je L’Oreal Grupa tijekom posljednjih 10 godina poduzela dubinsku transformaciju kako bi smanjila svoj utjecaj, smatra da ima još puno posla pred sobom. U ostvarivanju održivih ciljeva pomaže 34-godišnja Riti Timus koja radi u Parizu, u sjedištu kompanije L’Oreal, na poziciji Sustainability Manager za cijelu Europu. Estonka se pridružila kompaniji 2014. godine radeći u odjelu potrošačkih proizvoda, no nakon pet uspješnih godina u marketingu, odlučila je slijediti svoju strast prema prirodi i pridružiti se timu za održivo poslovanje. Svakodnevno surađuje s globalnim stručnjacima iz različitih područja (energetike, voda, cirkularne ekonomije, biološke raznolikosti) kako bi prenijela znanje unutar kompanije i pomogla u napretku koji vodi prema održivosti. Svoja znanja i iskustva podijelit će na Greencajt festivalu, za koji ulaznice možete osigurati OVDJE, a uoči Festivala s nama je razgovarala o tome što sve čini L’Oreal pionirom održivosti te smo dobili dobar uvid u to kako beauty gigant može poslužiti kao primjer drugim tvrtkama pri oblikovanju svojih održivih ciljeva.

Prije gotovo dvije godine pokrenuli ste svoj transformacijski program L’Oréal for the Future i istaknuli ključne ciljeve, ali i postignuća. Gdje ste sada s ovim programom i koliko ste od tada postigli?

Naš transformacijski put održivog poslovanja započeo je još 2013. godine s programom Sharing Beauty With All. Do 2020. godine ostvarili smo većinu zacrtanih ciljeva, a neke smo čak i premašili. Na primjer, postigli smo smanjenje emisije CO2 od 81%, premašivši zadani cilj od 60%; 96% novolansiranih proizvoda ili obnovljenih 2020. imalo je poboljšani društveni ili ekološki profil; dok je više od 100 tisuća ljudi iz siromašnih zajednica dobilo pristup zapošljavanju kroz jedan od programa naše Grupe.

Potaknuti pozitivnim rezultatima programa Sharing Beauty With All, postavili smo ciljeve još više i u lipnju 2020. pokrenuli drugu fazu naše transformacije, nazvanu L’Oréal for the Future. Naša je vizija bila ubrzati put ka održivosti kako bismo osigurali da naše aktivnosti poštuju planetarne granice utvrđene od strane znanstvenika, istovremeno pridonoseći rješavanju društvenih i ekoloških izazova s kojima se suočava svijet. Važno je da sada obuhvaćamo naše izravne i neizravne utjecaje, poput onih povezanih s aktivnostima naših dobavljača i korištenje naših proizvoda od strane potrošača.

Iako je program okrenut prema 2030. godini, svake godine postavljamo vrlo ambiciozne godišnje ciljeve koji uključuju transformaciju i utjecaj na naš cijeli poslovni ekosustav kako bismo bili sigurni da napredujemo i poduzimamo potrebne mjere. 2021.godine bila je prva godina implementacije L’Oréal for the Future programa te već vidimo veliki napredak u nekoliko ključnih obveza. Samo da navedemo neke primjere: 58% svih naših poslovnih prostora postalo je ugljično neutralno do kraja 2021., a 59% otpada nastalog u našim industrijskim pogonima je reciklirano ili ponovno korišteno. Također, 94% naših sastojaka u prirodnim formulama može se pratiti te dolaze iz održivih izvora, a oko milijun ljudi imalo je koristi od programa društvenog angažmana naših brendova, što je gotovo 1/3 cilja za 2030.! Stoga očekujemo da ćemo ići još dalje s društveno – odgovornim programima naših brendova.

Kako je L’Oréal prepoznat po svojim dostignućima u pogledu održivosti?

Tijekom godina dobili smo mnoga priznanja vodećih svjetskih neprofitnih organizacija. Na primjer, 2021. godine bili smo počašćeni što nas je CDP (Carbon Disclosure Project) prepoznao kao tvrtku A kategorije, što nas čini jedinom tvrtkom na svijetu koja je šest godina zaredom dobila najbolju ocjenu za leadership u borbi protiv klimatskih promjena, zaštiti šuma i osiguravanju održivog upravljanja vodama. Također, već nekoliko godina, Ujedinjeni narodi su nas prepoznali kao Global Compact LEAD tvrtku zbog svoje kontinuirane predanosti Deset načela Globalnog sporazuma UN-a i zbog toga što su ciljevi održivog razvoja UN-a sastavni dio naše strategije rasta.

Osim toga, već 13. godinu zaredom, Ethisphere nas je uvrstio među najetičnije tvrtke na svijetu, a Bloomberg u svoj Indeks rodne ravnopravnosti, koji uključuje 380 tvrtki iz 44 zemlje i regije, koji pokazuje pionirsku predanost rodnoj ravnopravnosti. Svakako smo počašćeni dobiti ovakvo vanjsko priznanje, a iznimno smo predani zadržati dostignuti standard koji smo sebi postavili te ići i korak dalje.

Prema vašem iskustvu, koji su najveći izazovi s kojima se održivost danas suočava i kako ih se može riješiti?

U svom svakodnevnom radu, puno vremena provodim surađujući s našim stručnjacima za održivost i znanstvenicima iz različitih područja te sam sigurna da bi svaki od njih mogao pronaći najveći izazov iz svog područja stručnosti – kako postići ugljičnu neutralnost u transportu proizvoda ili naših poslovnih prostora u zemljama u kojima energija iz obnovljivih izvora još uvijek nije dostupna; kako riješiti problem otpada i nestašice resursa te implementirati potpuno kružne poslovne modele, kako osigurati jednake društvene mogućnosti ljudima itd… Ali ono što vidim kao jedan zajednički izazov za sva ova pitanja jest kako pokrenuti cijeli poslovni eko-sustav da zajedno radi na zajedničkim ciljevima i pronaći primjenjiva rješenja koja bi se implementirala u svim zemljama i regijama. Nadalje, kako sve to učiniti u zadanom roku s obzirom na to da prema posljednjim izvješćima IPCC-a imamo sve manje vremena.

Kako bismo interno riješili ovaj problem, za najhitnije izazove na području Europe, osnovali smo nekoliko radnih skupina koje okupljaju znanstvenike, regionalne stručnjake održivosti i lokalne timove u zemljama, koje rade na konkretnoj obvezi. Ideja je postaviti radni okvir, pratiti napredak, ponuditi različita rješenja, prepoznati slabe točke i zajedno rješavati probleme. Takvi otvoreni razgovori ne pomažu samo u razmjeni informacija (što osigurava postizanje naših godišnjih ciljeva i napredak), već i povećavaju timski angažman i motivaciju za rad na ovim prilično izazovnim temama.

Povrh toga, kako bismo uključili naš vanjski poslovni ekosustav, surađujemo s našim ključnim partnerima – trgovcima kako bismo postavili zajedničke zelene poslovne planove diljem Europe, sa svrhom da naš maloprodajni otisak iz godine u godinu svedemo na minimum. Nadalje, već godinama naši timovi za nabavu odrađuju nevjerojatan posao kako bi i naše dobavljače integrirali u ovo transformacijsko putovanje. Pokrenuli smo Spread the Green Vibes edukacije kako bismo  ponudili znanje i vještine svojim dobavljače i zajedno razmišljali o zelenijim rješenjima. Također, gdje god poslovali, cilj nam je promovirati i ponuditi zapošljavanje svim zajednicama te putem našeg Solidarity Sourcing programa potičemo dobavljače da stvore prilike za posao siromašnim zajednicama i predlože mjere protiv ekstremnog siromaštva, svih oblika diskriminacije i nepravde. Kroz ovaj program smo tijekom 2021. godine osigurali 2010 radnih mjesta u regiji Europe. Zajedničko djelovanje i partnerski odnos zaista donose promjene  i iskreno se nadam kako ćemo ih u budućnosti još više imati.

L’Oréal transformira poslovanje kako bi smanjio svoj ugljični otisak, ali što činite da potaknete svoje kupce da donose održive odluke i zašto je to sve veća potreba?

To je još jedan veliki izazov pred kozmetičkim tvrtkama danas jer ako pogledamo analizu životnog ciklusa proizvoda, vidimo da za neke više od polovice njihovog ugljičnog otiska dolazi iz faze korištenja, uključujući i zagrijavanje vode potrebne za njihovo ispiranje. Dakle, ako želimo neutralizirati svoj puni ugljični otisak, uključujući i neizravne emisije, to ne možemo bez naših potrošača. Da bismo djelovali, prvo moramo inovirati i poboljšati proizvode sa svoje strane kako bismo na tržište donijeli nove vrste proizvoda koji se ne ispiru ili učiniti postojeći portfelj proizvoda lakšim za ispiranje. Zahvaljujući takvim inovacijama, već do 2021. prosječni ugljični otisak proizvoda pao je za 12% u tCO2eq/kg prodanih formula u odnosu na 2016.godinu.

Drugo, ako želimo da potrošači djeluju s nama, moramo ih informirati kako bi mogli donijeti održiviju odluku.  Zbog toga smo 2020. godine pokrenuli sustav označavanja utjecaja proizvoda na okoliš i društvo. Sustav se temelji na procjenama ključnih utjecaja proizvoda kroz alat nazvan Sustainable Product Optimization Tool (SPOT), metodologije koju je L’Oréal razvio s neovisnim znanstvenim stručnjacima, a koja je usklađena sa smjernicama EU – European Product Environmental Footprint (PEF) – za znanstvenu procjenu utjecaja proizvoda na okoliš. SPOT je lansiran 2020. godine u Francuskoj za Garnier proizvode za njegu kose, a sada se, korak po korak, uvodi u druge brendove i kategorije proizvoda. Relevantne oznake i očekivani rezultati dostupni su na svim web stranicama proizvoda.

Povrh toga, mnogi naši brendovi poduzeli su dodatne mjere kako bi educirali potrošače. Ovdje je sjajan primjer Garnier i njegova suradnja s National Geographicom kroz razvoj mini-serija i članaka pod nazivom “Može li ljepota postati zelena?”, putem kojih potrošači mogu naučiti o različitim akcijama koje mogu poduzeti kako bi postali zeleniji u svojim rutinama ljepote. Jer iz različitih istraživanja zapravo vidimo da se potrošači žele ponašati na odgovoran način, ali zasad to ne čine uvijek. Kao najveći proizvođač kozmetičkih proizvoda, naša je uloga podizati svijest, educirati i svima dati alate za donošenje boljih izbora za planet.

Kako uključiti sve zaposlenike L’Oréala u pristup održivoj inovaciji?

Sigurna sam da su mnogi upoznati s poznatim konceptom i knjigom Simona Sineka “Počni sa zašto”. Čvrsto sam uvjerena da smo i s L’Oréal for the Future programom trebali krenuti od njegovog “zašto” – usavršiti naše timove kako bi jasno razumjeli zašto smo svoj program izgradili na odabranim stupovima, zašto smo postavili ove specifične indekse mjerljivosti i naše obveze te zašto moramo djelovati sada. Jedan od naših internih ciljeva tijekom prve godine programa bio je osigurati da svi naši zaposlenici budu educirani o održivosti i samom programu L’Oréal for the Future. Budući da sam i sama održala nekoliko takvih edukacija, bila sam vrlo sretna kad sam vidjela koliko su naši zaposlenici postali sve više angažirani tijekom sesija.

Kako bismo zadržali ovaj zamah i inspiraciju nakon prvih edukacija usavršavanja, mapirali smo interne dionike, uspostavili jasne radne skupine kako bismo bili sigurni da svi znaju kako mogu pridonijeti ovoj transformaciji i zajedno izradili lokalne planove implementacije. Ove radne skupine i danas postoje te u većini slučajeva grupu vodi stručnjak, ali im po potrebi pomažu kolege-volonteri iz različitih timova. Grupe imaju redovite zajedničke trenutke kako bi razgovarali o sljedećim koracima koje treba poduzeti, slabim točkama, rješenjima i praćenjem ukupnog napretka.

Također, već od 2017. godine naši odjeli za nabavu organiziraju interno natjecanje “Zeleno je moguće” kako bi motivirali sve zemlje da napreduju prema odabranim godišnjim prioritetima. Ovako jasno definirane animacije koje uključuju nekoliko odjela (nabava, marketing, opskrbni odjel, itd.) zasigurno potiču veliku suradnju i napredak. Svake godine mjerimo internu svijest i angažman na našem putu održivosti te je vidljiv rastući trend na većini tržišta što pokazuje da se vrijeme koje smo uložili u usavršavanje i zajednički rad isplatilo jer je timski rad uistinu potreban kako bismo ostvarili sve naše ciljeve do 2030. godine.

Koja su još neka društvena i ekološka pitanja na koja L’Oréal želi staviti veći naglasak?

Kao osnovu za program održivog poslovanja L’Oréal for the Future uzeli smo teoriju planetarnih granica. Sedam timova internih stručnjaka u suradnji s vanjskim partnerima i civilnim društvom mapirali su i utvrdili gdje mi kao tvrtka imamo najveći otisak kada su u pitanju te granice. Ono što smo vidjeli je da u L’Oréalu moramo poduzeti hitne mjere u četiri područja – klimatskih promjena, nestašici vode, biološke raznolikosti i očuvanju prirodnih resursa kroz principe kružnog gospodarstva. Ova četiri stupa temelj su naših planetarnih obveza.

No, pored ovih, u potpunosti smo posvećeni i određenim društvenim temama– podržati ranjive zajednice u mogućnostima zapošljavanja, osigurati dostojanstvenu plaću našim zaposlenicima, osnažiti žene diljem svijeta i spriječiti sve oblike nasilja, a posebno nasilja u partnerskim odnosima. Ovo je samo nekoliko primjera društvenih tema kojima su naši brendovi kao i Grupa posvećeni. Također,  vrijedno je spomenuti fondove koje smo pokrenuli u sklopu programa L’Oréal for the Future za podršku vrlo ranjivim skupinama žena, kao i ulaganje u regeneraciju ekosustava te razvoj kružnog gospodarstva. Predajući se ovoj dalekosežnoj transformaciji, pozicionirali smo se kao katalizatori promjena u industriji ljepote i šire.

PHOTOS BY: L'Oreal / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.